skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

První jízda: Renault Captur nabízí barvy a potahy na zip

  6:26aktualizováno  6:26
Pohon všech kol od novinky nečekejte, ale vyšší světlou výšku podvozku a několik praktických detailů včetně posuvných zadních sedadel ano.

Renault zachytil v novince Captur aktuální trend automobilové módy, protože crossovery se dnes nosí. Ke konkurenčním modelům Nissan Juke, Opel Mokka a Chevrolet Trax přispěl i Renault svou troškou do mlýna. Aktuálně přichází na trh i Peugeot 2008, následovat bude Ford Ecosport a Fiat 500X.

Captur sdílí s novým Cliem platformu a tudíž se řadí do B segmentu. Přestože je jen o šest centimetrů delší než Clio, působí živě a mohutnějším, nikoli však přerostlým dojmem.

Ne náhodou jsme s Renaultem Captur jezdili na první jízdě na jihozápadním pobřeží Francie a Španělska, protože ho ve Francii navrhli a ve španělském závodě Valladolid zase montují.

Fotogalerie

Pro lepší představu, vyšším posazením řidiče se podobá Renaultu Scénic a prostorem pro kolena vzadu zase na Lagunu (215 mm). Karoserii dominují oblé linie, které však nedělají z Capturu kouli na kolech, ale docela stylové auto s pěknými a praktickými prolisy na dveřích.

Kromě módy přináší reálný užitek

Z pohledu motoristy jsou na Capturu podstatně důležitější funkční přednosti jako je světlá výška podvozku (200 milimetrů) a v závislosti od polohy zadních sedadel objem zavazadlového prostoru od 377 do 455 litrů.

Zvětšování a zmenšování kufru stojí a padá na posuvné lavici - její rozsah je 16 centimetrů - a dělených opěradel v poměru 60:40. Po jejich sklopení vznikne téměř rovná podlaha dna kufru.

Zavazadlový prostor horizontálně rozděluje vyjímatelná podlaha, která je z jedné strany čalouněná, a z druhé omyvatelná. Konstruktéři navrhli takové prahy dveří, aby zabránili znečištění oblečení při nastupování od špíny ze silnice.

Bude ještě barevnější než Clio

Renault se u modelu Captur nejvíce pyšní nabídkou barevných kombinací karoserie i interiéru. Základních devět barev karoserie lze za příplatek a v nejvyšší úrovni výbavy už ve standardu kombinovat s třemi barvami střechy - černou, oranžovou a slonovou kostí.

Barva střechy prochází A sloupky až na zpětná zrcátka. Jelikož barvy mají být velkým tahákem auta, v Renaultu si dali záležet na kvalitě a technologii nanášení. Lak je odolnější vůči poškrábání a při dvoubarevné kombinaci se nanáší novým způsobem. Renault rozšířil výrobní proces o fázi maskování, aby se předešlo náročnému dvojnásobnému průchodu lakovacím boxem.

Něco na kvalitě lakování určitě bude, protože při podrobném zkoumání laku jsme neobjevili "pomeranč", který je dnes poměrně častým jevem na nových autech.

Captur hraje na svobodu výběru

Černé, oranžové, slonovinové nebo chromové doplňky přibyly kolem mřížek mlhových světel, ochranných lišt na dveřích a zadních lišt u osvětlení evidenčního čísla.

S autem lze sladit barvu kol a to oranžovou, slonovinovou nebo černou. Komu ani toto nestačí, za příplatek dostane dekoraci kapoty, střechy a pátých dveří.

Renault dodává světlý nebo tmavý interiér se čtyřmi barvami lemování výdechů ventilace, přístrojového panelu a volantu.

Kolegové novináři usoudili, že barevné kombinace v interiéru se budou líbit pouze ženám. Začala jsem o sobě pochybovat, neboť mému konzervativnímu vnímání tyhle variace neseděly. Podstatné ale je, že se každý může při výběru svobodně projevit.

Překvapil velký "šuplík" a potahy na zip

Z interiéru stojí za zmínku zásuvka před spolujezdcem s objemem 11 litrů, která se na rozdíl od tradiční skříňky vysouvá a dokáže to i řidič ze svého místa.

Těžší je to pro spolujezdce, který se musí odsunout stranou, aby si nenarazil kolena a našel, co hledá. Rozhodně jde o zpestření navzájem podobných řešení v autech.

Renault Captur

Potahy na zip ocení rodiny s dětmi - dají se vyprat

K novinkám patří potahy na zip "Zip Collection", které lze po zašpinění odepnout a vyprat, nebo po opotřebení i vyměnit. Tato efektní drobnost bude ve standardu nejvyšší výbavy, v druhém stupni Expression pak jako součást příplatku.

Sedadla v Capturu vnímáme jako pohodlná s dobrým bočním vedením a s už zmíněným vyšším posedem. Vyššímu těžišti auta odpovídá nastavení podvozku s příjemně tvrdými tlumiči a podvozkem, který v zatáčkách docela dobře koriguje náklony karoserie.

K benzínu pasuje automat

Na prvních jízdách jsme měli na testování Captur s manuální pětistupňovou převodovkou, v naftové verzi Energy dCi 90 o objemu 1.5 litru, výkonem 90 koní a průměrnou papírovou spotřebou 3.6 l / 100 km.

Na takovou spotřebu jsme samozřejmě nedosáhli, ale to na prvních jízdách ani nikdo nečeká. Zkoušeli jsme i benzínový motor TCe 120 v kombinaci s automatickou 6stupňovou převodovkou EDC.

Přestože nejsem neochvějná zastánkyně automatů, EDC v Capturu se mi líbil a navíc manuální převodovce chybí šestka, takže automat to favorizuje. K průměrné spotřebě 5,3 l jsme se přiblížili hodnotou 5,7 l / 100 km.

První dojem

Renault Captur vnímám jako hodnotné malé auto, za ne vysokou cenu, v super základní výbavě a s důrazem na praktické drobnosti.

Základní motorizace sestávají ze dvou benzínových turbo motorů s malým objemem a označením Energy TCe 90 (objem 0,9 l, výkon 90 koní, spotřeba - 4.9 l/100 km) a TCe 120 EDC (objem 1,2 l, výkon 120 koní, spotřeba - 5.4 l/100 km).

První motor automobilka nabízí v kombinaci se šestistupňovým manuálem a druhý se zmiňovaným automatem EDC. K naftové verzi Energy dCi 90 s manuálem přibude koncem roku 2013 verze s dvouspojkovou převodovkou EDC, později přidají i verzi 110 koní. Nikoho zřejmě nepřekvapí, že motory Energy dostaly do technické výbavy start-stop systém.

Rozsáhlou výbavu dostane už v základu

Základní balík bezpečnosti je stejný jako v novém Cliu a Captur má pro děti ISOFIX úchyty pro sedačku vpředu a na dvou zadních místech.

Pozitivní je, že všechny verze se dodávají s posuvnými zadními sedadly o 160 mm a v základní výbavě dostanete zásuvku v přístrojové desce, oboustrannou podlahu zavazadlového prostoru, kartu na zamykání a startování, variabilní posilovač řízení, elektricky nastavitelná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, výškově a podélně nastavitelný volant, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti a směrovky s trojitým bliknutím.

V automobilovém průmyslu se rozehrála šachová partie v segmentu malých vícefunkčních aut na hranici SUV, Crossover a MPV. Každý se snaží zaujmout a přilákat pozornost. U Renaultu Captur víme, že čtyřkolka k dispozici není a ani nebude.

Importér značky Renault právě uvádí Captur na trh se základní cenou verze Authentique a motorem Energy 0,9 TCe za 11 190 eur. Nejlevnější diesel 1,5 dCi (66 kW) nabízejí za 14 390 eur, čili mezi benzínem a dieselem je poměrně velký cenový rozdíl.

Nový motor 1,2 TCe (88kW) s automatickou převodovkou EDC prodávají od druhého stupně výbavy Expression od 15 190 eur. Za rezervní kolo musíte doplatit ve všech výbavách 50 eur.

Renault Captur - základní údaje
verzeEnergy TCe 90TCe 120 EDCEnergy dCi 90dCi 90 EDC *
převodovka
manuálníautomatická dvouspojkovámanuálníautomatická dvouspojková
počet stupňů5656
Objem motoru (cm3)8981.1971.4611.461
Výkon kW / k66/9088/12066/9066/90
Zrychlení z 0-na 100 (s)12,910,913,10-
Spotřeba kombinovaná (l/100 km)4,95,43,6-
* Motor bude dostupný od druhé poloviny 2013, informace o spotřebě a zrychlení po homologaci

Test přinášíme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz