skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

BMW X5 se stane i hybridem s dojezdem 30 km

  7:00aktualizováno  7:00
Bavorská automobilka již brzy doplní modelovou řadu X5 o hybridní model. Při plně nabitých bateriích slibuje dojezd 30 km a průměrnou spotřebu benzínu 3,8 litru na 100 km jízdy.

BMW X5 eDrive concept | foto: BMWMartin VoskoSME.sk

Hybridní systémy se stávají stále častěji běžnou součástí velkých automobilů. Důkazem toho je i doplnění řady X5 automobilky BMW o hybrid typu plug-in - s možností dobíjení z elektrické sítě.

Koncept BMW X5 eDrive byl odhalen ještě před autosalonem ve Frankfurtu, kde německá značka připravuje "megaexpozici".

Už si začínáme zvykat, že BMW kombinuje elektromotor s tříválcovým spalovacím motorem. V případě BMW X5 eDrive německá značka zvolila čtyřválec se zatím nespecifikovaným objemem. Spekuluje se o použití dvoulitrového motoru s výkonem 180 kW (245 k) z modelu 328i.

BMW X5 eDrive concept

BMW X5 eDrive concept

K výkonu zmíněného spalovacího motoru je připojen 70 kW elektromotor. Celkový výkon soustavy je přenášen převodovkou na všechna čtyři kola systémem xDrive.

Řidič bude mít k dispozici tři módy jízdy: "Inteligent hybrid drive" je automatický režim a sám volí mezi sportovním a ekonomickým režimem jízdy.

Druhým je čistě elektrický režim, ve kterém by nové BMW X5 eDrive mělo projet až do vzdálenosti 30 km a funguje až do rychlosti 120 km / h.

Posledním režimem je mód nabíjení, který více zatíží spalovací motor s úkolem nabíjet akumulátor.

Informace o dynamických parametrech hovoří o zrychlení z klidu na 100 km / hodinu za méně než sedm sekund. To však musí spolupracovat obě pohonné jednotky.

BMW X5 eDrive concept

BMW X5 eDrive concept

Hybridní model BMW X5 dostane nový střešní nosič a unikátní 21-palcové ráfky se vzhledem přizpůsobeným pro snížení aerodynamického odporu. Koncovka pro nabíjení z elektrické sítě je umístěna nad předním blatníkem.

Baterie hybridního systému si své místo našly pod podlahou zavazadlového prostoru. Využitelný objem se údajně vůči standardnímu BMW X5 snížil jen nepatrně.

BMW X5 eDrive je dalším "logickým" krokem k získání co nejnižšího emisního průměru napříč všemi modely německé značky. Vozidlo by se mohlo na silnicích objevit v roce 2015.

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz