skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test: Dacia Logan MCV dobře slouží, nebuďte ale nároční

  15:14aktualizováno  15:14
Logan MCV nabídne dostatek prostoru nenáročné rodině. Nevýhodou kufru je jeho slabé dno. Tříválcový motor překvapil úsporností.

Test: Dacia Logan MCV dobře slouží, nebuďte ale nároční | foto:  Martin Vosko, SME.sk

Před lety oživená rumunská značka Dacia dnes nabízí nejmladší modelovou řadu vozidel.

My jsme na několik dní vyzkoušeli v loňském roce modernizovaný Logan ve verzi MCV. Změna nastala hlavně v nabídce počtu sedadel. Dacia už s Loganem MCV - kombi nenabízí verzi se sedmi sedadly. Roli velkého rodinného vozu zastoupil model Lodgy.

Díky přímé spolupráci s automobilkou Renault, se i pod kapotu Dacie dostaly moderní  benzinové jednotky TCe. Ta v testovacím Loganu MCV měla tři válce objem 0,9 litru a výkon 66 kW ( 90 k ).

Rychlý přehled
Dacia LoganMCV 0,9 TCe Arctica
Spotřeba v testu:5,9 l/100km
Cena verze od:9.590 eur
Cena na českém trhu od:189 900 Kč s DPH

 NÁŠ NÁZOR:
::
Jednoduchý vůz nabízí hodně prostoru.
:: Velký a využitelný kufr degraduje jen slabá podlaha.
:: Tříválcový motor 0,9 TCe umí být úsporný a vozidlo s ním na jedno tankování ujede přes 800 km.
:: Sluha slouží, ale nerozmazluje
:: Interiér vozu netřeba nikomu zvlášť představovat. Vnitřní řešení je zaměřeno výsostně na funkčnost, bez zbytečně složitých řešení.
:: Vzhledem neobtěžuje, ale ani neohromí. Jednoduché tvary a praktické, tvrdší plasty by měly vypadat roky stejně.
:: Dacia si nehraje na někoho kdo není.
:: Navzdory zřejmě jednodušší konstrukci karoserie, konstruktéři nešetřili na množství a umístění tlumících materiálů kolem pohonné jednotky.
:: Ve směru do kabiny se zvuk motoru přenáší přiměřeně a ani ve vyšších otáčkách neobtěžuje posádku.
:: Tři válce umí jezdit úsporně

Test: Dacia Logan MCV dobře slouží, nebuďte ale nároční

Test: Dacia Logan MCV dobře slouží, nebuďte ale nároční

  Právě motor bychom chtěli v Dacii Logan vyzvednout. Už po prvních 200 dálničních kilometrů nám bylo jasné, že na provoz nepotřebuje mnoho paliva.

Průměrnou spotřebu 5,9 litru benzinu na 100 km jízdy si Logan udržel až do konce testu.  Je však třeba podotknout, že asi polovinu 1 000 km testu jsme jezdili s prázdným vozem a v úsporném režimu.

Kontrolka rezervy nádrže se rozsvítila až na hranici 850 km.

Výkon 66 kW je na tříválcový pohonnou jednotku o objemu 898 cm3 papírově dostačující. V praxi nám trochu chyběl zátah "papírových" 135 Nm a plně naloženým autem jsme si  museli pořádně rozmyslet jak a kdy budeme předjíždět.

Pokud jsou obě řady sedadel obsazené, vzrůstem průměrné dospělé osoby si nebudou stěžovat na nedostatek místa ani v druhé řadě.¨

Rodina má místa dost

 Objem zavazadlového prostoru 573 litrů na první pohled ohromí o to více, že pod jeho podlahou se nachází plnohodnotná rezerva.

Nadšení však zmizí téměř okamžitě po zvednutí podlahy, která byla i u nového vozu zdeformovaná a nalepený koberec se od papírově - dřevěné desky odlepoval.

Test: Dacia Logan MCV dobře slouží, nebuďte ale nároční

Test: Dacia Logan MCV dobře slouží, nebuďte ale nároční

Právě při tak dobře užitečném kufru, neměli konstruktéři takový zásadní prvek  podcenit. Logan MCV si koupí lidé, kteří velký kufr potřebují a hodlají jej pravidelně využívat.

Může prorazit na venkově

 Logan MCV jsme vyzkoušeli tak, jak si myslíme, že ho lidé budou využívat - na venkovských silnicích i necestách. Výhodou je o něco vyšší světlá výška ( 142 mm ) bez prvků, které by nebezpečně trčely z podvozku. Logan na nezpevněné cestě neměl nejmenší problém a nemuseli jsme být zbytečně opatrní při průjezdu výmolů.

Podvozek je jednoduchý a pracuje dobře.

Náš názor:
Dacia Logan MCV neskrývá funčnost za design. Benzínový motor 0,9 TCe bychom si vybrali na kratší meziměstské trasy. Rychle se zahřívá a svou váhou méně zatěžuje přední nápravu. Při plném obsazení auta se ale musí plynový pedál potlačit pořádně hluboko.
Nelíbí se nám řešení podlahy zavazadlového prostoru, není dostatečně pevné a již po několika měsících náročnějšího použití by si vyžádal opravu nebo náhradu. Automobil dobře poslouží drobným živnostníkům, nebo nenáročné rodině s větším nárokem na prostor. Za určitých podmínek je možné získat záruku 5 let nebo 100 tisíc km, podle toho co nastane dříve.

Z testovacího poznámek
Značka a modelDacia Logan
VerzeMCV Arctica
Cena modelu od / verze od7 290 / 9 590 Eur
Motorbenzínový tříválcový motor přeplňovaný turbodmychadlem ; 898 cm3
Výkon - kW ( k) / při otáčkách ( ot. / min )66 kW ( 90 k) / 5250
Krout. moment - ( Nm ) / při otáčkách ( ot. / min )135/2500
Typ převodovky / počet stupňůmanuální pětistupňová
Zrychlení z 0-100 km / h11, 1
Spotřeba - výrobce / test ( l/100km )5,9 / 5,0
Objem palivové nádrže ( l )50
Dojezd na nádrž v testu - po rezervu ( km )830
Pohotovostní hmotnost / užitná ( kg )1113/507
Objem zavazadlového prostoru ( l )573/1518
Rozvor náprav; délka, šířka, výška ( mm )2634 ; 4492 ; 1733 ; 1550
Motornení hlučný, přenos vibrací přiměřený, při větším zatížení vozidla vyžaduje více plynu
Převodovka řízení nevyniká přesností, delší řadicí páka
Podvozek
 přiměřený vozidlu a třídě, velký prostor kabiny někdy zvukově znásobuje rázy od náprav
Interiérjednoduchý, tvrdší plasty, snadno omyvatelný
Posed řidiče a výhledsedadla bez výraznějšího bočního vedení, pohodlné nastupování, jako by "židlové" sezení
Ovládání palubního systému / navigace
ovládání počítače rolováním dvěma tlačítky, multimediální a navigační systém v dané třídě výborný - přehledný a jednoduchý
Odemykání / vstup do autaodemykání dálkově, start klasickým klíčem
Nastavování sedadel vpředu a vzaduvpředu manuálně, výškově nastavitelné formou nepraktické kolébky, která vyžaduje nadlehčení sedadla; vzadu téměř rovná lavice
Sklápění opěradel ve druhé řaděano - 60:40
Využitelnost kufru a praktické detailykufr výborný, bez výstupků, velmi slabé dno
Rezervní koloplnohodnotná rezerva pod podlahou kufru

 Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Fotogalerie

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz