skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Škoda ukáže Yetiho ve stylu rallye

  11:51aktualizováno  11:51
Na letošním srazu GTI u rakouského jezera Wörthersee představí Škoda studii modelu Yeti Xtreme ve stylu rallye.

Škoda Yeti Rallye | foto: Škoda AutoSME.sk

Sraz příznivců tuningu značek skupiny Volkswagen je v pořadí 33. v jeho historii. Přibližně 200.000 fanoušků bude během prodlouženého víkendu ( 28. - 31. května 2014 ) putovat na kultovní akci do rakouského Reifnitzu. Škoda se setkání GTI zúčastní popáté.

Studie Škoda Yeti Xtreme je sportovní provedení úspěšného kompaktního SUV v rallye stylu. Showcar kombinuje možnosti SUV s pohonem všech kol se svéráznými designovými a výbavovými prvky.

Yeti s brzdami z Octavie RS

Pod kapotou pracuje motor 1,8 TSI s výkonem 112 kW ( 152 k ). Točivý moment motoru je přenášen na všechna kola přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku ( DSG ). Jeho maximum 250 Nm je k dispozici v rozsahu od 1.500 do 4.200 ot. / min.

Koncept by měl rychlost 100 km / h pokořit za 9 sekund a dosáhnout maximální rychlosti 192 km / h. Yeti Xtreme převzal brzdy z modelu Octavia RS. V matném šedém odstínu lakovaný Yeti stojí na 17palcových kolech z lehkých slitin s velkými terénními pneumatikami.

Škoda Yeti Rallye

Škoda Yeti Rallye

Boční okna jsou tmavá, střecha a lemy kol jsou zvýrazněny žluto-zelenou barvou. Vpředu dostal Yeti mohutný nárazník, velký otvor pro přívod vzduchu a LED světlomety. Pro náročnější sportovní nasazení je podvozek výškově nastavitelný.

V zavazadlovém prostoru se nachází náhradní kolo a takzvané Recovery Tracks. Jsou to speciální trakční podložky, které je možné při zapadnutí v písku podsunout pod kola a usnadnit vysvobození.

Výbava jako v rallye vozidle

Pro posádku jsou k dispozici čtyři samostatná sportovní sedadla Recaro s integrovanými čtyřbodovými bezpečnostními pásmy. Vozidlo je vybaveno sportovním volantem s integrovanými pádly pro volbu rychlostních stupňů.

Škoda Yeti Rallye

Škoda Yeti Rallye

Paket Color & Trim zahrnuje karbonové prvky a tmavé alcantarové povrchy se zeleným barevným akcentem. Konceptu nechybí hliníkové pedály a speciální prahové lišty.

Nové je provedení středového panelu se zajímavými prvky: nůž na přeřezání bezpečnostních pásů nebo hasicí přístroj. V přihrádce před sedadlem spolujezdce se nachází sada pro poskytnutí první pomoci.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz