skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

reklama

TEST: Proč Seat Alhambra 4x4? Proto!

  6:56aktualizováno  6:56
Alhambra vybavena pohonem všech kol patří mezi nejuniverzálnější rodinné vozy. Vedle praktických výhod neobírá řidiče třeba o radost z čerstvě napadaného sněhu. Kromě každodenní služby se hodí i pro volné chvíle dětské radosti.

Seat Alhambra 4x4 | foto:  Rastislav Chvála, SME.sk

Těžko, dokonce velmi těžko lze skloubit praktickou stránku auta pro vícečetné rodiny bez újmy na jízdních vlastnostech nebo radosti z jízdy. Seat Alhambra, navzdory přísné elektronice, dokáže nadchnout otce rodiny, tak jak jsme to ani nečekali.
Prvořadou úlohu rodinného auta zvládá už základní model Alhambry výborně. Mezigenerační přínos je cítit asi nejvíce v posuvných dveřích. Rovněž při každé manipulaci se sedadly vidět, jak se konstruktéři hráli s jejich posouváním a sklápěním.

Doslova máme pocit, že brali v úvahu připomínky velkých rodin. To, že za mnohé věci si musíme připlatit, je skutečnost a filozofie koncernu. Z praktického hlediska však u tohoto auta  neopomeňte sedadlo s integrovanou dětskou sedačkou.

Kdo zná starosti s vyndaváním sedačky, pokud vozí děti ráno do školky a během dne dospělé, ten ví, o čem píšeme. Přestože Volkswagenu nejednou vyčteme fádní interiér, teď jsme ocenili, že z linie Seatu je v kokpitu naštěstí pouze volant.

Alhambra dokáže potěšit

Aby nedošlo k dezinformaci, Seat Alhambra 4x4 v žádném případě nenahradí sportovní auto na zimu, avšak při částečně vypnuté stabilizaci dokáže potěšit. Například při výjezdu z boční na hlavní zasněženou cestu jemně zavlnila zadkem, pokud řidič chce.

Seat Alhambra 4x4

Seat Alhambra 4x4

Elektronika dokáže na základě vstupních podmínek předem připravit mezinápravovou spojku Haldex na nával výkonu dozadu. Samozřejmě prioritou zůstává přední náprava, při výrazné změně směru předních kol jde výkon na zadní nápravu bez čekání.

Trochu tučná slečna

Vyberte si

Zatímco u běžných osobních autech pohon všech kol velmi nechybí, s těžkým minivanem výrazně usnadňuje situaci na problematických cestách, na blátě, na sněhu. Zejména pokud je auto plně naložené a s dětmi, nemusíte se bát, že zůstanete uprostřed kopce. Avšak přílišné sebevědomí není na místě. Při zkoušce pohnutí ve strmém stoupání se nám zdálo, že Haldex až příliš přemýšlí, podobně jako to udělal ve stejné situaci xDrive.

Namísto pulzování výkonu by byl dobrý rovnoměrný záběr všech kol. Ten se dostaví na začátku, ale jakmile se jedno z kol přetočí výrazněji, nastane hledání povrchu s lepší přilnavostí. To má někdy zase za následek to, že jedno kolo se protáčí a ostatní stojí.

Bez větších kompromisů

Kupuji-nekupuji

Alhambra 4x4 nestojí málo, ale za to, co předvedla, dostává jednoznačné kupuji. Rastislav Chvála

Nejvíce dobře odvedené práce však vidět při dynamické jízdě, kdy 4x4 Haldex nekomplikuje situaci, ba spíše pracuje ve prospěch lehkého přetočení.

Pokud si chcete na volné ploše zajezdit smykem, vypněte protiprokluzovou ochranu a ESP musíte přebít plynovým pedálem. Dá to trochu námahy, ale Alhambra dokáže projít zatáčky smykem. Jen zapomeňte na klasickou kontra volantem, protože stabilizační systém ji v podstatě nahrazuje. Zatím jsme nejezdili se zábavnějším minivanem na sněhu.

Seat Alhambra 4x4

Seat Alhambra 4x4

Každý kompromis něco stojí, ale Alhambra 4x4 udělala oproti všem autům, které v tomto segmentu zastupuje, nejmenší ústupky. K dokonalosti chybí snad jen nabídka převodovky DSG a silnější verze motoru s pohonem všech kol.

Technické parametry Seat Alhambra 4x4
Motor 2,0 TDI CR
Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kw / k) 103/140
Při otáčkách (ot. / Min.) 4200
Točivý moment (Nm) 320
Při otáčkách (ot. / Min) 1750 - 2500
Emise CO2 (g / km) 158
Rozvor náprav (mm) 2919
Délka (mm) 4854
Šířka (mm) 2081
Výška (mm) 1740
Pohotovostní hmotnost (kg) 1891
Objem palivové nádrže (l) 70
Objem zavazadl. prostoru (l)
267 - 809
Zrychlení 0-100 km / h (s) 11,4
Maximální rychlost (km / h) 191
Spotřeba město (l/100 km)7,4
Spotřeba mimo město (l/100 km)5,2
Kombinovaná spotřeba6,0
Spotřeba v testu 7,1
Cena verze v testu od754 902 Kč

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz