skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Nová Honda Civic kombi překonává konkurenty kufrem

  12:20aktualizováno  12:20
První informace o nové kombi verzi modelu Civic hovoří o zavazadlovém prostoru velkém 624 litrů, sedadlech 'Magic Seats' a adaptivním odpružení zadní nápravy.

Honda Civic Tourer | foto: HONDARastislav ChválaSME.sk

Automobilka Honda nepočkala s oficiálním odhalením kombi verze modelu Civic do otevření autosalonu v německém Frankfurtu a světu ukázala svou představu o praktickém kombi.

Už při ukázce konceptu se automobilka pochlubila velikostí zavazadlového prostoru, což potvrdily i první čísla produkčního modelu. Objemem 624 litrů překonává dokonce i větší Accord Tourer a po sklopení sedadel musí sklopit uši většina konkurentů.

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer

V základním uspořádání sedadel překonává dokonce i lídra "rodinné třídy" Škodu Octavii (610 l), ale ta vzápětí vrací úder a po sklopení sedadel nestačí Civicu Tourer objem 1 688 litrů na mladoboleslavských 1 740 litrů.

Nový Civic Tourer na výšku a šířku nepřerostl verzi hatchback a je postaven na stejném rozvoru náprav. Stejně přebírá vzhled a to od přední masky až po sloupek "B", ale do délky dopřáli designéři kombi verzi o 235 mm více.

Nakládací hrana klesla

Nová Honda Civic Tourer bude těžit nejen z objemu zavazadlového prostoru, ale také z nízké nakládací hrany, která je vůči krátkému pětidveřovému modelu nižší o 137 mm.

Pod podlahou zavazadlového prostoru si své místo najde nevyužité plató a přídavných 120 litrů, například pro tašky s nákupem. Součástí nabídky bude rozsáhlý síťový program na fixaci zavazadel.

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer

Přestože opěradla druhé řady sedadel není možné sklopit z prostoru kufru, Civic Tourer disponuje sedadly "Magic Seats", což umožňuje zvednout sedák zadních sedadel a využít prostor druhé řady na výšku, například pro převoz kola nebo invalidního vozíku.

Plný kufr vadit nebude

Při uvedení na trh by na pohon měly sloužit dva agregáty. Benzínový 1,8 litrový motor i-VTEC s výkonem 104 kW (142 k) doplní moderní diesel 1,6 i-DTEC s výkonem 88 kW (120 k). Ten vyprodukuje stejné množství CO2 jako krátká verze,  měla by průměrně spotřebovat stejné množství nafty na 100 km jízdy (3,7 l).

Absolutní novinkou je nabídka nového adaptivního pérování ADS na zadní nápravě, které by mělo zajistit slušný jízdní komfort i řidičský zážitek i při plně naloženém kufru. Zároveň si řidič může zvolit jeden ze tří nabízených režimů - Comfort, Normal, Dynamic.

První kusy praktické Hondy Civic Tourer dorazí ke svým zákazníkům již v únoru příštího roku. Vyrobí je anglická továrna ve Swindonu. Oficiální cena ještě stanovena nebyla.

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz