skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Mini Paceman už není mini. Na velkých kolech vytřese

  6:00aktualizováno  6:00
Neustále zvětšování modelu Mini je už ve své podstatě nesmyslem. Zejména pokud největšímu Mini seberete pár dveří.

Při jízdě s poslední novinkou v právě končící generaci Mini jsme se zamysleli nad tím, kam tato značka kráčí.

Každá nová alternace Mini je větší a už vůbec není mini. Opravdu potřebujeme malé SUV s minimálními ambicemi v terénu s jakože sportovním charakterem a třídveřovou koncepcí?

Pochybujeme, že se najde motorista, který přemýšlí o koupi třídveřového Range Roveru Evoque a místo něj si vybere něco, co se jmenuje Mini.

Fotogalerie

I když poslední model této generace Mini vyvolává mnoho otázek, zároveň inspiruje k bližšímu seznámení. Ve srovnání s běžným Mini dostanete v Paceman verzi citelně větší kufr, větší vnitřní prostor a pohon všech čtyř kol.

Zvětšovali jako pod lupou

Obecně máte při Pacemanovi pocit, že designéři měli za úkol vše zvětšit. Větší auto, větší světla, větší nasávací otvory, větší kola a větší rychloměr.

Konečně ten byl už tak přehnaně velký. Auto díky zvětšování vypadá jako veliký klon obyčejného Mini.

A nepomáhají mu ani horizontálně uložená zadní světla, která by měla opticky rozšiřovat jeho zadní partie. Paceman vypadá díky nim ještě více rozkysnutě.

Našli jsme i dobré stránky na Mini Paceman

Vyšší posed za volantem je stále dost sportovní, ale pohodlnější pro nastupování. Uvnitř se cítíte podstatně méně stísněně.

Podsvícená středová kolejnice, na které si můžete všechny držáky a odkládací prostory uspořádat dle libosti, má také něco do sebe.

Paceman sveze jen čtyři osoby včetně řidiče, ale každý má své plnohodnotné sedadlo.

Velkým problémem tohoto auta je, že toto vše najdete i v Mini Countryman. Navíc v praktičtější a podle našeho názoru i hezčí karoserii.

Výhoda Pacemana spočívá v pětikilogramové úspoře hmotnosti. To je ale rozdíl, který reálně nemáte šanci pocítit. Kromě toho, za chybějící pár dveří by mohla být úspora hmotnosti větší.

 Velikostní rozdíl vidět zejména zezadu. Novinka však navzdory výšce a velikosti nenabídla komfortnější podvozek jako původní Mini.

Zbytečně tvrdý podvozek vytřese

Na testovaném voze byla obuta devatenáctipalcová kola a příplatkový sportovní podvozek zvládne i ze zdviženého crossoveru udělat auto, které dokáže jezdit svižně i v zatáčkách.

Ale pouze za cenu nízkého komfortu na jakékoliv, byť malé nerovnosti.

Podvozek Pacemana byl na jámách tak tvrdý, že jsme ke konci testu již mezi nimi podvědomě kličkovali, jen abychom nedostali ránu do zad.

V pořádku, někdo se asi při konfigurování nechal unést a omylem chtěl z crossoveru udělat hot hatch. Proč ale pak zaškrtl kolonku s automatickou převodovkou, je o to méně pochopitelné.

Automat potřebuje čas na rozmyšlenou

Pomalý a nerozhodný, navíc neúměrně zvyšující spotřebu a tlumící jakýkoliv požitek z jízdy - přesně takový je automat v Mini.

Jeho chování, byť o kousek, dokáže zlepšit tlačítko Sport. Tehdy ale se spotřebou pod 10 litrů nepočítejte.

Vše ostatní je takové, jak jsme si u Mini už zvykli. Netradiční, osobité, místy možná nepraktické, se slušným motorem i výbavou.

Paceman může být pro někoho ten správný exot, na silnici se rozhodně neztratí.

Pokud přeci jen chcete Mini, které již není mini, vyhněte se velikým diskům, sportovnímu podvozku a línému automatu. Budete mít mnohem lepší a použitelnější auto.

Názor

Fotili jsme společně nový model Paceman s původním Mini, oba vozy v redakci už dobře známe. Novinka nám přijde jako nepříliš praktický, podivný a drahý exot. V divnej konfiguraci bychom si jej nekoupili.

Mini Paceman
verzeCooper S
motorbenzínový čtyřválec; THP; 1598 ( cm3 ); dobře známý agregát s Twin Scroll turbem
výkon - kW (k) / při otáčkách ( ot. / min )135 (184) / 5500-6500
krout. moment - ( Nm ) / při otáčkách ( ot. / min )240 -260/1600-5000
typ převodovky / počet stupňůautomatická, šest stupňů
zrychlení z 0-100 km / h (s)7,8
spotřeba - výrobce / test ( l/100km )6,1 / 9,4
objem palivové nádrže ( l )47
pohotovostní hmot. / užitková ( kg )1405/470
objem zavazadlového prostoru (l)330-1080
rozvor náprav ; délka, šířka, výška ( mm )2596 ; 4155 ; 1786 ; 1522

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz