skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

BMW představilo novou generaci modelu X6

  7:11aktualizováno  7:11
Nové BMW X6 bude po designové stránce agresivnější a s většími zadními světly. Techniku, motory a interiér si pobere z modelu X5.

Nové BMW X6 | foto: BMWSME.sk

Druhá generace BMW X6 bude více "svalnatá" a méně zaoblená než její předchůdce. Automobil po designové stránce následuje za posledními přírůstky v rodině BMW, zejména modely X4 a X5.

Ještě větší jsou typické BMW "ledvinky" přímo napojené na nové světlomety. Výrazné chromované prvky a trojrozměrné vnitřní uspořádání světel zvýrazňuje charakter standardních bi-xenonových jednotek. Doplňkově jsou k dispozici i adaptivní LED přední světla.

Přepracovaná je i zadní část vozu s novou grafikou koncových světel, které také výrazněji narostly. Hlavní siluetu BMW dle očekávání nezměnilo.

Nové BMW X6

Nové BMW X6

Zákazníci si mohou vybrat ze dvou základních a devíti metalických laků karoserie, včetně novinek Sparkling Storm a Flamenco Red s briliantovým efektem.

Interiér známe z modelu X5

Není žádné překvapení, že model X6 v podstatě zcela přebírá vzhled interiéru "civilněji" působícího BMW X5.

Přístrojový panel i displeje klimatizace a větrání mají technologii černého panelu.

Obsah, prezentace a barva zobrazení doplňkového multifunkčního přístrojového displeje se přizpůsobuje aktuálnímu režimu jízdy, zvolenému "Ovladačem jízdního zážitku."

Nové BMW X6

Nové BMW X6

Volně stojící 10,25 palcová plochá obrazovka je součástí standardně dodávaného ovládacího systému iDrive.

I variabilitu interiéru BMW zlepšilo. Zadní opěradlo se nyní dá sklápět v poměru 40/20/40, což umožní postupně zvětšovat zavazadlový prostor ze základních 580 litrů na maximum 1525 litrů.

Pomůže vám při otevírání kufru

Součástí standardní výbavy je i automatické ovládání víka zavazadlového prostoru. Nyní lze otevřít i zavřít pomocí dálkového ovládání v klíči a tlačítkem z místa řidiče.

Komfort při vykládání a nakládání nového BMW X6 poskytuje bezdotykové otevírání a zavírání víka kufru, které je součástí doplňkového balíčku Komfortní vstup.

Senzory pod zadním nárazníkem zaregistrují cílený pohyb nohou a následně vyšlou signál do elektrického ovládání dveří.

Nové BMW X6

Nové BMW X6

Víko zavazadlového prostoru je standardně vybaveno funkcí jemného dovírání Soft Close, které je k dispozici i pro dveře posádky - v rámci doplňkové výbavy.

Nové BMW X6 je k dispozici také s elektricky ovládanou skleněnou střechou, která je stejně široká, ale o 12 cm delší, než u předchůdce.

Hned po uvedení na trh bude v nabídce i sportovní paket M Sport.

Více výkonu a méně spotřeby

Vlajkovou lodí motorizační flotily nového BMW X6 je benzinový agregát V8. Nejnovější generace 4,4-litrového motoru v BMW X6 xDrive50i má výkon oproti předchůdci zvýšen o 10 procent na 330 kW (450 k). BMW navýšilo i točivý moment o 50 Nm na celkových 650 Nm.

Nové BMW X6 xDrive50i zrychlí z 0 na 100 km / h za 4,8 sekundy, tedy o 0,6 sekundy rychleji než předchůdce.

V roce 2015 přibude do nabídky nové BMW X6 xDrive35i, které bude pohánět řadový benzínový 6-válec s výkonem 225 kW (306 k).

Jednou z nejoblíbenějších pohonných jednotek v Evropě bude zřejmě řadový naftový šestiválec s objemem tři litry a označením xDrive30d.

Nové BMW X6

Nové BMW X6

Maximální výkon přeplňovaného dieselového motoru je 190 kW (258 k). Nejvyšší točivý moment 560 Nm je využitelný v pásmu od 1500 do 3000 otáček za minutu. Tyto parametry přispěly ke zlepšení akcelerace 0-100 km / h o 0,8 na 6,7 ​​sekundy.

Začátkem roku BMW doplní nabídku o verzi xDrive40d. Základ motoru zůstává stejný jako v případě xDrive30d, ale výkon je navýšen na 230 kW (313 k). S tímto motorem pokoří nové BMW X6 rychlost 100 km / h za 5,8 sekundy.

Přijde i nejvýkonnější model

Všechny motory, dostupné pro BMW X6, jsou standardně kombinovány s osmistupňovou převodovkou Steptronic Sport.

Kromě automatického módu má řidič k dispozici i manuální řazení volicí pákou nebo řadicími pádly na volantu.

Nejnovější generace této převodovky nabízí i funkci Launch Control, která umožní dosáhnout kontrolovaného maximálního zrychlení z klidu.

Nové BMW X6

Nové BMW X6

V kombinaci s navigačním systémem Professional je převodovka schopna brát v úvahu i profil projížděné trasy a přizpůsobit mu řazení.

Spolupráce s navigačním systémem dokáže zabránit i zbytečnému zařízení vyššího stupně mezi dvěma za sebou následujícími zatáčkami.

Uvedení druhé generace BMW X6 se odehraje současně s příchodem automobilu BMW M Performance.

Výkon téměř čtyři sta koní

Model BMW X6 M50d pohání 3,0 litrový řadový naftový šestiválec s třemi turbodmychadly, které spolupracují v přesně naladěném vícestupňovém procesu. Výsledkem je maximální výkon 280 kW (381 k) a nejvyšší točivý moment 740 Nm.

BMW X6 M50d zrychlí z 0 na 100 km / h za 5,2 sekundy, což je zlepšení o jednu desetinu sekundy vůči předchůdci. BMW zároveň slibuje snížení spotřeby o 14%, což by mělo znamenat průměrnou spotřebu 6,6 litru nafty na 100 jízdy.

Nové BMW X6

Nové BMW X6

Standardní Adaptivní M podvozek BMW X6 M50d obsahuje Dynamické řízení tlumičů a vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickou regulací světlé výšky.

Pro ještě extrémnější jízdu je určen příplatkový balíček Dynamic. Obsahuje i variabilní rozdělování pohonu mezi zadní dvě kola (chápeme jako elektronikou řízený samosvorný diferenciál), včetně systému aktivní eliminace náklonů Dynamic Drive.

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz