skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

První jízda: Nový Nissan Qashqai je tišší a precizně parkuje

  6:30aktualizováno  6:30
Nová generace nejúspěšnějšího evropského modelu Nissanu je lehčí, přesto má větší kufr.

Nový Nissan Qashqai | foto: SME.sk

Nový Nissan Qashqai je lehčí o 40 kg, širší, nižší a delší. Silueta nového modelu zůstala nezměněna a typický V- tvar grilu přední masky v budoucnu uvidíme jako charakteristický prvek i na dalších modelech značky.

Nový Nissan Qashqai

Nový Nissan Qashqai

Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 20 litrů. V interiéru je o 10 mm více místa nad hlavou a o 15 mm vzadu na kolena.

Qashqai dostal nové asistenční systémy

Nový model má řadu asistenčních systémů, mezi nimiž nechybí:
• asistent vybočení z jízdního pruhu,
• kontrola mrtvého úhlu zpětných zrcátek a
• systém nouzového brždění.

Nejvíce nás zaujal systém kontroly podvozku ( i karosérie ) Chassis Control, který při přejezdu příčných nerovností snižuje rozkmitání vozu. Ve správném momentě mírně přibrzdí vozidlo a přenese jeho váhu na přední nápravu.

Kromě toho, přibržděním jednoho či více kol pomáhá trakci a snižuje nedotáčivost auta při průjezdu zatáčkami.

Nový Nissan Qashqai

Nový Nissan Qashqai

Řidič má možnost vybrat si ze dvou režimů posilovače řízení. Komfortní pro běžnou jízdu, nebo sportovní s vyšším odporem pro dynamickou jízdu.

Qashqai je znatelně tišší

Během první jízdy nás příjemně překvapilo výborné odhlučnění auta. Ani při plné akceleraci nebo dálniční rychlosti jsme v kabině nemuseli zvyšovat hlas.

Hlučnější než motor byly pneumatiky, které se odvalovaly po drsném asfaltu.

Snížením hlučnosti a kvalitním sezením udělal Nissan z modelu Qashqai příjemného společníka na dlouhé trasy. Rozdíl v komfortu je oproti předchůdci citelný.

Ve verzi s motorem 1,2 DIG - T by však cesty neměly primárně vést mimo město. Při předjíždění či strmém stoupání jsme museli malý čtyřválec pořádně vytočit a podřazení i o tři stupně se nám někdy zdálo nedostatečné.

S dálnicí si malý benzínový motor pořadí bez snížení jízdního komfortu. Sporná je jeho spotřeba při dálničním tempu, kterou si na základě krátkého testu, když jsme nejednou zkoušeli i dynamické vlastnosti vozu, nedovolíme vyhodnotit.

Nový Nissan Qashqai

Nový Nissan Qashqai

Variabilní zavazadlový prostor má dvojité dno a sklápění sedadel do roviny s kufrem.  
O komfort pérování se v druhé generaci Nissanu Qashqai starají dvoupístové tlumiče. 
Mechanickou ruční brzdu nahradila elektronická, čímž vznikl prostor na odkládací boxy. 
Parkovací asistent sám najde vhodné místo k zaparkování. V případě potřeby můžete pomocí dotykového displeje místo parkování posunout a otočit.

Mile překvapila převodovka Xtronic s plynule měnitelným převodem, která je dostupná s motorem 1,6 dCi. Po sešlápnutí akcelerátoru reagovala na poměry CVT promptně.

Z poznámek na první jízdě...
značkaNissan
modelQashqai
motorizace1,2 DIG - T
objem ( cm 3 ) / počet válců1197 / 4
výkon ( kW ( k) )85 (115) / 4500
točivý moment ( Nm )190/2000
dojmy z motoruturbem přeplňovaný motor je tichý a dobře odhlučněný; pracuje bez vibrací a se šestistupňovou manuální převodovkou bez problémů zvládá dálniční tempo
reakce na plyn / start stopreakce auta na plyn je dobrá jen ve vyšších otáčkách, což je způsobeno malým motorem ve velkém autě; při předjíždění nebo jízdě do strmějšího kopce jsme však nezřídka museli podřadit i o tři stupně / má start stop systém
pohotovostní hmotnost ( kg )1318
převodovka / počet stupňůmanuál / 6
kvalita řazenířazení je přesné
typ pohonupřední náprava
rozměr a typ pneumatik225 / 45 R19 Dunlop Sport Maxx
řízení a vedení stopyřízení je přesné; i při dynamickém nájezdu do prudké pomalé zatáčky si Qashqai drží stopu a nechová se nedotáčivě, jak bychom čekali
odhlučnění podvozkuvelmi dobré ( testováno na kvalitních silnicích )
komfort podvozkukaroserie se zbytečně nenaklání a nerozkmitá po přejetí příčných nerovností
asistenční systémysystém nouzového brzdění asistent na sledování pozornosti řidiče rozpoznávání značek povolené rychlosti asistent při vyjetí z pruhu kontrola slepého úhlu zpětných zrcátek parkovací asistent s around view monitor ( 360 stupňový pohled shora na okolí auta ) automatické přepínání dálkových a potkávacích světel systém kontroly podvozku - Chassis Control
výhled od řidičedobrý na danou třídu, nemá vážnější nedostatek
posed za volantemkomfortní, vhodný i na dlouhé cesty
ovládací prvky a navigacez volantu ovládaný tempomat a palubní systém, navigace se ovládá prostřednictvím sedmipalcového dotykového displeje
grafika displejůvýborná
nastupování dopředu a dozadupohodlné, čisté prahy
užitná hodnota a zavazadlový prostorvariabilní dvojité dno, háčky na zavěšení nákupu, sklopení sedadel do jedné roviny s dnem kufru, samostatný odkládací prostor na plato, boxy po stranách kufru
zaměření vozus motorem 1,2 DIG - T ho označujeme jako městský crossover, má však dobrou kulturu chodu i na dálnici.

celkový dojem

Pokrok v oblasti jízdního komfortu oproti úspěšné první generaci dělá z Nissanu Qashqai auto vhodné pro řidiče, který stráví na cestách hodně času.

Technické údaje
motor1,2 DIG - T1,5 dCi1,6 dCi1,6 dCi1,6 dCi 4x4
Převodovka / počet stupňůmanuál / 6manuál / 6manuál / 6Xtronic / 6manuál / 6
Objem ( cm3 )11971461159815981598
Výkon ( kW ( k) )85 (115)81 (110)96 (130)96 ( 130 )96 ( 130 )
Točivý moment ( Nm )190260320320320
Zrychlení z 0 - 100km / h ( s)10,911,99,911,110,5

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autoři:

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz