skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Nejrychlejší běžné auto s předním pohonem má opět Renault

  7:50aktualizováno  7:50
Na konci životního cyklu současné generace Renaultu Mégane připravila francouzská značka speciální limitovanou edici verze RS 275 Trophy-R. Renault porazil Seat Leon Cupra 280 o čtyři sekundy.

Renault má nejrychlejší běžné auto s předním pohonem | foto: RenaultSME.sk


Automobil se dvěma závodními sedadly zajel nejrychlejší kolo na severní smyčce německého okruhu Nürburgring, tentokrát v čase 7 minut 54 sekund a 36 setin sekundy.

Renault porazil Seat Leon Cupra 280 o něco přes čtyři sekundy. Původní - jarní rekord Seatu byl 7min a 58,44 sekund.

Limitovaná edice je připravena na okruh

Renault vyrobí jen 250 kusů speciální edice modelu Mégane RS 275 Trophy-R, který se dostane do prodeje v 15 vybraných zemích světa. Jako první mohou vozidla objednávat Francouzi.

Základem limitované edice Trophy-R je verze RS 275 Trophy. Konstruktéři se zaměřili hlavně na snížení hmotnosti a dosáhli úbytek váhy přibližně 100 kg. Výraznou úsporu na váze, až 42 kg přinesla výměna sedadel za polykarbonátová "skořepinová" sedadla Recaro Pôle Position.

Dalších 16 kg Renault ušetřil výměnou klasického olověného akumulátoru za baterii typu Lithium-Ion. Úsporu 3 kg konstruktéři získali i na odlehčených ocelových kotoučích s hliníkovými komponentami. Celých 10 kg bylo ušetřených zrušením klimatizace a rádia, a použitím jednodušší středové konzoly vozidla.  

Svůj vlastní čas Renault zlepšil o 14 sekund

Na pohon sportovního modelu slouží dvoulitrový benzínový motor přeplňovaný turbem s výkonem 202 kW (275 k) a točivým momentem 360 Nm. Podvozku standardně vybavenému samosvorným diferenciálem a tlumiči Öhlins Road & Track s kompozitními pružinami sekunduje titanový výfukový systém Akrapovič.

Přední tlumiče nabízejí 20 nastavitelných pozic, zadní ještě o 10 více.

Speciálně testováné pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 jsou obuty na 19 palcových discích "Speedline Turini". Nový design kol a pneumatik snížil hmotnost vozidla o 5 kg.

Vozidlo z limitované edice zlepšilo čas stanovený předchozím Renaultem Mégane RS Trophy v roce 2011 o přibližně 14 sekund.

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz