skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Renault ukázal novou tvář značky na Mégane

  6:00aktualizováno  6:00
Tvář svých francouzských aut nechtějí kopírovat z jednoho modelu na druhý. Podívejte se, jak budou vypadat nové Renaulty.

Nový Renault Mégane | foto: RenaultSME.sk

Model Mégane dostal necelé dva roky před nástupem zcela nové generace změněnou masku začleněnou do nové strategie designu "životního cyklu".

Jen velmi vzácně zapadne výrazná změna přední masky při faceliftu do aktuálního profilu karoserie, avšak při Mégane se to autorovi podařilo.

Možná je za tím velmi zásadní postoj hlavního designéra Renaultu Laurens van den Acker. Ten nechce, aby Renault vymyslel novou tvář, kterou bude jen kopírovat z modelu na model.

Fotogalerie

"Podívejte se na některé prémiové značky, jako klonují stejnou masku na všechna svá auta. Jsou k nerozeznání ", řekl Acker během představení linie značky v hradní garáži v Bratislavě.

Přešel od průmyslu k životním emocím

Laurens van den Acker školený industriálním designem prošel v Renaultu výsostně k lidským emocím a různým potřebám, s nimiž se člověk během života setkává.

Jednoduchým vysvětlujícím motivem koncepce designu je barevný květ se šesti okvětními lístky. Každý z nich představuje jinou fázi života a patří k zcela jinému modelu.

V rozmanitém designu značky bychom měli najít v budoucnu modely, které reprezentují zamilování, poznávání světa, kariéru a zakládání rodiny, volný čas a životní moudrost.

Renault začíná od lásky a s aktuální generací modelu Clia s vrozeným pestrobarevným symbolem lásky.

Zanedlouho přijde nový Espace

Acker má na každou fázi jeden model, některé jsou ve fázi studie, jako například DeZir nebo R - Space, ale Clio ( láska ) a Capture ( poznávání světa ) již reálně jezdí po silnicích.

Ohnivě červený DeZir byl vůbec první dílem nového emočního vykreslení Renaultu designérem Laurens van den Acker.

Renault nechce ve své bohaté sportovní historii zapomenout ani na rychlá auta. Proto uvedl funkční prototyp Twin'Run, který má ukázat, že ne každý Renault musí vypadat jako nalakované nehty.

Model Espace udělal v roce 1984 malou revoluci a svět už dlouho čeká na novou interpretaci a čtvrtou generaci rodinného auta. Prvním náznakem je koncept Initiale Paris představený před rokem na jaře v Ženevě. 

Twin'Run přibližuje veřejnosti slavné časy a sportovní úspěchy značky. Jde o vzpomínku na R5 Turbo a Clio V6 v interpretaci moderního designu a s výkonem 320 koní.

Twin'Z spojuje svět nábytku a svět automobilů a zatím je spíše designérskou hrou, než reálným autem.

Renault Frendzy je představou Ackera a jeho týmu o elektromotorem poháněném autě pro práci a životní styl.

Nový Renault Mégane

Studie elektromobilu

R - SPACE bude autem pro rodinu a práci. Na pohon má vystačit motor 0,9 TCe a převodovka EDC.

Mégane vylepšili drobnostmi

Necelé dva roky před příchodem nové generace modelu Mégane přichází v pořadí druhé a designem výraznější osvěžení aktuální generace.

Novinka nastoupila do prodeje bez velkého povyku a s vylepšením drobností. Například sportovní Mégane R.S. dostal novou funkci RSReplay, přes kterou si mohou na sociálních sítích závislí motoristé sdílet informace o jízdě s "přáteli".

Věříme, že jich bude co nejméně, protože toto auto je v prvé řadě o reálné jízdě a vytahuje lidi z virtuální reality k jednomu z posledních opravdových zážitků v autech.

Za významnější považujeme fakt, že nová tvář Méganu RS neublížila a zapadla do konceptu. Automobilka také nabízí multimediální R - Link i do Mégane.

Nejpodstatnější změnou je rozšíření nabídky motorů o verzi 1,2 TCe 130 s převodovkou EDC. Malý a přeplňovaný čtyřválec 1,2 TCe vyladili na výkon 97 kW ( 130 k ). Motor nabízí točivý moment 205 Nm, zrychlení z 0 na 100 km / h za 9,7 sekundy a spotřebu 5,6 litru na 100 km.

Renault - Laurens van den Acker v Bratislavě

Renault - Laurens van den Acker v Bratislavě

Cestou do Renaultu prošel Itálií

Laurens van den Acker ( 5.9.1965 ) vystudoval Technickou univerzitu v nizozemském městě Delf, kde si zvolil Fakultu industriálního designu.

Po studiích získal první zkušenosti s Itálií a centrem designu v Turíně, kde pracoval ve společnosti Design System.

O tři roky později přestoupil do Audi k designu exteriérů a o další tři roky dostal pozici hlavního designéra ve společnosti SHR Perceptual Managment v USA.

V roce 1998 Laurens van den Acker dostal roli šéfdesignéra "Brand Imaging Group" ve Ford Motor a později přijal hlavní funkci designéra modelu Escape.

Od roku 2006 nastoupil na další tři roky jako hlavní designér značky Mazda a od roku 2009 pracuje pro Renault, kde zavedl novou strategii designu na základě životního cyklu člověka.

Každá studie od autosalonu v Paříži ( 2010 ) zapadá do "kopretiny" a jejích šesti lupenů života.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz