skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

BMW M4 je nekompromisní závodník bez střechy

  8:05aktualizováno  8:05
Jen opravdový jezdec zvládne přeplňovaný třílitrový šestiválec, aktivní zadní diferenciál a mnoho řešení převzatých z motorsportu.

BMW M4 Cabrio | foto: BMWSME.sk

Fotogalerie

BMW M4 Cabrio je dalším přírůstkem v sérii sportovních automobilů. Sdílí parametry s M3 Sedan a M4 Coupé.

M4 Cabrio pohání třílitrový šestiválec s technologií M TwinPower Turbo. Dosahuje maximálního výkonu 317 kW ( 431 k) dostupného v pásmu od 5500 do 7300 otáček a s nejvyšším točivým momentem 550 Nm.

Se standardní manuální šestistupňovou převodovkou mu na akceleraci z 0 na 100 km / h stačí 4,6 sekundy. V kombinaci s doplňkovou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M DCT je to o dvě desetiny méně - 4,4 sekundy.

Maximální rychlost je standardně elektronicky omezena na 250 km / h.

Pro opravdové jezdce

I ostatní komponenty pohonného řetězce splňují předpoklady použití na závodní trati.

Pro zaručení optimální provozní teploty v každodenním provozu, při krátkých jízdách po městě, ale i na sportovním okruhu, disponuje motor efektivním systémem chlazení.

Jeho součástí je nepřímý chladič stlačeného vzduchu plnicího tlaku. Kromě hlavního chladiče obsahuje závodní dimenzované chlazení i vodní chladiče přemístěné do stran, pro vysokoteplotní a nízkoteplotní vodní okruhy.

I šestiválec má zvuk

Nechybí chladič motorového oleje a převodového oleje (pokud je ve výbavě převodovka M DCT ). Při stojícím vozidle uložení turbodmychadel chladí okruh s elektrickým čerpadlem.

V BMW vylepšili distribuci oleje, jejímž základem je hořčíková olejová vana s krytem na minimalizaci pohybu oleje pod vlivem vysokých příčných zrychlení. O udržení stabilní cirkulace oleje se stará olejové čerpadlo a návratový systém oleje je umístěn v blízkosti turbodmychadel.

Zvukový charakter dodává modelu BMW M4 systému klapek ve výfukovém systému se dvěma větvemi. Těsně před vyústěním do zadního tlumiče je na konci každé větve jedna elektronicky řízená klapka, která redukuje zpětné tlaky a vytváří nezaměnitelný zvuk BMW M.

Bez odlehčení to nejde

Rozsáhlý balík opatření snížil pohotovostní hmotnost bez řidiče a zavazadel na 1750 kg, což je přibližně o 60 kg méně než u předchůdce.

Klíčovými faktory jsou hliníkové přední boční panely, přední kapota a rozsáhlé použití hliníku v konstrukci podvozku.

Podvozek těží i z uhlíkových vláken a vyztužených plastů. Jedním z karbonových komponentů je kardanový hřídel vytvořený z jediného kusu.

Trakce a brzdy jsou prvořadé

Aktivní M diferenciál na poháněné zadní nápravě BMW M4 Cabrio zlepšuje trakci a směrovou stabilitu pomocí elektronicky řízeného vícelamelová mechanismu diferenciálu s omezenou svorností.

Řídící jednotka propojena s Dynamickou kontrolou stability ( DSC ) bere v úvahu i pozici pedálu akcelerátoru, rychlost otáčení kol a rotaci vozu kolem svislé osy.

BMW M4 Cabrio má k dispozici i karbon - keramické brzdové kotouče s vysokou odolností proti slábnutí účinku v důsledku přehřátí.

Asistenční systém nadzvedne střechu složenou v kufru

Třídílná skládací pevná střecha by měla vůči předchůdci zlepšit zvukovou izolaci. Na povel tlačítka se otevře v čase asi 20 sekund. Do rychlosti 18 km / h je ovladatelná i za jízdy.

Do doplňkové výbavy se dostal i systém ohřívání krku proudem teplého vzduchu z předních sedadel, nastavitelný ve třech stupních.

Objem zavazadlového prostoru je 370 litrů při zavřené střeše. V případě jejího otevření asistenční systém zvedne složenou střechu a umožní lepší přístup do zavazadlového prostoru. Jeho objem je v tomto případě 220 litrů.

Výstavní premiéra čeká vozidlo již 18. dubna na autosalonu v New Yorku.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz