skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Mercedes S Coupe se naklání do zatáček

  19:19aktualizováno  19:19
Autosalon Ženeva 2014 - Nové S Coupe sdílí, podle očekávání, mnohé prvky s nedávno představeným sedanem. Jedinou motorizací je zatím osmiválec.

Mercedes S Coupe | foto: MercedesSME.sk

Právě představený model Mercedesu se jen minimálně změnil oproti konceptu představenému loni na autosalonu ve Frankfurtu. Při pohledu na zevnějšek zaujmou výrazné linie táhnoucí se boky auta.

Dveře čtyřmístného S coupe jsou bezrámové a palubní deska v interiéru je stejná jako v sedanu. Tříramenný volant je ve spodní části plochý.

Naklání se do zatáček

S coupe má tak, jak to známe z jiných modelů značky, systém Magic Body Control, který sleduje cestu. Po vyhodnocení nerovností a povrchu vozovky upraví nastavení podvozku pro optimální průjezd.

Fotogalerie

Magic Body Control je obohacen o další funkci, která debutuje právě v novém S coupe. Aktivně naklánění do zatáček snižuje boční přetížení působící na pasažéry a zvyšuje stabilitu v rychlých zatáčkách. Mercedes tak využívá to, co funguje v případě motocyklů, či závodních člunů.

Další inovací v dvoudveřovém vozidle oproti předchozí generaci je touchpad, který ale už známe z třídy C.

Zatím jedinou motorizaci v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou představuje biturbo přeplňovaný osmiválec o objemu 4663 cm3, který produkuje výkon 335 kW a maximální točivý moment 700 Nm.

Má světlomety plné krystalů

Za příplatek si majitel může dopřát i takovou "zbytečnost", jakou jsou přední světlomety osazeny Swarovského krystaly. V každém z předních světel se nachází 47 kusů.

Při denním svícení je využito 17 hranatých krystalů a dalších 30 kulatých je umístěno v směrovém světle.

Stejně jako sedan třídy S, i coupe využívá množství asistenčních systémů. Nejzajímavější je kombinace distančního radaru Distronic Plus s asistentem řízení a Stop & Go systémem.

Díky nim dokáže Mercedes částečně jezdit bez zásahu řidiče.

Samozřejmostí jsou adaptivní dálkové světlomety, asistent při vybočení z jízdního pruhu či systém, který rozpozná chodce a v případě nouze zabrzdí vozidlo.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk 

Autoři:

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz