skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Video: IAA 2013 - Rodinný elektromobil Tesla S ručí za baterie osm let

  15:58aktualizováno  15:58
Téměř pětimetrová Tesla odveze kromě pěti dospělých i dvě děti na nouzových sedadlech v kufru a na nabití ujede téměř 500 km.

Tesla stále více expanduje do Evropy s modelem S, který má nabídnout kromě extrémního zrychlení i místo pro pět dospělých a dvě malé osoby.

Na vlastní kůži jsme se přesvědčili, že dvě protisměrná sedadla v zadním kufru jsou pouze nouzová pro dvě malé děti. V autě s malými hlavovými opěrkami vzadu je znát omezení vysokou podlahou , která ukrývá baterie.

Poměrně běžnou koncepci interiéru rozbíjí obrovský dotykový displej na středové konzole. V podstatě celá tato část vozu nemá žádná tlačítka a jen displej.

Tesla je zrychlením sportovní auto

Fotogalerie

Řidič dotykem na displeji ovládá všechny prvky auta od navigace, přes klimatizaci, nastavení podvozku, režim šetření baterií i otevírání střechy.

Při prvním kontaktu s displejem nám nepřijde ovládání některých prvků jako velmi ergonomické a rychlé, protože displej je oproti koncepci s tlačítky hladký a třeba mít velkou přesnost dotyku.

Na Tesle S asi nejvíce fascinují údaje o provozu se zrychlením na stokilometrovou rychlost od 4,4 po 6,2 sekundy. Tesla S se může pochlubit ideálním rozložením hmotnosti, protože tisíce drobných článků baterií jsou kryty pod podlahou mezi nápravami.

Nabízí hodně prostoru

Prostorově nenáročná konstrukce pohonu elektromobilu umožnila udělat 150 litrový kufr vpředu a také obrovský zavazadlový prostor vzadu .

Celkem má Tesla S objem zavazadlových prostorů až 894 litrů. V autě postaveném na téměř třímetrovém rozvoru náprav podvozku je osm airbagů, bezklíčkový vstup, 17 palcový dotykový displej a výkonná audiosoustava.

Aby výrobce udržel pohotovostní hmotnost velkého liftbacku na úrovni 2100 kilogramů, musel použít hliníkový skelet karoserie.

Hlavní a dálková světla zatím využívají klasický způsob svícení a LED jsou jen denní a zadní koncová světla. Výrobce nabízí záruku čtyři roky nebo 80 000 kilometrů na auto jako takové a osm let na baterie.

V případě nejsilnějšího modelu Tesla S Performance nemají baterie při osmileté záruce omezení počtu kilometrů.

Na výběr jsou verze s kapacitou baterií 60 nebo 85 kWh a nad nimi ještě verze 85 kWh Performance. Základní Tesla S za přibližně 71.000 eur má dojezd 370 kilometrů, maximální rychlost 190 km / h a stovku zvládne za 6,7 sekundy.

Nejvýkonnější verze projede na jedno nabití 480 kilometrů , stovku dosáhne za 4,4 sekundy a stojí něco málo přes 90.000 eur, tedy zhruba 2,3 milionu korun.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz