skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Hitparáda stočených aut odhaluje nekalé praktiky s tachometry

Komerční sdělení   9:00aktualizováno  15:44 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Cebia, která se snaží pomáhat motoristům bojovat proti nekalým praktikám na trhu ojetých aut, spustila Hitparádu stočených aut, která má za cíl upozornit veřejnost na problematiku stáčení tachometrů.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Hitparáda stočených aut odhaluje nekalé praktiky s tachometry. | foto: Cebia, spol. s r.o.

Fotogalerie

Cebia, která se snaží pomáhat motoristům bojovat proti nekalým praktikám na trhu ojetých aut, spustila Hitparádu stočených aut, která má za cíl upozornit veřejnost na problematiku stáčení tachometrů. „Pro mnoho lidí je auto se stočeným tachometrem mýtus. Věříme, že pokud uvidí reálná data ke stovkám vozů, uvědomí si důležitost prověřování vozidel před jejich koupí a díky tomu se budou moci vyhnout koupi stočené ojetiny,“ vysvětluje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. Podle kvalifikovaných odhadů se na českém trhu prodává zhruba 40 % ojetin se stočeným tachometrem, z velké části jde o auta dovezená ze zahraničí. Průměrné stočení přesahuje 100 000 km, jak ukazují data společnosti Cebia, na trhu lze však nalézt i automobily s uměle sníženým nájezdem i o více než 500 000 km. 

Chcete vidět, o jaký vůz se jedná? Sledujte Hitparádu stočených aut a odhalte i...

Chcete vidět, o jaký vůz se jedná? Sledujte Hitparádu stočených aut a odhalte i další vozy

Jediným způsobem, jak s jistotou odhalit stočený tachometr, je prostřednictvím dat z historie vozidla, která jsou k dispozici v systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz. Někdy se doporučuje posoudit opotřebení interiéru, zašpinění motoru či případné koroze. Jde sice o dobře míněné rady, ale ve skutečnosti s tím řada prodejců počítá a auta někdy mívají vyměněné pedály, řadicí páky apod. „Stočení tachometru například u osm let starého auta žádná koroze neodhalí. Nepoctiví prodejci stáčejí tachometry zpravidla tak, aby je nebylo možné technickou prohlídkou vozidla odhalit,“ upozorňuje Pajer. Bezplatně si lze jedno auto prověřit v systému AUTOTRACER přes mobilní aplikaci Carolina, která je zdarma ke stažení pro iOS i Android.

Když se auto neprodá, stočí se znovu. Z ojetiny je rázem zánovní vůz

V rámci Hitparády stočených aut začala Cebia postupně zveřejňovat stočená auta dvanácti nejprodávanějších a nejinzerovanějších značek vozidel. Patří mezi ně i luxusní vozy BMW, Mercedes a Audi. Součástí hitparády se tak stane například BMW řady 5 stočené o více než 480 000 km. Jak ukazují data z historie vozidel, auta jsou dnes již stavěná tak, že při správné údržbě není problém ujet 800 000 km ani pro osobní automobily, jako jsou Škoda Fabia či například Škoda Octavia. Hitparáda totiž ukazuje například Škodu Fabia stočenou o více než 530 000 km na pouhých 194 261 km.

Auto se stočeným tachometrem o více než 400 tisíc km se prodá výrazně dráž.

Auto se stočeným tachometrem o více než 400 tisíc km se prodá výrazně dráž.

Stejně tak Hitparáda odkrývá další častou praktiku na trhu, kterou je opakované stáčení. „Na základě dat lze usuzovat, že auto bylo stočené o určitý počet kilometrů a když o ně ani tak nebyl zájem, tachometr se stočil ještě více,“ uvádí Martin Pajer z Cebia. Některá auta se stáčejí průběžně, aby to vypadalo, že se s autem nejezdí pravidelně, nebo jen kratší úseky. Není výjimkou ani to, že se auta s vyšším nájezdem stáčejí na hodnoty zánovních vozů. V hitparádě lze například vidět vůz stočený z 330 000 km na nejdříve 187 123 km a poté dokonce na neuvěřitelných 12 500 km,“ upozorňuje dále Martin Pajer s tím, že auta se stočeným tachometrem o stovky tisíc kilometrů lze nalézt prakticky u každé značky.

Hitparáda také vykresluje, jak se stáčejí auta z dovozu. Například Audi A6 All Road, registrovaná v ČR jako ojetá v roce 2017, měla před dovozem stočený tachometr z téměř 400 000 km na 145 000 km. Cebia má přitom o tomto vozu k dispozici 12 záznamů ohledně stavů tachometru ze zahraničí ještě před stočením.

Hitparádu stočených aut naleznete zde.

Historii vozu si můžete prověřit zde.

Více o mobilní aplikace Carolina zde.

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz