skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Hybridní Toyota Prius bude čtyřkolka s novými bateriemi

  18:28aktualizováno  18:28
Nový Prius se změněným designem představí Toyota příští rok. K lepší trakci přispěje elektromotor pohánějící zadní kola.

Koncept Toyota NS4 Plug-In Hybrid | foto: ToyotaSME.sk

Průkopnický hybridní model z dílen Toyota čeká příští rok generační výměna. Toyota Prius nebude změněna pouze po stránce designové.

Zásadním technickým vylepšením má být použití nové modulární platformy TNGA. Toyota ji vyvinula pro svůj vlastní prospěch, ale můžeme ji brát i jako odpověď na podobnou platformu vyvinutou koncernem Volkswagen.

Koncept Toyota NS4 Plug-In Hybrid

Koncept Toyota NS4 Plug-In Hybrid

Nový základ má zajistit nižší výrobní náklady, nižší hmotnost, vyšší energetickou efektivitu vozidla a níže uložené těžiště, s čím souvisí i lepší jízdní vlastnosti.

Jednou z hlavních novinek má být i pohon všech čtyř kol označen jako e - 4WD.

Trakci zvýší elektromotor na zadní nápravě

Nezmění se základ pohonu, kterým i nadále bude benzínový 1,8 litrový čtyřválcový motor pracující v účinnějším Atkinsonově cyklu. Primární elektromotor uložený vpředu by měl být menší než jeho předchůdce.

Novinkou bude sekundární elektromotor umístěný vzadu. Podle informací portálu Autoexpress, bude jeho úkolem zvyšovat trakci vozidla do rychlosti 60 km / h.

Koncept Toyota NS4 Plug-In Hybrid

Koncept Toyota NS4 Plug-In Hybrid

Toyota vymění i typ akumulátoru. Původní typ Ni - MH ( nickel-metal hydrid ) nahradí účinnější akumulátor typu Lithium - Ion. Vyšší náklady na jeho výrobu automobilka ukryje za pohon všech čtyř kol a obecně modernější techniku ​​.

Vyšší cenu baterií zastíní nová technika

Kvůli vyšší ceně Prius postoupí o kategorii výše. Modely Auris a Yaris hybrid zůstanou "levnějšími hybridy".

Toyota Prius si díky nové technice polepší i v množství spotřebovaného fosilního paliva. Současnou hodnotu 3,9 litru benzínu zlepší o 0,8 litru na 3,1 litru paliva na 100 km jízdy, což odpovídá přibližně 70 g CO2 na kilometr jízdy.

Japonská značka počítá i s výrobou hybridu typu Plug-In s většími bateriemi a možností jejich dobíjení z elektrické sítě. Dojezd 25 km v čistě elektrickém režimu by se údajně měnit neměl.

Velké změny i v interiéru

Prius osloví i novým designem, ačkoliv základní tvary karoserie určuje snaha o co nejnižší aerodynamický odpor vzduchu. Automobilka v tomto případě zachovala hodnotu cx na 0,25.

Zda bude design přední masky těžit z konceptu NS4 Plug -In Hybrid potvrzeno není.

Koncept Toyota NS4 Plug-In Hybrid

Koncept Toyota NS4 Plug-In Hybrid

Nejzásadnější změnou v interiéru vozidla je přesunutí hlavních zobrazovacích prvků ze středu palubní desky na standardnější místo přímo před řidiče. Toyota slibuje i celkově kvalitnější zpracování.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz