skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Nanuk od Audi nezastaví sníh ani šotolina

  15:18aktualizováno  15:18
Designový mix odsoudil koncept "nanuk" do pozadí . Přesto je zajímavý natáčením zadních kol a adaptivním vzduchovým pérováním.

Audi nanuk quattro concept | foto:  Martin Vosko, SME.sk

Letošní frankfurtský autosalon byl svědkem premiéry konceptu Audi, který nesklidí tolik ovací jako koncept Sport Quattro. Koncept Nanuk má být obrazem ultra sportovního vozu, které si poradí na hladké silnici, sněhu nebo šotolině.

Nanuk vyvinuli ve spolupráci s italským designovým centrem Italdesign Giugiaro. Výsledkem je vzhled, který vidíte na fotografiích: "práce všeho druhu" - jak by řekl brouk Pytlík.

Název konceptu údajně vychází z dobře známé reklamy, v níž otec učí syna rozlišovat stopy ve sněhu .

Audi připravilo velký naftový motor

 Na pohon dvousedadlového speciálu ( jako by přikrčeného Lamborghini Urus ) slouží nově vyvinutý vznětový motor V10 TDI umístěný podélně před zadní nápravou.

Fotogalerie

Výkonný pětilitrový agregát produkuje výkon 400 kW ( 544 k) a úctyhodných 1000 Nm točivého momentu, který je dostupný již při 1500 ot / min.

Motoru byla přizpůsobena sedmistupňová automatická převodovka S tronic i systém pohonu všech čtyř kol Quattro.

Koncept Audi nanuk quattro váží 1 900 kg, ale na rychlost 100 km / h vystřelí za 3,8 sekundy a ručička rychloměru se zastaví až na rychlosti 305 km / h.

Navzdory extrémnímu výkonu automobilka deklaruje průměrnou spotřebu jen 7,8 litru na 100 km jízdy. Automobil za úspornost vděčí novému systému tepelného managementu s odděleným chladícím okruhem a plynule regulovatelnému průtoku olejového čerpadla.

Nastavitelnou světlou výšku doplnilo natáčení zadních kol

Dvojité nezávislé zavěšení kol nese 22 palcová kola s rozměrem 235 / 50 vpředu a 295 / 45 vzadu . Samozřejmostí jsou keramické brzdové kotouče s uhlíkovými vlákny.

Audi novým konceptem demonstrovalo i další generaci adaptivního pneumatického pérování s elektronicky řízenými tlumiči. Řidič může manuálně nastavit světlou výšku ve třech stupních: Normál , o 30 nižší světlou výšku nebo o 40 mm vyšší vůči normálnímu stavu.

Systém je schopen měnit světlost podvozku i automaticky a to na základě prediktivních údajů o trase z navigačního systému GPS.

I koncept Nanuk se zařadil mezi vozy s natáčením kol zadní nápravy. V nízkých a středních rychlostech se natočí v protisměru do devíti stupňů. Prakticky se to projeví v pocitu kratšího rozvoru údajně až o 100 cm, což má zajistit automobilu lepší obratnost.

Při vyšších rychlostech funguje systém opačně - rozvor prodlužuje o 140 cm, čímž zvýší stabilitu vozidla. Zadní kola se otáčejí ve stejném směru jako přední a to do 2,5 stupně.

Vozidlo charakterizuje rozvor náprav 2 710 mm, délka 4 541 mm, šířka 1 990 mm a výška 1 337 mm. Základem nosné struktury se stal hliníkový Audi Space Frame a komponenty z uhlíkem vyztuženého polymeru.

Celou zadní část karoserie je možné vyklopit vzhůru pro lepší přístup k motoru. O zavazadlovém prostoru je těžké mluvit. Svou golfovou výbavu však uložíte pod přední kapotou .

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz