skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Kabriolet BMW 4 dostal tuhý podvozek a pevnou střechu

  8:28aktualizováno  8:28
Nové BMW řady 4 Cabrio představuje pátou generaci v historické linii kabrioletů BMW ve střední třídě.

Nový kabriolet, stojící na bázi kupé BMW řady 4, představí značka veřejnosti na autosalonu v Los Angeles v listopadu tohoto roku. Stejně jako kupé i kabriolet nahrazuje předchozí generaci řady 3.

Celková délka vozu narostla o 26 mm na 4638 mm, rozvor se prodloužil o 50 mm na 2810 mm, zřetelně se tedy zkrátily převisy.

Fotogalerie

Šířku vozidla vizuálně zvětšují rozměrné vzduchové vstupy v předním nástavci pod linií předních světel. Úplně na vnějších okrajích vzduchových vstupů se nacházejí samostatné malé vertikální otvory pro vzduchové záclony.

Nízké těžiště a krátké převisy. To dobré zůstává

BMW řady 4 Cabrio má výšku 1372 mm, což je o 10 mm více, než u BMW řady 4 Coupé. Na trh přijde s třídílnou, pevnou skládací střechou. Přeměnu kupé na kabriolet je možné provést i během jízdy do 18 km / h a zabere přibližně 20 sekund.

Při zavřené střeše má kapacita zavazadlového prostoru hodnotu 370 litrů, tedy o 20 litrů více, než bylo k dispozici při BMW řady 3 Cabrio. Po sklopení zadního opěradla vznikne využitelná rovná plocha.

Interiér BMW řady 4 Cabrio spojuje sportovní atmosféru s očekávaným prémiovým prostředím. Design předních sedadel obsahuje integrované výsuvné bezpečnostní pásy. Sedadla jsou ve standardu elektricky nastavitelná.

Zákazníci se mohou rozhodnout i pro individualizaci svého kabrioletu pomocí linií Sport, Modern a Luxury, ke kterým se přidává i M Sport balíček.

Podvozek pro kabrio naladili zvlášť

Nové BMW řady 4 Cabrio je standardně blíže k asfaltu o 10 mm v porovnání s aktuálním BMW řady 3 Sedan. Několik komponentů jeho karoserie a podvozku bylo vyztuženo, aby odolávaly vyšším torzním silám při jízdě bez střechy.

BMW ještě přidává rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50:50, nízké těžiště, specifické naladění podvozku a odlehčenou konstrukci.

Přední náprava kombinuje hliníkové pružící vzpěry, dvojitá příčná ramena a naklápěcí ložiska. Konstrukce zadní nápravy vychází z osvědčené pětiprvkové konfigurace.

Standardním prvkem výbavy je elektrický posilovač řízení včetně funkce Servotronic, která reguluje posilovací účinek v závislosti na rychlosti jízdy. V případě tohoto systému se mění i převodový poměr řízení, v závislosti na míře natočení volantu od středové ke krajním polohám.

Všechny pohonné agregáty, dostupné pro BMW řady 4 Cabrio, využívají přeplňování pomocí turba typu TwinPower a splňují emisní normu EU6. Hned při uvedení na trh budou k dispozici: benzinový šestiválec v BMW 435i Cabrio, benzínový čtyřválec v BMW 428i Cabrio a naftový čtyřválec v BMW 420D Cabrio.

Řidiči asistuje arzenál pomocníků

Pohon na zadní kola se přenáší na cestu přes standardní manuální šestistupňovou převodovku, všechny motorické verze se však dají zkombinovat i s doplňkovým osmistupňovým automatem. Obě převodovky standardně spolupracují s funkcí Auto Start Stop.

O bezpečnost a úsporu paliva se postarají technologie BMW EfficientDynamics a ConnectedDrive. V jejich nabídce najdeme režim plachtění ( v případě automatické převodovky ), nový navigační systém, barevný HD HeadUp displej, aktivní systém udržování rychlosti, údaje o aktuálních rychlostních omezeních, pohled na vůz z ptačí perspektivy, ale i sledování únavy řidiče.

Nový model BMW řady 4 kabriolet by se na trzích Evropy mohl objevit již na jaře 2014.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz