skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test: Hyundai Genesis útočil silným motorem na rekord

  7:50aktualizováno  7:50
Hyundai Genesis Coupé vzal na sebe těžký úkol již při svém příchodu. Měl být sportovním vrcholem značky Hyundai, což se mu v nemalé míře podařilo, avšak měl se také prodrat do povědomí vyznavačů noblesních aut s velkým motorem a pohonem zadních kol.

Zařazení do vyšší společnosti mu šlo trochu obtížně, protože to byl první výkřik a většina automobilových fanatiků Genesis podvědomě podceňovala. Přitom kdo si toto sportovní auto za přijatelnou cenu vyzkoušel, nezlomil nad ním hůl.

Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis

Hyundai Genesis

Zvlášť motoru nic nechybělo a jako nejlepší se nám zdála verze se šestiválcem a manuální převodovkou, protože dokázala jezdit i při desetilitrové spotřebě a dala řidiči sportovní vyžití na okruhu. Šestistupňový automat byl z jiného těsta a pro zcela jiný typ motoristy, s oblibou rychlých startů a předvádění na dálnici.

Proto Hyundai připravil výrazný facelift hraničící až s generačním skokem, protože šestiválci nadělil o 32 kW vyšší výkon, o 39 Nm více točivého momentu, a hlavně zcela novou převodovku.

Od čumáku připomíná Veloster

Nový předek je symbolem nové identity značky a přestože připomíná menší Veloster, rozhodne přední část koresponduje s bokem auta.

V podstatě je Hyundai Genesis pěkným autem, které však díky plastové záslepce namísto reálných větracích otvorů vůbec nevytváří dojem skutečné síly. Při pohledu zpředu bychom neřekli, že tohle auto má až 347 koní, až 400 Nm a už vůbec ne, že stovku dá za 5,9 sekundy.

Ke koupi

Jedině zvuk šestiválce dává okolí najevo, s kým mají na cestě tu čest. Pokud budeme Genesisu Coupé cokoliv vyčítat, jedno mu upřít nelze. Na dnešní poměry vyumělkovaných aut s odfiltrováním jakékoliv automobilové surovosti je Genesis ten pravý hulvát, který se škube za plynovým pedálem, řve, když je třeba a nechává řidiči procítit mechanický zvuk auta.

Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis

Hyundai Genesis

To se při dnešních tichých turbomotorech cení. Přesto, že řízení je uměle elektricky přitvrzené a při rychlém ručkování trochu přituhne, děkujeme konstruktérům za automobilovou nahotu, kterou dopřeje řidiči Genesisu.

Řadí spíše do pohody

Po první zkušenosti s osmistupňovou převodovkou opět zastáváme názor, že na skutečné poježdění bude lepší manuální převodovka.

"Šrajtofle"

Na českém trhu nabízí Hyundai svůj Genesis od 849 990 korun

Automat má vhodně navržené stupně, dokáže mimo město v tempu do 100 km / h udržet neuvěřitelnou spotřebu pod sedm litrů, ale řadí pomaleji. Ani v manuálním režimu nepodrží rychlostní stupeň až po omezovač a přeřadí brzy výše.

V testované verzi s automatem se najde řidič, který chce Genesis v první řadě na dlouhé cesty, do města a na občasné opojení se brutálním výkonem. Při takovém režimu bude osmistupňový automat naprosto krásná a dobrá náhrada předchůdce.

Kupuji/Nekupuji

Síla šestiválce a jeho tah od nízkých otáček fascinují a navozují atmosféru silného soutěžního nářadí.

Ten zbytek kolem motoru však takový není, protože je to auto i na běžné používání. Řízení a převodovka nedokázaly ukojit mou vrozenou zvrhlost k pohonu zadní nápravy, proto nekupuji.

Pokud by to auto stálo 50 a více tisíc eur, tak bych byl kritický. Při této ceně (33.490 eur) klobouk dolů.

Rasťo

Okruhy a drifty je třeba přenechat raději verzi s manuální převodovkou. První kilometry a nepopiratelné odhodlání Genesisu s probuzeným šestiválcem nám vnukly myšlenku jít na testovací okruh auto.sme.sk a zkusit porazit držitele rekordního času Renault Megane RS.

Trať je šitá na menší a obratnější předokolku se samosvorem, avšak Megane zde jezdil při testu ještě na zimních pláštích. Hyundai měl letní pneumatiky, podstatně více koní, ale automatickou převodovku a delší převody.

Sportovní Hyundai dostal po faceliftu nový předek, hezčí zadní světla, více výkonu a osmistupňovou automatickou převodovku.

Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis

Hyundai Genesis

Technické parametry
ZnačkaHyundai
ModelGenesis Coupé
MotorV6
Počet válců / ventilů6/24
Zdvihový objem (cm3)3778
Výkon (kw (k))255 (347)
Při otáčkách (ot. / min.)6400
Kroutící moment (Nm)400
Při otáčkách (ot. / min)5300
Emise CO2 (g / km)235
Rozvor náprav (mm)2820
Délka (mm)4630
Šířka (mm)1865
Výška (mm)1385 
Pohotovostní hmotnost (kg)1570
Objem palivové nádrže (l)65
Objem zavazadl. prostoru (l)330
Zrychlení 0-100 km / h (s)5,9
Maximální rychlost (km / h)260
Spotřeba město (l/100 km)15,1
Spotřeba mimo město (l/100 km)7
Kombinovaná spotřeba (l/100km)10
Cena verze s motorem V6 (eur) *33.490
* Automobilka dodává vozidlo i s motorem 2,0 TCI RS (202 kW/275 k) za 31 490 eur.
Naměřené údaje
VozidloHyundai Genesis Coupé
Verze3,8 V6 8AT
Stav tachometru (km)2130
Pohotovostní hmotnost (kg)1570
Počasí během testujasno
Teplota (° C)24
Stabilizační systémvypínatelný
PneumatikyBridgestone Potenza
Rozměr a index pneumatik225/40 R19 89Y
Spotřeba - úsporně (l/100km)6,8
Spotřeba - zátěž (l/100km)16,9
Spotřeba - běžný průměr (l/100km)11,2
Zrychlení z 0-100 km / h (s)6,5
Brzdná dráha 100 km / h - 0 (s)41,74
Čas ve slalomu (s)13,77
Čas na okruhu (s)1:06.74
Pružnost 70 - 100 km / h (3.stupeň) (s)3,10
Pružnost 70 - 100 km / h (4.stupeň) (s)4,33

Test publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz