skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

GARÁŽ: Mazda, která má jméno

  9:36aktualizováno  9:36
Dneska si tak nějak lidově představíme, jaká je tahle japonská slečna z roku 2005, kterou si budete chtít pojmenovat.

Mazda 6 kombi 2005 - interiér | foto: Garáž by MNŽRS

Mazda jako taková mě nikdy moc nezajímala. Tedy až do doby, než jsem si sedl za volant Mazdy 6. Auto si mě opravdu získalo a dal jsem jí i jméno - Magda.

Vzhled

Už co se týká vzhledu, tak mě Mazda velmi oslovila jak zvenku, tak zevnitř. Interiér i po letech vypadá dobře, což u japonských aut nebývá zrovna pravidlem, co si budeme povídat. Magda sice nebyla zrovna v maximální výbavě, ale měla vše, co jsem potřeboval - ABS, klima, palubní počítač, okna v elektrice.... Interiér nejevil ani po letech takové známky opotřebení jako je tradiční u VW!

Fotogalerie


Jaká je?

Magda je velmi pohodlné a prostorné auto, ale když dojde na ostřejší jízdu, nevěřil jsem, jak je Magda schopná držet na silnici. Je fakt, že využívá víceprvkové přední nápravy, což je ve zkratce rameno vedle ramena. Vlastně něco, jako má Audi A4 B5, A6 C5 či Passat B5 / B5,5 nebo třeba Škoda Superb první generace a tyto vozy patří k těm pohodlnějším v této třídě. Zpět ale k Mazdě 6. Měl jsem možnost vyzkoušet si základní benzínovou 1.8, která nabídne 120 koní a nevěřil jsem, jak rychle mi vykouzlila úsměv na tváři. Benzínové motory se u Mazdy těší vysoké spolehlivosti, jen se u vyšších nájezdů objevuje lehce vyšší spotřeba oleje. Auto, se kterým jsem jezdil, mělo skoro 300 000 km a krom koroze nebyl žádný problém! Překvapilo mě i to, že když překročíte 3500 otáček za minutu, zesílí se hlasitost rádia. Magda nabídla spoustu prostoru v interiéru jak vepředu tak vzadu. Ještě, aby ne, když je to opravdu kus auta. Dokonce i soused mi řekl, že mi parkování s „pohřebákem“ jde. Ptáte se na kufr? Ten je opravdu velký - odtud ta přezdívka Pohřebák od mého souseda. Chtěl bych ještě pochválit řízení, se kterým dostáváte stále jistou odezvu od kol a není tolik přeposilované jako jinde. Sám jsem se divil, kde všude jsem se dokázal s Magdou vytočit. Jen pozor na netěsné vedení servo kapaliny - to může způsobit zadření mechanismu, což opravdu není levná záležitost.

Závěr

Koupí Mazdy 6 určitě neuděláte chybu. Doporučil bych spíše benzínovou než naftovou, jen pozor na korozi (zadní lemy blatníků, dveře atd.). Pozor také na vyšší spotřebu oleje či netěsné vedení serva. To poznáte jednoduše: ozve se velmi hlasitý skřípavý hluk po nastartování a jsou i vyšší otáčky volnoběhu při nedostatku kapaliny v řízení. A také pozor na tu víceprvkovou přední nápravu. Když začne klepat jeden čep na rameni / nápravě, je lepší udělat obě strany najednou.

  • Mazda 6 ( Kombi )
  • 1.8i R4
  • Pohon předních kol , 5 stupňový manuál
  • 88 kW, 165 Nm

Venca za Garáž By MNŽRS

Témata: Mazda 6, Mazda

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz