skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Seat představil nový Leon Cupra ve dvou verzích

  7:18aktualizováno  7:18
Leon Cupra může mít výkon 280 koní a zatím dvě verze karoserie. Nechybí samosvorný diferenciál a adaptivní podvozek.

Seat Leon Cupra a Cupra SC | foto: SeatMartin VoskoSME.sk

Blížící se mezinárodní autosalon ve švýcarské Ženevě bude svědkem dvou karosářských verzí Seatu Leon Cupra.

Navenek se Cupra nezdá být extrémně výkonná. Designové změny na obou karosářských verzích jsou střízlivé. Přední maska ​​upoutá pouze zvětšenými otvory pro přívod vzduchu. Zadní části dominují dvě koncovky výfuků po stranách a mezi nimi difuzor.

Jeden motor ve dvou výkonových stupních

Srdcem nového ostrého Leonu Cupra je přeplňovaný benzinový motor 2,0 TSI ( EA888 ) s duálním vstřikováním paliva - přímým i nepřímým.

Fotogalerie

Za standardních okolností, při běžné zátěži, je benzín rozprašován do sacího potrubí. Při plné zátěži nebo studeném motoru agregát využívá přímé vstřikování do válců.

Seat připravil ostrý Leon Cupra ve dvou výkonových verzích. Základní varianta dostala výkon 195 kW ( 265 k ). Ostřejší verze si polepšila o 15 koňských sil, má 206 kW ( 280 k ).

Točivý moment 350 Nm je dostupný v širokém rozsahu otáček ( 1 750 - 5 300 ot. / min. ve verzi Cupra 280 ) a je v obou případech stejný.

Šestistupňovou manuální převodovku doplní její automatická alternativa DSG se dvěma spojkami a stejným počtem převodových stupňů.

Na stovku akceleruje pod šest vteřin

Dynamické parametry vozidla výrazně zlepšuje elektronikou ovládaný diferenciál na přední poháněné nápravě. Řídící jednotka ve spolupráci se stabilizačním programem řídí svornost diferenciálu až po jeho úplné zamknutí.

Pohonná jednotka s variabilním zdvihem výfukových ventilů a variabilním časováním sacích ventilů je lehčí o 5 kg vůči svému předchůdci. Celkovou hmotnost tak konstruktéři udrželi na hodnotě 148 kg.

Lehčí není jen motor. Použití modulární platformy MQB umožnilo Leonu Cupra zhubnout o dalších 55 kg vůči předchůdci.

Navzdory omezenému množství informací víme, že silnější z dvojice zrychlí z klidu na rychlost 100 km / h za 5,8 sekundy. Automatická převodovka DSG tento údaj zlepší ještě o jednu desetinku. Slabší varianta motoru je horší jen o 0,1 sekundy v obou vyhotoveních převodovek.

Tak, jak jsme v případě německého koncernu zvyklí, i Seat Leon Cupra bude mít maximální rychlost limitovanou na 250 km / h.

Nebude to chudší příbuzný

Seat Leon Cupra převzal po svém koncernovém sourozenci VW Golfu GTi i řízení s proměnným převodovým poměrem.

Sportovní charakter vozu doplní podvozek s adaptivními tlumiči. Řidič si prostřednictvím systému může zvolit komfortní mód, sportovní, mód Cupra, ale i vlastní nastavení.

Systém Cupra Drive Profile nemění jen nastavení podvozku. Zvolený režim přizpůsobí posilovač řízení, dráhu akcelerátoru, ale například i reakce automatické převodovky.

Výhodou na okruhu může být i benevolentnější stabilizační program s možností úplného vypnutí stabilizace.

Seat Leon Cupra a Cupra SC

Seat Leon Cupra a Cupra SC

Pohled do německého ceníku prozradí, že nejlevnější Leon Cupra je kupé SC ( slabší varianta ) s cenou 30 810 eur. Na opačné straně ceníku stojí model Leon Cupra s pěti dveřmi, převodovkou DSG, výkonem 280 koňských sil a cenovkou 34 310 eur. Na českém trhu tedy ceny budou pohybovat mírně nad milion korun.

V budoucnosti se fanoušci značky mohou těšit i na praktičtější kombi verzi modelu Leon Cupra.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz