skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Porsche poslalo na výstavu auto, které teprve bude závodit v Le Mans

  6:00aktualizováno  6:00
Porsche se chce vrátit do boje o prvenství ve vytrvalostních závodech 24hodin Le Mans a to s unikátním, a už vystaveným, závodním speciálem.

Porsche, výstava, závody v Le Mans | foto: PorscheSME.sk

Dvoulitrovému čtyřválci s přeplňováním a uspořádáním válců do V ( 550k ) bude v závodě pomáhat elektromotor s výkonem 250 koňských sil.

Automobilka zároveň připravila při příležitosti velkého návratu specializovanou výstavu unikátních závodních automobilů ve svém muzeu.

Fotogalerie

Paradoxem je, že mezi vystavenými muzejními kousky najdete právě i nové Porsche 919 Hybrid, které by se teprve mělo zapsat do historie, protože po výstavním debutu v Ženevě ho čeká červnová premiéra na Le Mans.

Připouštějí si jen vítězství

Nové Porsche 919 Hybrid má být prý nejkomplexnější závodní auto všech dob schopné porazit hybridní diesel od Audi a samozřejmě benzínový hybrid Toyota.

Specializovaná výstava ukazuje "věčných" 24 hodin, které začaly běžet v roce 1951 vstupem automobilky Porsche do vytrvalostních závodů.

Po boku novinky jsou na výstavě a to v situacích, které se na závodech staly, úspěšná auta značky. Například Porsche 908 / 2 Spyder s dlouhým ocasem z roku 1969 nebo Porsche 911 3,0 RSR z roku 1974.

Drželi rychlostní rekord na rovince

Hlavním magnetem má být například Porsche 936 z let 1976 a 1977, které se objevilo v závodě i v roce 1981.

Tehdy se Porsche 936 stalo nejrychlejším autem na rovince Mulsane. Jacky Ickx a Derek Bell s ním dosáhli rychlost 360 kilometrů za hodinu a celkové vítězství v závodech. Vyhráli s náskokem 14 kol.

Celkově je to poprvé, co Porsche odhaluje sbírku různých drobností a součástek ze závodních aut od brzdových kotoučů až po přilby jezdců.

Muzeum otevřou non-stop

Samozřejmě v průběhu závodu 14. a 15. června bude muzeum otevřeno non-stop s doprovodným programem a sledováním závodů živě.

Navzdory náročnosti závodů a rizicích, které obnáší premiéra nového auta si Porsche věří a nechce slyšet o ničem jiném jen o vítězství.

Jaký je Porsche 919 Hybrid?

Závodní automobil postavený pro nejrychlejší kategorii vytrvalostních závodů LMP1 stojí na šasi z uhlíkových vláken. Zakrytý monopost s délkou 4650 mm a výškou jen 105 centimetrů pohání hybridní systém spalovacího motoru a elektromotoru.

Benzínový čtyřválec má netradičně písty uspořádány do V a objem jen dva litry. Díky přeplňování však konstruktéři vytlačili z motoru výkon přes 370 kW, čili 550 k.

Spalovacímu motoru se suchou klikovou skříní výrazně pomáhá elektromotor s výkonem 250 k. Při brzdění funguje elektromotor jako generátor pro dobíjení lithium - ionových baterií.

Převodový systém umožňuje pohon všech čtyř kol, přitom jako základ pro pohon slouží zadní náprava a pohon všech kol funguje přes systém KERS na přední kola.

 V Porsche 919 Hybrid je také klasická závodní sekvenční převodovka, která má sedm stupňů. Vozidlo se samosvorným diferenciálem na zadních kolech váží včetně baterií pouze 870 kilogramů.

Nádrž má objem 66,9 litru a osmnáctipalcové pneumatiky se sportovním rozměrem 310/710-18 dodává Michelin.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz