skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

BMW M popřelo samo sebe. Pohon všech kol dostanou i sedany

  12:17aktualizováno  12:17
Prodejní cíle přemohly historii sportovního oddělení. S příchodem příští generace BMW řady 5 a 6 si zákazníci budou moci vybrat i pohon xDrive.

BMW M5 xDrive | foto: BMWSME.sk

Skalní fanoušci M divize automobilky BMW nebyli potěšeni, když se sportovní oddělení rozhodlo vyvíjet a prodávat SUV označené logem "M". Trh si však vyžadoval jiný postoj než tvrdohlavé dodržování tradice oddělení.

Historie se opakuje a to co platilo před několika měsíci již neplatí. Nové generace vozidel z řady M - včetně sedanů i verzí kupé, budou mít za příplatek k dispozici i systém pohonu všech čtyř kol xDrive.

I sportovní divize M je řízena obchodními zásadami a pohled na prodejní výsledky Audi RS, nebo Mercedes - Benz řady AMG, mluví jasnou řečí . Až 80 % vozidel modelové řady E63 AMG je v USA s pohonem obou náprav.

Dobrou zprávou zůstává fakt, že pohon xDrive bude až druhým v pořadí a základem stále zůstane pravověrný sportovní pohon zadních kol.

Pohon všech čtyř kol se na vozidlech s logem "M" neobjeví dříve, než na trh dorazí nová generace M5 / M6 , což by mělo být kolem let 2016 až 2017 . Řada M3 / M4 zatím zůstane věrná výhradně pohonu zadní nápravy.

Zástupci BMW však "zadnokolky" nahlas obhajují. Jsou lehčí i o více než 50 kg a jejich vedení stopy v zatáčkách je natolik přesné, že pohon xDrive je prakticky nepotřebný.

Pro opravdové fajnšmekry je pohon zadní nápravy jediným možným řešením, těch kteří své stádo pravidelně vypustí zaběhat si na okruh "zeleného pekla" - Nürburgring Nordschleife je ale jako šafránu.

Stále více je těch, co touží vlastnit BMW M5, ale nemají chuť ani snahu trénovat kontrolovaný smyk.

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz