skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Mercedes C je větší, bezpečnější a přitom lehčí

  7:06aktualizováno  7:06
Nová generace třídy C přijde na trh s pneumatickým podvozkem, adaptivní světly i novým naftovým motorem.

Mercedes-Benz C (2014) | foto: Mercedes-BenzSME.sk

Ještě máme v paměti, s jakou velkou pompou představila automobilka Mercedes - Benz současnou generaci své tehdy nejmenší limuzíny třídy C.

Vozidlo navrženo téměř výhradně za pomoci počítačových simulací a moderních technik znamenalo i pro Mercedes relativně velký designový skok.

Od roku 2007 se třída C podrobila několika designovým omlazením a automobilka prodala více než 2,4 milionu vozů. Konec roku 2013 však znamená konec i pro současnou generaci třídy C.

Nový, lehčí, úspornější, modernější - takový chce být nový Mercedes - Benz třídy C. Automobilka nešetřila a vozidlo vybavila nejmodernějšími bezpečnostními systémy, dosud vyhrazenými pouze pro modely nadlimitní.

Mercedes hovoří o "přechodu na vyšší třídu". Do nabídky se nejdříve dostanou modely C 180, C 200 a C 220 BlueTEC.

Více místa neznamená vyšší váhu

Podle představitelů německé značky je generační nárůst modelu způsobený zohledněním rostoucí průměrné výšky člověka. Jestli je to pravda nebo ne, nová třída C povyrostla.

Při rozvoru širším o 80 milimetrů ( 2 840 milimetrů ) v porovnání s předchůdcem délka vozidla narostla o 95 milimetrů ( 4 686 milimetrů ) a šířka vozidla o 40 milimetrů ( 1 810 milimetrů ). Takový nárůst prostoru by měl potěšit zejména cestující sedící vzadu.

Mercedes-Benz C (2014)

Mercedes-Benz C (2014)

Za zvětšenými rozměry se ukrývá i objemnější zavazadlový prostor, který překonává předchůdce a nabízí objem 480 litrů.

Na výběr jsou k dispozici dvě odlišné tváře vozidla: sportovní s centrální hvězdou nebo klasická maska ​​chladiče sedanu s hvězdou mercedes na kapotě motoru vyhrazená výlučně pro linii výbavy Exclusive.

Sériově je nová třída C vybavena halogenovými světlomety na bázi žárovek H7. Kromě sériových světlometů jsou k dispozici dva energeticky úsporné varianty s technikou LED: jedna statická a jedna dynamická verze se systémem " Intelligent Light System s LED ".

Koncová a brzdová světla v zadních svítilnách jsou ve všech variantách světlometů vyhotoveny v technice LED.

Spojení dvou světů

Ztvárněním interiéru automobilka Mercedes - Benz kombinuje architekturu sportovních vozů značky a novou středovou konzolu. U vozidel s automatickou převodovkou přechází konzole od středových trysek až po loketní opěrku a vytváří jeden celek.

Mercedes-Benz C (2014)

Mercedes-Benz C (2014)

Konstruktéři nad středovou konzolu umístili samostatně stojící centrální displej s úhlopříčkou 7 palců. Systém Comand Online je vybaven displejem ještě větším - 8,3 palce, což je přibližně 21 cm.

Dotykové pole v opěrce dlaně nad ovladačem na středovém tunelu umožňuje zadávat písmena, číslice a znaky diakritiky v každém jazyce. V případě dotyku ovládací plochy dotykového pole dostane řidič zpětnou odezvu.

Novinkou ve třídě C je i projekční displej, který promítá důležité informace přímo do zorného pole řidiče. Nový zobrazovací systém informuje o rychlosti, omezeních nejvyšší povolené rychlosti, navigačních pokynech a ukazuje upozornění systému Distronic Plus.

Automobilka Mercedes - Benz vyzdvihuje technologický skok ve velkosériové výrobě karoserie, kvůli zvýšení podílu hliníku z méně než 10 na téměř 50 %.

Kromě odlehčení vozidla o přibližně 100 kg bylo cílem konstruktérů snížení odporu vzduchu a zvýšení akustického komfortu v kabině vozu. Při vývoji optimalizovali například hluk ventilátoru interiéru, spouštěčů oken, přestavení sedadel a hluk mnoha jiných ovládacích a funkčních prvků.

Nechybí nový diesel ani hybrid

V okamžiku uvedení na trh budou k dispozici tři motorizace. C 220 BlueTEC jako diesel a dva benzinové modely C 180 a C 200. V krátkém čase přibude nový malý dieselový motor se zdvihovým objemem 1,6 litru.

Mercedes-Benz C (2014)

Mercedes-Benz C (2014)

Jednostupňově plněný čtyřválec vyvine ze zdvihového objemu 1 598 cm3 výkon 85 kW ( 115 k) nebo 100 kW ( 136 k) a točivý moment 280, případně 320 Nm.

K dispozici bude také pět čtyřválcových benzinových motorů, mezi nimi i model C 180 ECO Edition zaměřený na hospodárnější jízdu. Později bude následovat šestiválcový benzínový motor s výkonem 245 kW ( 333 k ).

Mercedes - Benz podobně jako v případě tříd S a E bude nabízet dieselový motor kombinovaný s hybridním modulem. C 300 BlueTEC HYBRID se čtyřválcovým dieselovým motorem a kompaktním elektromotorem vyvine celkový výkon 170 kW ( 231 k) a průměrně by si měl vystačit s 3,9 litry motorové nafty.

Hybridní model C 300 BlueTEC HYBRID vybaví značka později i technikou a bateriemi typu plug -in.

Vzduchový podvozek je dostupný i pro třídu C

Čtyřválcovým motorům přisoudil Mercedes dvě nové šestistupňové manuální převodovky s vyšší přesností řazení. Komfort automatického řazení zajišťuje převodovka 7G - TRONIC PLUS.

Ani v nabídce nové generace třídy C nebude chybět systém pohonu všech čtyř kol 4 - Matic.

Nově vyvinutý podvozek je standardně dodáván s ocelovými pružinami a spoléhá se na přední nápravu se čtyřprvkovým zavěšením kol. Optimalizovaná zadní náprava s nezávislým zavěšením kol a koncepcí pětiprvkového zavěšení by měla přinést vysokou stabilitu v přímém směru.

Alternativou k ocelovým pružinám je systém vzduchového pérování Airmatic na obou nápravách s pěti charakteristikami a regulací výšky na všech kolech.

Všechny verze třídy C budou sériově vybaveny elektromechanickým přímým řízením.

Technika pro všechny

Mercedes chce zpřístupnit nejvyšší možnou bezpečnost pro širší skupinu veřejnosti a tak je i nová generace Mercedesu třídy C vybavena systémem upozorňujícím na únavu řidiče, adaptivním tempomatem s ochranou před nárazem, systémem autonomního brzdění, asistentem pro jízdu v koloně a dalšími elektronickými pomocníky.

K řadě asistenčních prvků je připojen aktivní asistent parkování, ale i kamera zobrazující vozidlo z ptačí perspektivy, systém pro sledování dopravních značek a adaptivní dálková světla s cíleným zacloněním těch zón v kuželu světla, kde se nacházejí jiná vozidla.

Technické parametry
Mercedes-BenzC 180C 200C 220 BlueTec
Zdvihový objem1595 cm31991 cm32143 cm3
Válce / ventily4 / 44 / 44 / 4
Výkon ( kW / min )115/5300135/5500125/3200-4200
Točivý moment ( Nm / min )250/1200-4000300/1200-4000400/1400-2800
Max. rychlost225 ( 223 ) km / h237 ( 235 ) km / h234 ( 233 ) km / h
Zrychlení 0-100 km / h8,2 ( 8,5 ) s7,5 ( 7,3 ) s8,1 ( 7,8 ) s
Průměrná spotřeba5,0 ( 5,4 ) l/100 km5,3 ( 5,3 ) l/100 km4,0 ( 4,3 ) l/100 km

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz