skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

reklama

TEST: Mini s kšiltovkou patří do rodiny

  9:48aktualizováno  9:48
Nové Mini pro egoisty zahodilo zadní řadu sedadel a vyměnilo jej za větší kufr. Zdánlivě nejméně praktická verze v testu ukázala, že zdání často klame.

"Tohle auto nemá šanci uspět", vzpomínám si na slova, když jsem v roce 2001 spatřil ceník oživeného kultovního angličáka. Jak moc jsem se mýlil. Z malého předraženého auta byl a stále je velký prodejní úspěch. Člověk by si i řekl, že se z minulých omylů poučí.

Akorát že osm let později, při pohledu na první obrázky Coupé Concept, jsem si myslel prakticky totéž. Že s takovou absurdní střechou a jen dvoumístným uspořádáním sedadel si to koupí jen slepý blázen. Po testu už tuším, že jsem se zřejmě mýlil opět.

Rodina roste k desítce

Pokud mezi karosářské verze modelů Mini započítáme i nafouknutý Countryman, Coupé je již pátou variací téhož auta.

A při něm strategie imageové automobilky ani zdaleka nekončí, nastupuje z Coupé odvozený Roadster, dále kupé vycházející z Countryman s pracovním názvem Paceman, MPV, či sedan. Celkově se má počet různých verzí Mini v příštích letech zastavit někde kolem čísla deset.

Mini

Mini

S výjimkou historických užitkových vanů, limitované edice John Cooper Works GP a kabrioletu, kde jsou zadní sedadla asi jen na okrasu, je toto první skutečně dvoumístné Mini na trhu.

Odveze více

Pro někoho možná překážka, ale kdo se v Mini s karoserií hatchback už vezl ví, že vzadu je sezení pro vyššího člověka spíše trestem. Takže až tak velmi zadní sedadla v Coupé nechybí. Mnohem více zřejmě budoucí majitelé ocení nárůst velikosti zavazadlového prostoru na téměř dvojnásobek objemu hatchbacku.

Mini

Mini

Objem 280 litrů stále zní podprůměrně, avšak mnohem větší úložná plocha nesrovnatelně zvýšila využitelnost kufru. Na oplátku ale nyní nemůžete sklopit opěradla, protože nemáte jaké. Převoz delších předmětů není nemožný, jen jejich velikost je omezena rozměry otevíratelné přihrádky mezi sedadly.

Dostal výsuvné křídlo

Sympatie k designu velmi záleží na úhlu pohledu. Stačí udělat jediný krok a z celkem pěkného auta vznikne zázrak. Za všechno může střecha, která by měla podle automobilky vypadat jako čepice otočená kšiltem vzad. Zvláštnímu zevnějšku se při rychlosti 80 km / h snaží pomoci výsuvné přítlačné křídlo.

Mini

Mini

Tedy, nejen zevnějšku, pomáhá i zadní nápravě přítlakem 40 kg při vyšších rychlostech. A kdyby vám křídlo chybělo při nižších rychlostech, můžete si jej vysunout manuálně páčkami na stropě jako v letadle. Osobitý tvar střechy výrazně zhoršil výhled vzad, parkovací senzory jsou prakticky nutnost.

I přes snížení celkové výšky karoserie o téměř 5 centimetrů utrpěl prostor na hlavu uvnitř pouze minimálně. Délka paradoxně narostla o zanedbatelného půl centimetru. Pro Mini typická příjemně nízká pozice za volantem se nezměnila.

V interiéru až na strmější sklon okna a pár nových materiálů také sotva najdete rozdíly. Kdo doufal v menší rychloměr, zůstane zklamaný. Tentokrát ale jeho velikost našla opodstatnění - dovnitř se vešel displej navigačního systému. Imageový, ale nečitelný rychloměr tak konečně dostal smysl.

Nenávidí jámy

Velké odlišnosti ve srovnání s hatchbackem nečekejte ani v jízdě samotné, což ale rozhodně není na škodu. Světlá výška Coupé klesla o 1 centimetr a podvozek pocitově poněkud ztvrdl, díky čemuž zatáčí s větším nadšením, ale méně si rozumí s jámami na cestách.

I přesto je komfort vzhledem k sportovnímu naladění a velikosti vozu prakticky bez konkurence. Navíc, díky nižší střeše máte z dynamické jízdy ještě intenzivnější dojem. Tradičně výborný je i motor 1,6 turbo. Vyniká nízkou spotřebou, výkony a zejména charismatickým zvukovým projevem.

Mini

Mini

V námi testované verzi Cooper S byl spřažený s automatickou šestistupňovou převodovkou, která nám první tři dny dělala na čele vrásky. Pomalé a občas nepředvídatelné reakce v automatickém režimu se přepnutím do manuálního pouze zhoršily.

Pokud jsme tedy neobjevili tlačítko "sport", které jako mávnutím kouzelného proutku udělalo z líného otroka ochotného sluhu. Pokud to ale bude co i jen trochu možné, automatu se vyhněte. S manuálem je Mini Coupé téměř dokonalým malým autem na zábavu.

Kupuji - nekupuji?

Kdo rád vymění zadní sedadla za větší kufr a přemýšlí nad Mini, neměl by váhat. Jelikož málokdy jezdím v autě s více než jedním spolujezdcem a využívám spíše zavazadlový prostor, kupuji.

Mini Cooper S Coupé
Cena modelu od (euro) 20.500
Cena verze od (euro) 25.500
Aktuální ceny na českém trhu:
MINI Cooper522 500 Kč
MINI Cooper S630 000 Kč
MINI John Cooper Works 792 500 Kč
MINI Cooper SD 655 000 Kč
Testovaná verze:
Motor1,6 turbo, benzín
VerzeCooper S automat
Objem motoru (cm3)1598
Výkon (kW (k)) 135 (184)
Při otáčkách (ot. / min.) 5500
Točivý moment (Nm) 240 (260)
Při otáčkách (ot. / min.)1600-5000
Max. rychlost (km / h)224
Zrychlení 0-100 km / h (s)7,1
Spotřeba v testu (l/100 km)7,8
Objem kufru (l) 280

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz