skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Nejmenší Peugeot 108 dostal plátěnou střechu

  6:00aktualizováno  6:00
Peugeot uvádí nový model 108 spolu s rozsáhlými možnostmi přizpůsobení. Pětidveřový hatchback může mít elektricky ovládanou plátěnou střechu.

Peugeot 108 v roce 2014 | foto: PeugeotSME.sk

Francouzská automobilka Peugeot obnovuje paletu svých modelů. Ukázala nejmenší z nich. Městský automobil označený číslem 108 přichází na trh jako hatchback nebo jako automobil s otevírací plátěnou střechou.

Právě verze s elektricky stahováním plátěnou střechou je atraktivní alternativou vůči dnes vyhledávaným panoramatickým střechám.

Vzhled koresponduje s většími modely

Designově model 108 vzhlíží ke svým větším sourozencům zejména k hatchbacku 308. Propůjčuje si základní linii předních světlometů a masky chladiče. O denní svícení se stará LED pásek integrovaný kolem mlhových světel.

Fotogalerie

Zadní část je tvořena jako jeden celek. Mezi velkými výraznými zadními světly je umístěno zadní okno, které opticky zvětšuje jeho natažení směrem k nárazníku.

Přesto, že nová generace modelu 108 vůči svému předchůdci narostla do délky o 3 cm, celkově zůstává Peugeot i nadále malým autem.

Peugeot 108 je dlouhý 3,47 m a široký 1,62 m. Oficiální údaj o výšce vozidla jsme nenašli, ale pohotovostní hmotnost nepřekračuje 850 kg.

Interiér nabídne i kůži

Kompaktní rozměry ukrývají zavazadlový prostor se základním objemem 180 litrů v případě, že je vůz vybaven i náhradním kolem. Po sklopení opěradel zadních sedadel využitelný objem naroste na 750 litrů.

Francouzská automobilka se vybrala cestou individualizace a umožní zákazníkovi kombinovat barvy a různé ozdobné vzory.

V interiéru vozu nemusí chybět 7palcová dotyková obrazovka multimediálního systému i s technologií MirrorLink. Ta umožní mimo jiné ovládání a zobrazení informací smartphonu. Nechybí couvací kamera, automatická klimatizace, bezklíčový přístup a startování.

Dva agregáty a dvě převodovky

Pro pohon malého městského Peugeotu může sloužit jeden ze dvou agregátů v různých kombinacích s převodovkou. Všechny verze motorů jsou vybaveny asistentem rozjezdu do kopce.

Základem je tříválcový benzinový motor 1.0 VTi s výkonem 50 kW (68 k) a pětistupňová manuální převodovka. Ve verzi e - VTi je agregát doplněn o systém stop-start.

Do nabídky zařadil Peugeot i robotizovanou převodovku ETG také s pěti stupni.

Nejsilnější pohonnou jednotkou produkující výkon 60 kW ( 82 k) je 1.2 VTi PureTech kombinovaná s manuální pětistupňovou převodovkou.

Peugeot 108 bude vyrábět závod v českém Kolíně

Základem relativně jednoduchého podvozku jsou nápravy typu Pseudo MacPherson vpředu a vzadu budou nápravy s příčkou.

K dispozici budou pneumatiky rozměru 165 / 65 R14 nebo 165 / 60 R15. Brzdová soustava je sériově vybavena ABS, elektronickým rozdělováním brzdného účinku, asistentem brzdění v nouzové situaci a vypínatelným ESP.

Přední kola Peugeot vybavil odvětrávanými kotouči o průměru 247 mm. Brzdění zadních kol dostaly na starost bubnové brzdy.

Nejnovější přírůstek značky Peugeot veřejnost uvidí na vlastní oči na blížícím se autosalonu v Ženevě už začátkem března.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz