skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test+video: Peugeot 208 jezdí i pod čtyři litry

  11:37aktualizováno  11:37
Přečtěte si test a prohlédněte si video o tom, co nám po třiceti tisících kilometrů vyhovuje, s čím nejsme spokojeni a jak se cítí řidič v kokpitu nové koncepce Peugeotu 208.

Po designové stránce čerpá Peugeot 208 z minulosti a patří mezi nejkrásnější auta své třídy. Naftová verze udržuje spotřebu na uzdě a při troše snahy jsme v létě jezdili i za 3,7 litru na 100 kilometrů. V zatáčkách přijde vhod lehká konstrukce, která nahrává velmi působivému držení stopy a zatáčení.

Na kvalitním asfaltu vynikne celá koncepce strmějšího řízení a motokárového posedu vzhledem k volantu. Na druhé straně nastavení a charakteristika tlumičů nevyhovuje rozbitému asfaltu a nekvalitní cestě.

Jistěže to nedělá dobře žádnému autu, avšak čekali jsme lepší charakteristiku pružení a jiné odhlučnění od zadní nápravy. Palubní systém a řešení kokpitu řidiče patří mezi nejlepší ve třídě a rozhodně si dokáží získat sympatie.

Není problém využívat Peugeot 208 i se dvěma malými dětmi, avšak nejvíce vyhovuje vpředu sedícím osobám, protože sezení vpředu věnovali návrháři nejvíce pozornosti.

Celý koncept francouzského auta sedí dojíždění do práce ve dvojici a ideálně v serpentinách s kvalitním asfaltem francouzského pobřeží.

Údaji o aktuální ceně asi nepotěšíme dřívější majitele naftové verze, protože na začátku zkoušky stála verze 1,6 e-HDi Active + přesně 14.990 eur a dnes obdobná a možná ještě lepší výbava Urban Soul stojí s týmž motorem 13.590 eur.

Pokud plánujete za volantem strávit spoustu času, doporučujeme příplatkovou dvouzónovou automatickou klimatizaci, protože funguje precizně a svou činností neobtěžuje posádku. Navíc v automatickém režimu docela dobře rozloží foukání.

Výbava je věcí vkusu, ale nám vedle navigaci, tempomatu, multimediálního systému a elektricky sklápěných zrcátkách přijde divné manuální otevírání oken vzadu. Pro rodiče je lepší, pokud mohou dětem zablokovat otevírání zadních oken a tak je kontrolovat.

Peugeot 208 Active + 1,6 e-HDi - základní údaje
Cena modelu od (eur)9.690
Cena test. verze od (eur) 14.990
Cena test. auta (eur)16.225
Motor1,6 HDi
Objem (cm3)1560
Výkon (kW (k)) 68 (92)
Při otáčkách (ot. / min.) 4000
Průměrná spotřeba (l/100km) 3,8
Zrychlení z 0-100 km / h (s)10,9
Maximální rychlost (km / h)185
Převodovkamanuální
Počet stupňů 5
Servisní interval (km / rok) 20 000/1
Základní objem kufru (l) 285-311
Dělení sedadel 2/3

 Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz