skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Citroën C4 Cactus bude pohánět i vzduch

  8:33aktualizováno  8:33
Citroën doplní svůj modelovou řadu C4 o model Cactus, který si své místo najde těsně pod luxusní verzí DS. Stane se prvním produkčním hybridem PSA na stlačený vzduch.

Citroën C4 Cactus | foto: CitroënMartin VoskoSME.sk

Fotogalerie

Jedním z hlavních lákadel francouzské značky Citroën na probíhajícím autosalonu IAA ve Frankfurtu je i koncept modelu Cactus. Podle dostupných informací francouzská značka představí jeho produkční verzi, označenou jako Citroën C4 Cactus, v únoru příštího roku.

 Zkušební prototypy již byly zachyceny i fotografy během testování v plném maskovaní.

Představitelé značky se vyjádřili, že model Cactus nebude " levným modelem " a ani nástupcem současného modelu C4, ale zaplní místo mezi standardní verzí C4 a linií DS.

Koncept je svou délkou 4,21 metru o něco kratší než model C4 a stejně vysoký jako verze DS3, ale přinese zvýšenou podlahu a štíhlejší profil - vzhled přibližující se městským crossoverům. Cílem designérů bylo připravit čisté a jednoduché linie tvarů karoserie.

Citroën je hrdý na Airbump ochranu karoserie. Malé vzduchové polštářky z odolného materiálu po obvodu karoserie mají ochránit auto před " ťukanci" s jinými auty a před oděrkami od svodidel a zábradlí například při parkování.

Barevné provedení polštářků AirBump si budou moci volit zákazníci sami.

Designéři si dali záležet, aby interiér vozidla korespondoval s exteriérem. Připravili ho tak, aby řidiči a posádce poskytl nejen pocit fyzického komfortu, ale i duševního klidu. Základem jsou dva velké dotykové displeje.

Pocit vzdušnosti má přinést panoramatická střecha. Produkční vozidlo však dostane středový " B " sloupek a standardní boční okna.

Citroën C4 Cactus bude první produkčním vozem, na jehož pohon bude sloužit vzduchový hybridní systém. Je to kombinace standardního spalovacího agregátu a převodovky s hydromotorem a kompresorem.

Během brždění bude kompresor rekuperovat přebytečnou pohybovou energii vozu formou stlačeného vzduchu v tlakové nádobě. ( podobně jako vyrábí elektromotor / generátor el. proud a ten je následně uložen v akumulátorech ).

Citroën C4 Cactus

Citroën C4 Cactus

Zpětný proces je podobný. Stlačený vzduch získaný během brzdění, putuje do hydromotoru v převodovce a ten pomáhá spalovacímu motoru. Zatím není známo, zda vozidlo bude schopné jízdy i výhradně na stlačený vzduch, tedy zda to bude "Full hybrid".

Pohonné jednotky budou kombinovány s automatickým převodovým ústrojím. Páka voliče převodovky bude nahrazena třemi jednoduchými tlačítky D - Drive, R - Reverse, N - Neutral.

Produkční Citroën C4 Cactus by měl být dostupný i s manuální převodovkou.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz