skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Oblejší Mitsubishi ASX dostane silnější diesel a šestistupňový automat

  7:28aktualizováno  7:28
Kompaktní crossover automatickou převodovku nutně potřeboval a oživením je i nový a silnější naftový motor.

Mitsubishi ASX | foto: MitsubishiSME.sk

V Evropě a také v Čechách a na Slovensku byly zásadní prodeje značky Mitsubishi na bedrech kompaktního crossoveru ASX, který přichází po třech letech na scénu v omlazené verzi.

Fotogalerie

Jeho tvrdý, pro někoho až nepřívětivý výraz přední masky zjihl, návrháři se pohráli se zadním nárazníkem a konstruktéři zase ladili víceprvkovou zadní nápravu.

Změny týkající se tvaru tlačítek nebo odhlučnění jsou většinou průvodním znakem faceliftovaných modelů.

Za kosmetickou změnou přepínače připojitelného pohonu všech kol nehledejte zásadní změnu konstrukce pohonu 4WD.

Poslechli hlasy zákazníků

Kdo vyzkoušel naftový motor 1,8 DI - D s manuální převodovkou, ten si zřejmě nestěžoval na nedostatek výkonu a mnozí si pochvalovali spotřebu.

Dříve byly v konfrontaci s konkurencí slyšet hlasy, dožadující se automatické převodovky k naftové verzi. Ta nyní přišla s novou tváří auta a společně s novým skoro stejně výkonným, jen objemnějším motorem.

Čtyřválec 2,2 DI - D má stejný výkon (150 k) jako 1,8 DI - D, akorát ho díky objemu a většímu turbodmychadlu dosahuje při nižších otáčkách ( 3500 ot. / min. ). Samozřejmě nabízí citelně vyšší točivý moment 360 Nm ( 1,8 DI - D má 300 Nm ) v širším spektru otáček 1500-2750 za minutu ( 1,8 DI - D 2000-3000 ).

Automat umí zamknout měnič

Motor 2,2 DI - D ze série Clean Diesel dostal novou automatickou převodovku, která není založena na dvou spojkách, ale v podstatě na klasickém principu automatické převodovky. Šestistupňový automat má prý rozšířenou funkci uzamčení měniče, aby poskytl dobrou zpětnou vazbu na reakce motoru.

Pochopitelně, kromě běžného Drive režimu bude k dispozici i sportovní nebo manuální volba převodového stupně. Popularita automatických převodovek roste už i ve střední Evropě a Mitsubishi chyběla kombinace bezstarostného řazení a naftového motoru v modelech ASX.

Automobilka dává do nabídky i páčky řazení přímo pod volantem. Větší motor a automatická převodovka znamenají oproti verzi 1,8 DI - D 6MT jen 25ti kilogramový nárůst hmotnosti.

Vynikne v pružnosti

Výrobce demonstruje přínos nového motoru spolu s automatickou převodovkou v pružnosti při poměrně vysoké rychlosti, a to ze 120 na 140 kilometrů za hodinu.

Nová verze 2,2 DI - D 6AT to totiž zvládne o 0,5 sekundy (6,2 s) dříve, než 1,8 DI - D 6MT (6,7 s). Rozdíl ve spotřebě ve prospěch menšího motoru představuje jen dvě desetiny litru na sto kilometrů. Novinka spotřebuje průměrně 5,8 l/100km.

Pro srovnání: Škoda Yeti dostala po faceliftu ostré hrany, Mitsubishi ASX zase obliny a cenu nové verze 2,2 DI - D 4WD od 25.900 eur, tedy zhruba 699 tisíc korun (při kurzu 27 Kč/Euro).

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk 

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz