skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

První van od BMW překvapuje předním pohonem i koncepcí karoserie

  10:48aktualizováno  10:48
BMW dotáhlo kompaktní rodinné auto do sériové podoby. První jednoprostorový bavorák nabídne velký kufr a posuvnou zadní lavici.

BMW 2 Active Tourer | foto: BMWSME.sk

Fotogalerie

Po letech čekání je na světě první van od značky BMW. Novinka s označením BMW 2 Active Tourer rozměry zapadá mezi kompaktní vany jako Renault Scénic, Kia Carens.

Jeho hlavním konkurentem bude téměř stejně dlouhý Mercedes třídy B. BMW i Mercedes mají na milimetr stejnou výšku 1555 milimetrů, ale mnichovská novinka je kratší oproti třídě B o 26 centimetrů.

Rozvor BMW je kratší o celé tři centimetry. Pro srovnání o tři centimetry delší rozvor než má dnešní kompaktní BMW 2 Active Tourer mělo v roce 1991 vozidlo střední třídy BMW E36.

Vedle premiéry tohoto typu karoserie, který designérům zjevně svazuje ruce, to je také zavedení předního pohonu do vozidel BMW.

Zadní lavici bude možné posouvat

Hlavním důvodem pro vznik modelu BMW 2 Active Tourer byla stoupající popularita kompaktních vanů a hlavně snaha poskytnout prostor v rodinně orientovaném bavoráku pro příznivce tento značky.

Ti, pokud chtěli vozit rodinu v menším autě, museli sáhnout po konkurenčních značkách. BMW vytvořilo na podvozku nižší střední třídy auto s kufrem objemu 468 litrů, který lze manipulací se sedadly zvýšit na 1510 litrů.

Podle prvních fotografií je zřejmé, že BMW nabídne posuvnou zadní lavici a opěradla dělená v poměru 40:20:40.

V porovnání s konkurencí levnějších značek však nemá tři samostatná sedadla ve druhé řadě. V novém BMW najdete i dvojité dno kufru s odkládacím boxem pod podlahou.

Přinese tříválce do praxe

Na úvod budou v nabídce tří-a čtyřválcové motory s nízkou hmotností, kompaktními rozměry a technologií přeplňování TwinPower Turbo.

Další zásadní změnou je orientace motoru napříč k podélné ose vozidla, protože ostatní BMW se zadním pohonem mají motory uložené podélně.

Nová orientace motorů, kvůli použití předního pohonu, by měla přinést více prostoru pro pasažéry zmenšením středového tunelu a posunutím přístrojové desky dopředu.

Základní tříválec s označením BMW 218i Active Tourer má objem 1,5 litru a nabízí výkon 100 kW ( 136k ). Kompaktní BMW s manuální šestistupňovou převodovkou dosáhne spotřebu benzínu 4,9 l/100km.

Výkonovým vrcholem bude čtyřválec 225i Active Tourer s výkonem 170 kW ( 231k ) a maximální rychlostí 235 km / h. Výrobce udává optimistickou spotřebu jen 6,0 litru benzinu na 100 kilometrů.

Kromě dieselu přinese známou techniku

Třetím v nabídce je diesel 218d Active Tourer s dobře známým čtyřválcem, který má výkon 110 kW ( 150k ) a točivý moment 330 Nm. S ním dosáhne BMW 2 Active Tourer stovku za 8,9 sekundy a průměrná spotřeba by měla být 4,1 litru nafty na 100 kilometrů.

Automobilka plánuje vybavit kompaktní auto většinou dobře známých prvků včetně head-up displeje.

Nový typ pohonu si vyžádal vývoje naladění zcela nového podvozku s přední nápravou typu McPherson a vzadu s víceprvkovým řešením.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz