skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Části hypersporťáku Koenigseegg One:1 vyrobila 3D tiskárna

  22:39aktualizováno  22:39
Novinka ze Švédska nezná kompromis. Má výkon 1 360 koní a kroutící moment 1 000 Nm.

Koenigsegg One:1 | foto: KoenigseggSME.sk

Jen před několika dny vytvořila americká společnost Hennessey nový světový rekord. S vozem Venom GT překročila rychlost 270,49 míle za hodinu, což je v přepočtu 435,3 km / h.

Automobilka Koenigseegg ocenila dosažený výsledek, ale vzápětí dodává, že jejich One:1 pojede ještě o dalších 10 mil za hodinu rychleji.

Fotogalerie

Koenigseegg One:1 má být švédskou odpovědí na Porsche 911 Spyder, Ferrari LaFerrari nebo McLaren P1.

Koncovka výfuku je největším titanovým výtiskem 3D tiskárny současnosti

Přesto, že výkon není vše, hypersportovnímu autu nesmí chybět. Agregát V8 je přeplňovaný turbem se speciálními variabilními lopatkami. Ty byly vytlačeny na 3D tiskárně.

Pohonná jednotka se zdvihovým objemem pět litrů vyprodukuje výkon 1 MW což je po přepočtu na výkon v koňských silách 1359,6 koní při 7 500 ot. / min.

Točivý moment je rovných 1 000 Nm a je dostupný od 3 000 do 7 500 ot. / min a jeho průběh je téměř plochý.

Specialitou je i výroba výfukové koncovky. Na první pohled vypadá hezky, ale ne výjimečně.

Na její výrobu je použit titan a také byl vytištěn na 3D tiskárně. Proces trvá celé tři dny a výsledkem je největší kus titanového dílce, jaký byl kdy vyroben tiskárnou.

Stejný typ uhlíkového materiálu využívá i F1

Uhlíkový monoblok připomíná model Agera, ale One:1 využívá nový typ uhlíkového vlákna.

Finální dílce jsou údajně až o 40 % lehčí než předchozí generace dílů z karbonu. Měl by to být stejný technologický postup, jaký je využíván při výrobě monopostů F1.

Švédská značka zašla do extrému a z karbonových vláken vyrobila vše, co se dalo, včetně kol, sedadel a slunečních clon.

Výsledná pohotovostní hmotnost s nádrží naplněnou do poloviny a dalšími kapalinami je úctyhodných 1 360 kg. Na jeden kilogram výkonu připadá jedna koňská síla.

Karbon by měl nahradit ocel i v případě pružin, čímž konstruktéři ušetří další 3 kg hmotnosti.

Švédové vyrobí jen sedm kusů

V takto extrémním vozidle je samozřejmostí aktivní aerodynamika, po níž sahá Koenigseegg poprvé. Mnoho řešení slouží v jednom nastavení pro zvýšení přítlaku, v druhém zase pro snížení aerodynamického odporu.

Zadní aktivní křídlo, inspirované vozidly určenými na závody Le Mans, během prudkého brzdění ještě více zvýší přítlak a umožní tak brzdám efektivněji brzdit. Kola se nedostanou tak rychle do přebrždění - zablokovaného kola.

Švédská automobilka vyrobí jen sedm exemplářů a jeden vývojový prototyp. Všechny již mají své majitele.

Přesnou cenu neznáme, ale podle dostupných informací by měla přibližně o 30 % překročit cenu modelu Agera. Mírně ojetá Agera ( necelých tisíc km ) se aktuálně prodává v České republice jako "nejdražší" ojetina za necelých 27 milionů korun.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz