skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

GARÁŽ: V6 není vždy výhra

  11:13aktualizováno  11:13
Volkswagen Passat 2.5 V6 TDI se těší velké oblibě u mladých řidičů. Proč tomu tak je? Na papíře to zní hezky: Šest válců, výkon až 180 koní a skoro 400 Nm kroutícího momentu, možnost kombinace manuálu a pohonu všech kol a nízká pořizovací cena. Ale stojí to za to?

Volkswagen Passat B5.5 Variant | foto: Wikimedia Commons

Představuji Vám 2,5 litru čistého naftového šestiválcového zklamání. Tento „motor“ najdete i pod kapotou koncernových modelů jako je Audi A4 (B5 i B6), A6 (C5) či Škoda Superb první generace. Byl nabízen v několika výkonových verzí od 110kW po 132 kW, a to v kombinaci se 6tistupňovým manuálem nebo 5tistupňovým automatem (Tiptronic / Multitronic) a s pohonem všech kol (kromě Superba) či jako předokolka.

Motor a časté problémy

Motor jako takový mi přijde strašně líný a neochotný jít za plynem. Při sešlápnutí plynu se navíc projeví značný turbo efekt a zvukový projev traktoru. Nejsou to ani zrovna spolehlivé motory. Jejich největšími slabinami jsou:

  • Ložiska vačkových hřídelů, která se vydírají (od výroby nastaven dlouhý interval pro výměnu oleje).
  • Vlivem tankování nekvalitní nafty vypovídají službu naftové (palivové) čerpadlo a vstřiky.
  • Praskání napínáků ozubeného řemene.
  • Přední víceprvková náprava se netěší velké životnosti (cca 70 000 km) a začíná se projevovat klepání a bouchání.
  • Automatická převodovka v kombinaci s touhle motorizací nefunguje moc dobře – občas odmítá řadit a často se stává, že zatéká do prostoru nohou spolujezdce, kde je pod kobercem umístěna řídící jednotka automatu, která vodě příliš nefandí.

Opravy těchto slabin nebývají levné ani dnes, proto se dají tato auta sehnat tak levně.

Design a interiér

Designem Passat nenadchne ani neurazí. Interiér je přesně takový, jaký byste od VW očekávali - dobré zpracování materiálu, vše na svém místě. Takže je přehledný a možná až moc strohý, řekněme taková puntičkářská nuda... Co je ovšem bohaté, to je nabídka možné další výbavy vozu. Té je opravdu dost, jak je u „Němců“ zvykem, takže můžete narazit na opravdu skvěle vybavený kousek.

Jízdní vlastnosti

Pokud pominete líný motor, je jízda s Passatem velmi pohodlná. Auto je vyloženě určeno pro hltání kilometrů, přičemž cestující vzadu mají opravdu dost místa pro nohy i nad hlavou a zavazadlový prostor pobere snad všecko, co by osobní auto, byť v provedení kombi, mohlo pobrat. Nepříjemným překvapením je bohužel rejd. Na tak velké auto je opravdu malý, což vám může při manévrování způsobit pár zapeklitých situací.

Koupit či nikoliv?

Osobně bych se při koupi tohoto vozu soustředil spíš na menší a spolehlivější 1.9 TDI, která nabízí srovnatelnou dynamiku za mnohem nižší náklady. Pokud vás ale velký obsah přeci jen láká, doporučuji větší 2.8 V6 která vyjde finančně mnohem lépe i přes vyšší spotřebu. Spolehlivost 2.5 TDI V6 je opravdu mizerná a doposud jsem se nesetkal se zachovalým kusem. Navíc se v mnoha případech nedá věřit ani tachometru.

  • VW Passat B5.5 Variant
  • 2.5 V6 TDI
  • 110 / 120 / 132 kW
  • 310 / 350 / 370 Nm
  • 4motion / pohon předních kol
  • 6° manuál , 5° Tiptronic

Venca za Garáž By MNŽRS

Autor:

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz