skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

GARÁŽ: Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

  10:17aktualizováno  10:17
Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW | foto: Garáž by MNŽRS

Mohu Vám v klidu říct, že bych si tuhle Fabču vzal domů. Jedná se o druhou generaci Fabie s motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW (silnější verze měla 77 kW).

Auto do města? Ideální.

Fabča je ve městě jako doma - nízká spotřeba, zaparkujete, dá se říct, kdekoliv. Otáčení a manévrování jí také nedělá problém. Posez za volantem je celkem fajn, jen pro osoby vyšší než 190 cm tady asi bude problém s místem.

Motor

Pokud od auta neočekáváte žádné extra zázraky, budete spokojeni. Je tu jen pár věcí, na které si dát pozor:

1) Rozvodový řetěz je slabý a rád se vytahává. Hrozí pak vážné poškození motoru. Ovšem pokud se majitel staral (a tím staral myslím, že motoru nešlapal na krk, dokud se dostatečně nezahřál nebo například dochlazoval turbo po každé jízdě), řetěz něco vydrží. Stav řetězu se dá zjistit snadno - pokud po nastartování motor vydává šílené pazvuky, je dost možné, že řetěz bude na výměnu, což není zrovna levná záležitost.

2) Potom je tu turbo, ale to je hrozba u všech motorů s tímto typem přeplňování. Aby fungovalo, jak má, stačí auto po nastartování chvilku nechat „bublat“ na volnoběh, nevytáčet ho za studena a po jízdě zase opět chvilku nechat na volnoběh aby se dochladilo.

3) A poslední nešvar jsou zatuhávající bubnové brzdy, které potřebují každý servisní interval vyčistit.

Výbava „SPORT“

Fotogalerie

Tento typ výbavy se vyznačuje výbornými a pohodlnými sportovními sedadly, dobře padnoucím tříramenným volantem a litými Alu disky (R16/R17). Musím říct, že disky, které jsem měl, vypadaly dobře a Fabče to s nimi slušelo, ale R16 je tak akorát. Já měl navíc i dvoubarevné lakování karoserie (střecha bílá, zbytek auta v hezké zelené). Celková výbava je slušná, jen místa vzadu není zrovna moc... No a kufr? Tak akorát. Není ani velký, ani malý. Vejde se tam prostě to, co zrovna potřebujete, ale stěhovák to opravdu není.

Závěr

Auto je po řidičské stránce fajn. Bavilo mě s Fabčou jezdit. TSI je do města lepší volba, než naftové provedení, proto bych ji doporučil těm, kteří jezdí hlavně po městě a sem tam se podívají mimo. Dynamika motoru je opravdu na dobré úrovni, ale je znát každé kilo navíc na palubě. Při ostřejší jízdě pozor na vysokou světlou výšku auta - značně se v zatáčkách naklání. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 6l/100 km a dálky se dají až za krásných 4,5l na 100 km.

  • Škoda Fabia II 1.2 TSI
  • 5 - 7l / 100 km
  • 63 kW / 160 Nm

Garáž by MNŽRS

Témata: Škoda Fabia, Fabia

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz