skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test: Hyundai Santa Fe výborně brzdí

  8:15aktualizováno  8:15
V zkoušce brzd porazil Hyundai Santa Fe i některá sportovní auta a předvedl slušnou kvalitu zpracování. Na jámách je podvozek trochu tvrdý a kromě středního místa vzadu má prostoru na rozdávání.

Nový Hyundai Santa Fe nejdříve upoutá vyrovnanějším designem bez výstřelků. Oproti menším sourozencům poslední generace vozů značky Hyundai vypadá Santa Fe civilizovaněji a nesnaží se ohromit prvoplánově. Máme na mysli zejména design světel nebo linie kolem blatníků.

Karoserie působí jako homogenní celek, na kterém není nic navíc. Nakonec v této velikostní třídě se to patří a Santa Fe má za úkol i reprezentovat. Při pohledu zezadu lze nalézt v designu inspirace jiných značek (BMW a Audi), avšak zepředu má Santa Fe vlastní tvář.

Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

Když se podíváte zpětně na všechny tři generace Santa Fe, zjistíte obrovské mezigenerační rozdíly v designu a technice auta. Z praktického hlediska potěší, že nová karoserie má podstatně nižší aerodynamický hluk a pocitově podstatně vyšší tuhost než předchůdce.

Věnovali pozornost stavbě

Po týdenním testu ještě nového auta s více než 1000 najetými kilometry máme pocit, že pružení by mohlo být na jámách trochu měkčí. Podvozek pěkně zvládá propružení a vlny na cestách, ale nepovedenou záplatu nebo díru na silnici příliš neodfiltruje.

Možná za to může 19ti palcové obutí a snaha konstruktérů, dát podvozku německý charakter. Poctivou stavbu auta je cítit ve všech směrech od tuhosti karoserie až po provedení detailů. Například v lehkém terénu při překřížení náprav cítime vysokou tuhost karosérie, neboť od dveří ani od přístrojovky není slyšet ani jen náznak vrzání. Nakonec samotné zavírání dveří napoví hodně o vysoké kvalitě.

Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

Hyundai nezapomenul ani na natažení spodního lemu dveří a přídavné těsnění, aby se nešpinily prahy. Světla už netrpí slabým účinkem, kritizovaným u modelů i40 a mají střízlivější tvar.

Prostor všude kromě středu

Kokpit nese rysy současných modelů značky, má vysokou kvalitu materiálů a zpracování detailů. Pro řidiče nejpodstatnější odkládací boxy ve dveřích a před řadicí pákou mají výborný tvar a hlavně jsou užitečné. Velký je také box mezi předními sedadly.

I při panoramatickém střešním okně s elektrickým zatahováním rolety zůstalo místo nad hlavami. Asymetricky dělená zadní sedadla ve druhé řadě jsou podélně posuvná, mají nastavitelný sklon opěradla, avšak úzké střední sedadlo.

Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

Dvě krajní jsou možná až příliš prostorná a rozšafná a střední tím trpí. Pro čtyři velké dospělé je Santa Fe stavěno i na dlouhou cestu. Zvláště výborně je odhlučněná zadní část auta.

Ceny na českém trhu

COMFORT 4×2
2,4 GDI / 6M                  699 990 včetně DPH
2,0 CRDi VGT / 6M       759 990 včetně DPH
STYLE 4×4
2,2 CRDi VGT / 6M       859 990 včetně DPH
PREMIUM 4×4
2,2 CRDi VGT / 6M       975 990 včetně DPH

Užitek z auta zúročuje kufr s objemem 534 litrů po zatahovací roletu. Je velmi široký a pod dnem má velmi smysluplné odkládací prostory.

Brzdí jako šílený

První kontakt s autem vyvolal množství pozitivních emocí a podpořila to i fakta. Santa Fe zabrzdilo ze stovky na dráze jen na 36 metrech. Přesto, že šestistupňový automat je klasika a žádný dvouspojkový trhák, auto zrychlilo lépe než udává výrobce. V slalomu jsme dosáhli rychlost přejezdu kolem kuželů jako s kompaktním autem a líbí se nám výhled z místa řidiče.

Automobilka postupuje mílovými kroky a zúročila to na důležitém SUV, které se může klidně postavit německé konkurenci. Má na to všechny předpoklady včetně ceny, ačkoli v námi testovaném voze již byla výbava, ke které lze těžko něco dokoupit. U jiných konkurentů by to byla základní cena.

Hyundai Santa Fe 4x4 2,2 CRDi 6 AT Premium
Cena modelu od (eur) 31.990
Cena test. verze od (eur)33.990
Cena test. auta (eur) 43.390
Motor 2,2 CRDi
Objem (cm3)2188
Výkon (kW (k)) 147 (200)
Při otáčkách (ot. / min.) 3800
Převodovkaautomatická
Počet stupňů 6
Servisní interval (km / rok) 20 000/1
Základní objem kufru (l) 534
Průměrná spotřeba7,9 l/100km
Zrychlení z 0-100 km / h8,82 s
Brzdná dráha 100 km / h36 m
Pružnost 70 - 100 km / h (3.stupeň)4,1 s
Pružnost 70 - 100 km / h (4.stupeň)4,4 s

Fotogalerie

 Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk 

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz