skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Nový Ford Focus má hezčí interiér

  10:44aktualizováno  10:44
Automobilka omladila hlavně přední část vozu. Zásadnější úprava se týká interiéru. Přibudou nové motory.

Ford Focus 2014 | foto: FordSME.sk

Ford Fiesta a také větší Ford Mondeo se staly inspirací pro facelift kompaktního modelu Focus.

Hlavním prvkem přední části jsou nové, více vystupující světlomety a přední maska​​. Změnila se mlhová světla i kapota motoru.

Fotogalerie

V zadní části vidíme jen minimální změny v detailech. Zadní světla nezměnila svůj základní tvar ani umístění. Graficky je upraveno pouze uspořádání jednotlivých světel.

Modernější interiér má méně tlačítek

Mnohem výraznější je změna v interiéru. Celkovou přestavbou prošla středová konzola s velkým dotykovým displejem s úhlopříčkou osm palců, který ale s vysokou pravděpodobností nebude součástí základní výbavy.

Zmizela velká většina tlačítek na vysunuté konzole. Ovládání ventilace se zdá být mnohem přehlednější a jednodušší.

Do celkového vzhledu středové části pěkně zapadl volič režimu automatické převodovky. I nový Ford Focus zůstává věrný klasické ruční brzdě.

V modernizovaném Fordu Focus nemohou chybět prvky elektronické ochrany, například systému Active City Stop.

Elektronický pomocník chrání ve městě pasažéry vozu před blížícími se kolizemi do rychlosti 50 km / h. V případě potřeby systém sám zastaví vozidlo.

Automobilka vybavila nový Focus i couvacími senzory navíc. Ty dokáží upozornit na blížící se vozidlo v případě couvání z parkovacího místa a umožní bezpečnější podélně automatické parkování.

Věrný zmenšování objemu motoru

Nejsilnější naftovou pohonnou jednotkou zůstává dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDCI s výkonem zvýšeným na 110 kW (150 k).

V nabídce pod ním se objeví 1,5 - litrové naftové jednotky TDCi ve třech výkonových stupních z nichž nejsilnější bude produkovat výkon 88 kW ( 120 k ).

K dispozici kromě manuální převodovky se šesti stupni, bude i dvouspojkové převodové ústrojí PowerShift. Vyhrazené však zůstává pro nejsilnější 1,5 litrovou naftovou jednotku.

I v benzínové nabídce nastane změna a úbytek objemu. Výkon 110 kW ( 150 k) nebo 132 kW ( 179 k ) nabídne nový motor 1.5 EcoBoost, který nahradí dosluhující "šestnáctistovku".

Více detailů o novém voze bude k dispozici po premiéře na autosalonu v Ženevě.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz