skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Audi A8 bude opět modernější a s výkonnějšími motory

  9:09aktualizováno  9:09
Modernizované Audi A8 nabídne silnější motory, hybridní techniku ​​a nová, inteligentní Matrix-LED světla. Základem vozu se stal konstrukční rám s hmotností pouze 237 kg.

Audi A8 TFSI | foto: AUDISME.sk

Nejprve ukázala jen světlo, nyní však celé vozidlo. I automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku předvedla svoji novinku ještě před otevřením autosalonu IAA ve Frankfurtu. Nová vlajková loď značky je povinně lehčí než její předchůdkyně, ale zachovala si své původní rozměry.

Ozdobou přední části automobilu budou nová LED světla Matrix, složená z několika skupin světelných diod. Je pochopitelné, že nový zdroj světla bude dostupný za příplatek. I standardní světlomety budou ale postavené na technologii LED.

LED světla v hlavní roli

Nové světlomety "Matrix-LED", rozdělují zdroj hlavního světelného paprsku do menších, individuálně kontrolovaných zdrojů. Výhodou je schopnost přizpůsobit tvar světelného paprsku, bez potřeby mechanického otáčení paraboly nebo jejích částí.

Meatrix-LED obsahuje 25 dálkových LED diod, uspořádaných ve skupině po pěti. Audi slibuje intenzivní, homogenní světelný paprsek, účinnější než v případě mechanicky ovládaných předních světlometů.

Audi A8 TFSI

Audi A8 TFSI

Nová přední světla mají ve spojení se systémem nočního vidění i bezpečnostní funkci. Systém pro detekci chodců v kritickém dosahu, aktivuje vybranou - úzkou skupinu světel a na chodce třikrát, krátce a intenzivně zabliká. Upozorní tak řidiče vozidla i chodce samotné.

Audi tak dohání Mercedes, který má podobnou technologii aktivních světel už umístěnou na trhu.

Decentní změny a technika na jednom místě

Přední části dominuje velký otvor pro přívod vzduchu k chladiči, který získal nový typ žebrování. Výraznější je i spodní ret přední masky, více vystrčený dopředu.

Zadní část se pochlubí novým nárazníkem, do rohů kterého jsou integrovány dvě koncovky výfuku. Tvarově bude nárazník shodný pro všechny verze s výjimkou Audi S8.

Decentnější jsou i zadní světla, přičemž jejich tvar je více podobný těm z modelu A7.

Audi A8 TFSI

Audi A8 TFSI

Interiér vozu bude vybaven vším, co Audi dokáže nabídnout a dokonale se řídí sloganem značky. Základem technického vybavení bude informační systém MMI.

Samozřejmostí je připojení na internet, WiFi hot-spot, dva displeje integrované do hlavových opěrek první řady sedadel a téměř dokonalé ozvučení vozu reproduktory firmy Bang & Olufsen.

Hlavním cílem bylo nepřibrat na váze

Nová vlajková loď ingolstadtské automobilky je dlouhá 5 137 mm. Vozidlo široké 1 949 mm, postavené na rozvoru náprav 2 992 mm (v případě verze Long ještě plus 130 mm), není vyšší než 1,5 metru (1 460 mm).

Audi s benzínovým motorem 3.0 TFSI je nejlehčím z řady A8 a jeho 1 830 kg si opravdu zaslouží obdiv v dané třídě. Za daný úspěch Audi vděčí i základní konstrukci vozidla "Audi Space Frame" s čistou hmotností pouze 237 kg.

Audi A8 kostra

Audi A8 kostra

I tentokrát připravilo Audi širokou paletu pohonných jednotek. Základem benzínové motorizace je již zmíněný třílitrový, kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k), čímž si polepšil o 15 kW vůči předchůdci.

Záda mu bude krýt V8 agregát Twin-Turbo 4.0 TFSI s výkonem navýšeným o 11 kW na celkových 320 kW (435 k). Těsně pod vrchol benzínové nabídky se dostane stejný motor pod kapotou verze S8. Technici jeho výkon vytáhli až na 380 kW (520 k), čímž se stává nejvýkonnějším v nabídce modelové řady.

Třešničkou na dortu zůstane obrovský W12 agregát určený pro prodlouženou verzi karoserie. Z objemu 6,3 litru se podařilo technikům získat 368 kW (500 k).

Hybrid se spotřebou jen 6,3 litru paliva

Benzinové pohonné jednotky doplní i hybridní technika složená z kombinace spalovacího čtyřválcového agregátu 2.0 TFSI a elektromotoru. Celkový výkon soustavy 180 kW (245 k) a točivý moment 480 Nm je přenášen přes upravenou převodovku Tiptronic na kola přední nápravy.

Audi slibuje průměrnou spotřebu jen 6,3 l na 100 km jízdy. Vlajková loď procestuje v čistě elektrickém režimu vzdálenost přibližně 3 km i rychlostí 100 km / h.

Nové vlajkové lodi nebudou chybět ani moderní naftové motory, jejichž základem se stane šestiválec 3,0 TDI. Jeho výkon byl navýšen o 6 kW na konečných 190 kW (258 k). Opakem dieselové nabídky se stane propracovaný 4,2-litrový motor TDI s výkonem 283 kW (385 k). Zajímavějším je však točivý moment, který se vyšplhal až na 850 Nm.

Základem převodového ústrojí všech motorizací se stane osmistupňová automatická převodovka Tiptronic, kombinovaná s permanentním pohonem všech čtyř kol Quattro. Sportovní verze S8 a A8 4,2 TDI bude doplněna o speciální zadní diferenciál.

Zákazník bude mít na výběr z dvanácti barev laků karoserie a nových litých kol až do velikosti 21 palců. Cena A8 na německém trhu startuje na 74 500 eurech.

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz