skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

McLaren P1 dosáhne 300 kilometrů za hodinu za 16,5 sekundy

  7:00aktualizováno  7:00
Nejrychlejší McLaren v historii zatím nepřekonal Koenigsegg AgeruR, ale nabízí fascinující zrychlení a brzdy. Stovku zastaví na třiceti metrech.

McLaren P1 | foto: McLarenRastislav ChválaSME.sk

V McLarenu dosud definovali většinu dynamických parametrů hybridního superauta P1 jen velmi orientačně ve stylu " méně než " nebo " více než ".

Sotva dva týdny po zahájení malosériové výroby automobilka zpřístupnila přesné údaje o zrychlení a brzdách. Teď už víme, že zrychlení na stovku za méně než tři sekundy znamená 2,8 sekundy.

Výkon hybridní soustavy 916 koní vystřelí auto na dvoustovku v průběhu 6,8 sekundy a 16,5 sekundy po startu uhání třistakilometrovou rychlostí.

V sprintu na magických 300 km / h je model P1 o 5,5 sekundy lepší než legendární McLaren F1 z roku 1992. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 350 kilometrů za hodinu.

Pro lepší představu o zrychlení, McLaren P1 dosáhne dvoustovku rychleji než mnohé hot - hatch káry poloviční rychlosti.

Čtvrt míle pod deset sekund

Další disciplínou pro vyjádření dynamiky automobilu bývá sprint na čtvrt míle, který P1 zvládne za 9,8 sekundy a po 400 metrech uhání rychlostí 245 kilometrů za hodinu.

Asi nejméně uvěřitelný údaj ze všech je průměrná spotřeba 8,3 litru benzínu na 100 kilometrů. Do kalkulace normované spotřeby zřejmě zahrnuli 11 kilometrový úsek, který projde McLaren P1 na baterie v plně elektrickém režimu.

O něco důvěryhodnější působí údaje o brzdných drahách, které posouvají McLaren P1 na špičku automobily dosažitelných údajů.

Asi nebude nejrychlejší

Ze stovky zastaví na dráze 30,2 metru, dvoustovku zkrotí na 116 metrech a z 300 km / h zastaví na 246 metrech (6,2 sekundy). Čistě teoreticky by McLaren P1 zvládl sprint z 0 na 300km/h a opětovné zastavení za 22,7 s.

Podobný sprint, nikoliv roztříštěně složený z údajů, ale na jeden zátah, zvládl vůz Koenigsegg AgeraR za 21,19 sekundy i ze zápisem do Guinnessovy knihy rekordů.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz