skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Novou vlajkovou lodí BMW se stane i8

  7:23aktualizováno  7:23
Elektrické BMW i3 již brzy doplní i top model značky, i8. Kombinace spalovacího benzinového tříválce a elektromotoru s dvoustupňovou převodovkou zajistí celkový výkon 360 koní.

Nové elektroauto i3, které BMW představilo před několika týdny, nebude jediné z dílen německé automobilky, které na svůj pohon využívá i elektrickou energii. Na vrch žebříčku, nejen divize "i", se postaví model i8, představený již v roce 2009 jako koncept Vision EfficientDynamics.

Produkční verzi plug-in hybridu i8 představí BMW veřejnosti za několik týdnů, již nyní jsou však známé podstatné technické detaily.

Pohonné ústrojí BMW i8 tvoří kombinace spalovacího tříválcového motoru s přímým vstřikováním paliva TwinPower Turbo uložený vzadu a elektromotor.

BMW i8

BMW i8

Benzínový agregát pohání kola zadní nápravy prostřednictvím automatické šestistupňové převodovky, zatímco přední kola roztáčí elektromotor přes speciální dvoustupňovou převodovku. Oba motory umí v případě potřeby spolupracovat a zajistit tak vozidlu systém pohonu 4x4.

Spalovací tříválec bude produkovat výkon 170 kW a točivý moment 320 Nm. Elektromotor přidá dalších 96 kW a 250 Nm točivého momentu, který je dostupný v podstatě okamžitě. Svou energii čerpá z akumulátorů typu Lithium-Ion, které jsou umístěné ve středovém tunelu automobilu. Na jejich chlazení slouží vlastní okruh chladicí kapaliny.

Dynamické parametry BMW i8 hovoří o zrychlení z klidu na rychlost 100 km / h za méně než 4,5 sekundy s maximální rychlostí omezenou na 250 km / h. V čistě elektrickém režimu dokáže vozidlo překonat vzdálenost 35 km při maximální rychlosti 120 km / h, ale elektrický režim je určený hlavně pro jízdu ve městě.

Páku automatické převodovky je možné posunout buď do plně automatického režimu "D", nebo zvolit režim Sport s ruční volbou převodových stupňů. Sportovní režim ovlivní i nastavení podvozku a řízení.

BMW i8

BMW i8

Režim automatické převodovky doplňuje nastavení na středové konzole, kde má řidič k dispozici dva režimy jízdy - Comfort a Eco Pro. Druhý zmíněný by měl dojezd automobilu zvýšit o 20%. BMW slibuje, že vlajková loď spotřebuje průměrně jen 2,7 litru paliva na 100 km jízdy, podmínkou jsou však plně nabité baterie a ideální cesta.

Stejně jako při vývoji BMW i3 i při větším modelu i8 byl kladen důraz na co nejnižší váhu vozidla, při zachování potřebných bezpečnostních a funkčních aspektů. Automobil v sobě ukrývá díly z hliníku, karbonem vyztuženého plastu, ale i chemicky tvrzeného skla či hořčíku.

Automobil dlouhý 4 689 mm, široký 1 942 mm a vysoký 1 293 mm těží z ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravy (50:50). Rozvor náprav 2 800 mm vytvořil prostor pro čtyři pasažéry.

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz