skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Laserová světla Audi Sport quattro osvětlují až půl kilometru cesty

  8:43aktualizováno  8:43
Přepracovaný koncept Sport quattro zůstává zatím hybridem. Němci ho představují na počítačové výstavě CES v Las Vegas.

Koncept Audi Sport Quattro laserlight | foto: AudiMartin VoskoSME.sk

Audi ukáže v Americe na světoznámém veletrhu elektroniky CES v Las Vegas přepracovaný koncept Sport quattro. Hybridem zůstává i ve verzi "Laserlight".

Na podvozku s rozvorem náprav 2 784 mm připravilo Audi koncept s krátkými převisy a celkovou délkou 4 602 mm.

Dvoudveřový automobil široký téměř dva metry ( 1 964 mm ) jsme viděli ve žluté barvě na autosalonu ve Frankfurtu na podzim loňského roku. Pro prezentaci v Las Vegas Audi zvolilo barvu červenou. Poprvé ukáže veřejnosti i světla typu Matrix doplněné o laserovou techniku​​.

Technika jako na speciálech

Základem světlometů je skupina několika LED diod, které se aktivně zapínají a vypínají podle potřeb na silnici a podle rychlosti vozidla. Diody s průměrem několika mikrometrů emitují "laserové" světlo.

Fotogalerie

Laserové diody doplňují standardní LED techniku ​​světel, ale několikanásobně převyšují dosahem světla. V přímém směru osvětlují vozovku až do 500 metrů. Řidiči tak pomohou v předstihu uvidět změnu situace na cestě.

Stejnou světelnou techniku ​​dostanou i závodní speciály R18 e - tron Quattro, které jsou určeny pro nadcházející sezónu vytrvalostních závodů v Le Mans.

Interiér vozu je zaměřen téměř výhradně na řidiče. Jeho základem je obrovský displej, který zobrazuje informace v 3D režimu. Audi spolupracuje se společností Nvidia, aby bylo zobrazování ve vysokém rozlišení dostatečně pružné.

Průměrná spotřeba 2,5 litru

Navzdory oznámením z konce roku nezměnilo Audi pohonnou techniku ​​a Sport quattro Laserlight je tak nadále hybridem.

Základem je čtyřlitrový benzínový V8 agregát TFSI s výkonem 412 kW (560 k) a s točivým momentem 700 Nm. Motor se systémem vypínání poloviny válců ( cylinder on demand ) mechanicky vyřadí z činnosti čtyři válce. Cílem je úspora paliva.

Mezi spalovacím motorem a osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic si své místo našel elektromotor s výkonem 110 kW. K celkové dynamice vozu přispěje zejména kroutícím momentem s hodnotou 400 Nm.

Koncept Audi Sport Quattro laserlight

Koncept Audi Sport Quattro laserlight

Kapacita 14,1 kW/h lithium - ionových akumulátorů umožňuje vozidlu v čistě elektrickém režimu teoretický dojezd přibližně 50 km. Kombinací se spalovacím motorem Audi slibuje průměrnou spotřebu benzínu jen 2,5 litru na 100 km jízdy.

Audi zvažuje i malosériovou výrobu

Celkový systémový výkon obou pohonných jednotek 515 kW (700 k) a točivý moment 800 Nm umožní vozidlu zrychlit z místa na 100 km / h za 3,7 sekundy a jezdit maximální rychlostí 305 km / h.

Navzdory složitému a těžkému hybridnímu systému váží vozidlo spolu s bateriemi jen 1 850 kg. Vděčí za to masivnímu využití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny ( CFRP ).

Reálná produkce modelu Sport Quattro je zatím velmi sporná. Stejně je nejasná pohonná jednotka. Odstupující šéf designu Audi se však vyjádřil, že automobilka vždy uvažuje o konceptu jako o produkčním modelu.

Koncept Audi Sport Quattro laserlight

Koncept Audi Sport Quattro laserlight

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz