skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Nejlevnější Lexus GS je elektrický hybrid

  6:30aktualizováno  6:30
Lexus pokračuje v hybridní revoluci. Svůj nový model GS 300h posunul na cenovou hladinu dosud nejlevnějšího GS 250.

Lexus GS 300h | foto: LexusSME.sk

Nejnověji přibyla v modelové řadě GS základní a slabší hybridní verze GS 300h se stejnou cenou 44 300 eur, jakou měl dosud nejlevnější model GS 250.

Fotogalerie

Kombinace elektromotoru a 2,5 litrového čtyřválce v Lexusu GS 300h dává celkový výkon 164 kW při 6000 otáčkách za minutu a hybrid dosahuje maximální rychlosti 190 km / h.

Spotřeba převáží negativa

V porovnání s GS 250 je hybrid GS 300h těžší o 145 kilogramů, má nižší maximální rychlost o 35 km / h a i horší zrychlení z 0 na 100km/h o 0,6 sekundy.

Úsměv na obličeji se majiteli hybridu vrátí při porovnání výrobcem udávaných spotřeb, když GS 250 se spotřebou 8,9 l/100km nemůže konkurovat modelu GS 300h se 4,7 l/100km a produkuje emise CO2 v průměru 109 g / km.

Baterie již nezabírá tolik místa v zavazadlovém prostoru, díky čemuž má GS 300h kufr s objemem 451 litrů, to je však stále o 91 litrů méně, než v případě modelu GS 250.

Hybrid konkuruje dieselovým pohonům

Z dobře známých informací o hybridní soustavě nás zaujala skutečnost, že až polovinu veškeré brzdné síly využívá hybrid na rekuperaci energie. Rekuperace kromě získání elektrické energie výrazně šetří brzdové obložení.

Při zaměření se na spotřebu a cenu je Lexus GS 300h alternativou k dnešním dieselům.

V tabulce srovnáváme dynamické vlastnosti, jaké dostanete od naftové konkurence s přibližně stejnou cenou, jak má Lexus GS 300h.

Hybrid nebo diesel?
Lexus GS 300hBMW 520DMercedes 220 BluetecAUDI A6 2,0 TDI Multitronic
Cena ( € )44 30043 00046 95042 560
Spotřeba ( l/100km )4,74,74,65,0
Zrychlení z 0-100 ( km / h )9,28,18,48,2
Výkon (kW)164135125130

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autoři:

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz