skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test: Peugeot 308 zaujme pocitem z jízdy, ne jen LED světly

  9:49aktualizováno  9:49
Novinka od Peugeotu celkem zvládá nekvalitní české a slovenské cesty. Naftový motor neobtěžuje hlukem a spotřebuje něco málo přes čtyři litry.

K první jízdě a poměrně velkému nadšení z Peugeotu 308 v luxusní benzínové verzi jsme sbírali další zkušenosti s naftovým motorem na slovenských cestách.

Čtenáři psali nejčastěji otázky ohledně naftové verze, kterou jsme získali na test, avšak opět v luxusní verzi, jako jedno z předváděcích aut mateřské automobilky.

Při četných nočních jízdách se alespoň ukázalo, že LED světla mají příjemné barevné spektrum, ale motorista se bez nich obejde.

Fotogalerie

Po zkušenostech s LED světly Audi, Mercedesu a BMW jsme čekali více okouzlující svícení. Podle poznatků z testu nemusíte šetřit ani na sedadla s masážní funkcí.

Prvek poměrně ojedinělý v nižší střední třídě vyvolává v řidiči pocit, "jako když ho roupy žerou" a na skutečný zážitek z masáže se musí výrazně tlačit do zad.

To jsou zároveň poslední dvě věci, které nám přišly v autě zbytečné.

vozidloPeugeot 308
verzeHDi 115 Allure
stav tachometru ( km )12160
pohotovostní hmotnost ( kg )1395
pneumatikyKleber Krisalp HP2
rozměr a index pneumatik205 / 55 R16
spotřeba - úsporně ( l/100km )4
spotřeba - zátěž ( l/100km )5,9
spotřeba - běžný průměr ( l/100km )4,6
otáčky při rychlosti 50 km / h ( 3 ) ot. / min.1700
otáčky při rychlosti 50 km / h ( 4 ) ot. / min.1200
otáčky při rychlosti 90 km / h ( 5 ) ot. / min.1700
otáčky při rychlosti 90 km / h ( 6 ) ot. / min1450
otáčky při rychlosti 130 km / h ( 6 ) ot. / min.2050

Jezdí velmi úsporně

 V principu celkem tichý motor 1,6 HDi ještě lépe odhlučnili a bez problémů dokázal jezdit při spotřebě 4,2 nafty na sto kilometrů.

Na zimních pneumatikách Kleber Krisalp H2 byl Peugeot 308 stejně úsporný jako menší model 208 se stejným motorem, ale s nižším výkonem.

Přínos šestistupňové převodovky byl cítit zejména na dálnici, kde jsme přesuny zvládali se spotřebou 4,6 litru.

Nový Peugeot 308 nabízí velmi příjemné ježdění a pohodu za volantem. Řidiče potěší dobrý výhled a hlavně přímá odezva na natočení volantu.

Vnitřní rozměry zavazadlového prostoru
nakládací hrana vnější ( mm )690
nakládací hrana vnitřní ( mm )170
šířka kufru min. / maximální ( mm )1085/1190
výška kufru po roletu ( mm )540
nakládací otvor výška šikmo / šířka ( mm )705 / 970
délka kufru min. / max ( mm )805/1520

 

Nový multimediální palubní systém má řadu výhod a pokud máte auto déle než den, velice rychle si na něj zvyknete.

Pomalá odezva na stisk dotykové ikony displeje je prý záměr, podle nás by se však hodila spontánnější odezva.

Líbí se nám logika ovládání autorádia a listování v seznamu stanic nebo skladeb z volantu.

Získává si přízeň jízdou

Peugeot 308 udělal velký skok a zřejmě ztíží situaci konkurenci, protože jde o jedno z nejvýraznějších aut své třídy.

Tvůrci nezapomněli ani na kufr, který je pro mnohé velmi podstatný a v tomto ohledu je Peugeot 308 špička.

Pokud jde o sezení na zadních sedadlech, Peugeot 308 už není tak prostorný jako jeho předchůdce, a to zejména v oblasti hlavy.

Existují auta, které člověk chce jen na základě pocitů za volantem, a toto mezi ně patří.

Uživatelské postřehy
rezervní kolotestované vozidlo nemělo rezervní kolo, pouze lepící sadu s kompresorem
hrdlo nádržecentrální zamykání, klasické otočné víko, alespoň bez nutnosti odemykat klíčem
otevírání víka kufru, madlamadla výborná, odemykání mikrospínačem, spodní hrana otevřeného víka je poměrně vysoko, takže nepřekáží hlavě
sklápění opěradelopěradla nelze sklápět z kufru, jen z prostoru vzadu, není možné sklopit do jedné roviny
nastavování sedadel vpředuřidičovo sedadlo elektricky nastavitelné, dvě paměti poloh a poměrně slabé masážní funkce sedadla
nastavování sedadel vzadune
dvojité dno kufrune
upevnění nákladučtyři oka na uchycení nákladu nejsou přichycena o karosérii, ale pouze o tvrzené dno kufru
čalounění interiérukůže
pohodlí nastupovánípokud jde o místo na nohy, tak otvory v dveřích vpředu i vzadu jsou výborné, je to hatchback, proto je třeba sehnout hlavu při nastupování dozadu, pro snazší nastupování je dokonce v zadních dveřích speciálně tvarovaný kryt reproduktoru
odemykání / vstup do autabezklíčový vstup, startování tlačítkem vedle páky převodovky, při zamykání třeba dotek kliky dveří, nestačí se vzdálit od vozidla
ochrana prahů před špínoukromě klasického těsnění dveří má i spodní gumu na vytěsnění spodní části dveří, akorát nejspodnější část prahu zůstává odkrytá
otevírání kapotytřeba potáhnout za plastový háček směrem dopředu, netradiční a nepraktické
doplnění ostřikovačevýborné, blízko k okraji auta, široké hrdlo a nic podstatného neoblejete
kontrola olejeje praktické, snadno rozpoznatelná hladina, výborně
přední světla technikaFull LED
přední světla účinekpříjemné barevné spektrum
výhled řidiče, posedexcelentní výhled na cestu, nová koncepce interiéru bude vyhovovat už i vyšším postavám, je to lepší než v Peugeotu 208
jazyk auta a jazyk navigaceanglický plus nejfrekventovanější jazyky, ale bez češtiny
ovládání palubního počítačepřehledné dobře zpracované
ovládání navigacedotykové ovládání, menu má svou logiku
grafika displeje zobrazovánívýborná, pěkné zobrazení mapy
ESPčástečně vypínatelné
komfort podvozku - kvalitavýborné pohlcování kmitů karoserie, přesné vedení stopy v zatáčkách, dobrá odezva na natočení volantu, tichý podvozek a na pneumatikách 205 / 55 R16 dobré odfiltrování nerovností na rozbitém asfaltu
kvalita řazenídocela dobré, asi lepší než v minulé generaci, ne tak precizní jako někteří konkurenti ve třídě
okna, zrcátkaplně elektricky ovládaná okna i zrcátka, zrcátka elektricky sklopná
klimatizace - funkceplně automatická, dvouzónová s ovládáním přes displej, na ovládání se dá zvyknout i proto, že automatický režim funguje precizně a netřeba často měnit nastavení
odkládací prostorytrochu chybí vhodný box na telefon, dveře jsou velmi dobře a prakticky vyřešené, středový tunel má hluboké skříňky, ale trochu nepřehledné, hůře se vybírají věci

Kupuji - nekupuji ( osobní názor )

Peugeot 308 je pozoruhodný přírůstek v nižší střední třídě. Kupuji ho pro přitažlivý kokpit, odhlučnění a vysokou kulturu jízdy. Akorát by mě zajímalo, jak jezdí základní verze, protože předváděcí vozy z Francie měly maximalistickou výbavu. Peugeot 308 je auto, které mne baví po řidičské stránce.
Rasťo Chvála

technické parametry
značkaPeugeot
model308 HDi 115
motor1,6 e -HDi
Počet válců / ventilů4 / 16
Zdvihový objem ( cm3 )1560
Emise CO2 ( g / km )95
Objem palivové nádrže ( l )53
Objem zavazadl. prostoru ( l )420-470
Zrychlení 0-100 km / h ( s )10,2
Maximální rychlost ( km / h )196
Spotřeba město ( l/100 km )4,2
Spotřeba mimo město ( l/100 km )3,3
Kombinovaná spotřeba ( l/100km )3,7
Cena modelu od ( eur )12.890
Cena verze od ( eur )16.740
Cena testovaného vozu ( eur )25.740
Cena na českém trhu od (Kč)340.000

Fotogalerie

Test publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz