skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

reklama

První jízda: Nová Škoda Superb vypadá lépe a jezdí stejně

  7:28aktualizováno  7:28
Systém vypínání motoru, delší převody a nové pneumatiky mají snížit spotřebu. Přibylo také snadnější otevírání obrovského kufru.

Škoda Superb 2013 | foto:  Tomáš Kelement, SME.sk

Škoda pokračuje v budování nové designové identity. Svébytný Superb podstoupil omlazovací kúru, která ho designem posunula blíže k Octavii a Rapidu.

Zda Superb s razantním zvětšením Octavie nezpívá svou labutí píseň, nebo zda jej naopak čekají lepší časy v ještě vyšších sférách automobilové hierarchie, ví jen pár lidí z vedení Škody.

Jisté je, že díky faceliftu s námi jeho aktuální generace ještě nějaký ten čas pobude. Během prvních kilometrů a setkání vítáme designové změny a také rozšíření počtu kombinací motorů a převodovek.

Z pohledu řidiče v kokpitu modernizovaného modelu k žádné zásadnější změně nedošlo. Akorát bystřejší oko si všimne nové troj/čtyř-ramenné volanty nebo nové potahové látky.

Škoda Superb 2013

Škoda Superb 2013 - Z dlouhého jezevčíka se stala majestátní škodovka se dvěma novými laky - šedou Metal a bílou Moon. Podobně jako před modernizací zadek Superbu mírně polarizuje publikum. Nám se líbí a změnu vítáme i na poli designů kol.

Opustil zjev jezevčíka

Superb, ať už jeho předchůdce nebo ten současný, se nám vždy zcela zamlouval a jediné, co se mu dalo vytknout, byla jeho úzká a natažená karoserie.

Jeho nová tvář se snaží alespoň opticky a celkem úspěšně zmírnit tyto neduhy. Zadní nová světla ve skutečnosti vůbec nepůsobí tak obludně jako na prvních fotografiích a můžeme vyvrátit první kritické hlasy, že Superb výrazně kopíruje Jaguar.

Škoda Superb 2013

Škoda Superb 2013 - Asi nejvýraznější změnu na modernizovaném Superbu představují zadní světla, které úzký zadek opticky rozšířily. Naživo mu docela sluší.

Při živém kontaktu působí karoserie konečně širší a hlavní je, že všechny změny na světlech a drobných detailech zapadají do jednoho celku.

Dokonce i nové trojúhelníkové plochy kolem evidenčního čísla kombi verze nepůsobí násilně. Prakticky vzato, změny daly Superbu svěžest a vyvážený vzhled.

Celkově je to všechno nové s čím facelift přišel, protože kokpit i jízda zůstaly bez citelné změny. Vedle výpočtu změn ve výbavách a snížení spotřeby motorů nejvíce zaujalo modernizováné dvojité otevírání kufru TwinDoor.

I nyní má dvě tlačítka, avšak jedním otevíráte pouze víko a druhým páté dveře typu liftback. Před tím bylo jedno tlačítko ve funkci programátoru typu otevírání. Nyní je to uživatelsky podstatně jednodušší.

Škoda Superb 2013

Škoda Superb 2013 - Verze kombi s příslušenstvím patří mezi auty této kategorie k rodinným majestátům, které překonávají už jen větší "vany".

Odteď bude Superb vypínat motory

 Cestou ke globálnímu snížení průměrné spotřeby všech motorů je plošné zavedení Start-Stop systému a rekuperace brzdné energie pro naftové motory a základní benzínovou jednotku 1,4 TSI s výkonem 92 kW.

Technici při snaze o snížení průměrných papírových hodnot spotřeby zlepšili detaily na aerodynamice, převodovky mají delší převody a do prvomontáži se dostaly pneumatiky s nižším valivým odporem.

Vyberte si

Vrcholem v úspoře paliva má být tradičně Superb GreenLine 1,6 TDI s průměrnou spotřebou 4,2 litru na 100 kilometrů.

Celkově mají klienti největší škodovky na výběr čtyři benzinové a tři naftové motory. V nabídce zůstává vrcholná verze se šestiválcem 3,6 FSI, která kromě dobré spotřeby v testech dosahuje výkonu 191 kW.

V nabídce zůstaly manuální převodovky nebo dvouspojkové automaty DSG a přibyla nová zajímavá kombinace nejsilnějšího naftového motoru 2,0 TDI (125 kW) s převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Škoda Superb 2013

Škoda Superb 2013 - V kokpitu zůstalo na první pohled vše po starém a měnily se jen tvary volantů, potahové látky a přibyl nový dekor přístrojové desky.

Sám zaparkuje i kolmo ke krajnici

Řada drobných vylepšení vázaných na jednotlivé příplatkové prvky nebo stupně vybavení nejlépe charakterizuje obnovený software parkovacího asistenta ve verzi 2.0, který původní schopnost samočinného parkování rozšiřuje o kolmé zaparkování mezi dvě vozidla.

To při délce Superbu padne vhod v podzemních garážích. Škoda na dlouhé parkování na slunci nabízí elektricky ovládané střešní okno s fotovoltaickými články, které při přehřátí interiéru zásobují elektřinou ventilaci.

Teplotu v sluncem rozpáleném autě tak lze snížit až o 25 stupňů. Zejména zvenku modernizovaný Superb si zachoval své rekordní objemy zavazadlových prostorů, 595 litrů v liftbacku a 633 litrů v kombi. Ve standardním balíčku pro evropské trhy má stabilizační systém ESP a devět airbagů.

Škoda Superb 2013

Škoda Superb 2013 - Technici zdokonalili dvojité otevírání víka kufru nebo celých pátých dveří. Nyní netřeba úkon předprogramovat druhým tlačítkem, neboť stačí použít to správné. Tak dostává přidaná hodnota TwinDoor větší smysl.

První dojem

Vlajková loď Škody působí naživo rozhodně lepším dojmem než na prezentačních fotografiích. Více změn jsme čekali v interiéru a z našeho pohledu jsou podstatné dvě vylepšení: přesnější otevírání kufru a nová kombinace silného dieselu, převodovky DSG a pohonu všech kol. Na kvalitě jízdy se v podstatě nic nezměnilo.

Tomáš Kelemen

Škoda Superb 2013

Škoda Superb 2013 - Zatím největší předností modelu zůstává prostor na zadních sedadlech zejména v oblasti nohou. V luxusní verzi přibyla možnost posouvat přední sedadlo spolujezdce i zezadu.

Základní parametry nové verze 2,0 TDI DSG 4x4
ZnačkaŠkoda
ModelSuperb 4x4
Motor2,0 TDI
Zdvihový objem (cm3)1968
Výkon (kw (koní))125 (170)
Při otáčkách (ot. / min.)4200
Kroutící moment (Nm)350
Při otáčkách (ot. / min)1750-2500
Emise CO2 (g / km)147 (149)
Světlá výška podvozku (mm)139 (141)
Rozvor náprav (mm)2761
Délka (mm)4833
Šířka (mm)1817
Výška (mm)1462
Pohotovostní hmotnost (kg)1634 (1656)
Objem palivové nádrže (l)60
Objem zavazadl. prostoru (l)595 (633)
Zrychlení 0-100 km / h (s)8,7 (8,8)
Maximální rychlost (km / h)219 (218)
Spotřeba město (l/100 km)6,5 (6,8)
Spotřeba mimo město (l/100 km)4,8 (5,1)
Kombinovaná spotřeba (l/100km)5,6 (5,7)
* Údaje v závorkách platí pro verzi Superb Combi 4x4

 Článek vychází ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz