skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test mého auta: Benzínový Peugeot 3008 se kazí už asi naschvál

  6:00aktualizováno  6:00
Koupil si komfortní a dobře jezdící auto. Ale je tak nespolehlivé, že už ani více asi nemůže být. Voda v chladiči vyvřela na cestě na dovolenou při rychlosti 130 km / h.

Peugeot 3008 Milana Smutka | foto: Milan SmutkoSME.sk

V roce 2009 se mi narodil syn a moje srdcovka, třídveřový "red bull" Ibiza nám byl již malý.

Po dlouhém googlovaní a zdvořilostních pobytech v jednotlivých značkových prodejnách jsme se s manželkou rozhodli pro Peugeot 3008 Executive THP, 110 kW / 150 koní, 1,6 e.

Vozidlo, zcela nové, jsme si koupili u slovenského autorizovaného dealera.

Auto nás oslovilo následujícími přednostmi:
• benzínový turbo motor (protože rodinná průměrná roční spotřeba kilometrů je na úrovni cca 10 tisíc km) s šestistupňovou manuální převodovkou,
• grip control - elektronika umožňující změnu jízdních vlastností na různých površích - standard, sníh, těžký terén ( mokro, prach, bláto ), písek, ESP off,...
• head up displey - průhledný skleněný displej zobrazující okamžitou rychlost vozidla, odstup od vozidla před vámi, zapnutí / vypnutí omezovače rychlosti nebo tempomatu včetně nastavené rychlosti,
• ergonomické rozložení všech potřebných i méně potřebných budíků, tlačítek, přepínačů a podobně, vše v dosahu řidiče,
• prostorný a komfortní interiér,
• variabilní zavazadlový prostor,
• elektronická kontrola tlaku v pneumatikách,
• prosklená střecha.

Jízdní vlastnosti

Jsem spokojený s jízdními vlastnostmi vozu. Jezdím šetrnějším způsobem, s lehkou nohou. Nevyužívám hraniční hodnoty motoru. I proto, že vozím pětiletého syna.

Peugeot 3008 Milana Smutka

Peugeot 3008 Milana Smutka

Turbomotor, pokud je v provozu, má dostatečné rozsahy. I při jízdě po dálnici má dostatek výkonu na pohodlné a bezpečné předjíždění.

Funkci grip control využívám zejména v zimních měsících. Není to sice 4x4, ale pomohlo mi to při vyřešení problémů se zapadnutím do vysokého sněhu, nebo s jízdou po kluzké vozovce.

Průměrná spotřeba kolísá kolem 7,5 litru. V zimě naroste o 1,5 litru, což způsobuje jízda ve městě a studený motor. Při dlouhé cestě (více než 400 km) je spotřeba méně než 7 litrů.

Spotřebu vzhledem k hmotnosti vozidla a způsobu jízdy považuji za přiměřenou.

Pohled dozadu je horší, ale ten head-up displej

Při mé výšce ( 175 cm ) je z vozidla výborný výhled vpřed. Trochu horší je dozadu, zvláště pokud potřebuji couvat. Výhled tehdy omezují zadní boční sloupky.

Dostupnost ovladačů je podle mě vyhovující.

Head-up displej je průhledné sklíčko o rozměrech přibližně 10x10 cm. Nachází se v zorném poli řidiče na předním panelu ( ve středové ose řidiče ). Vůbec nebrání výhledu.

Peugeot 3008 Milana Smutka

Peugeot 3008 Milana Smutka

Zobrazované hodnoty jsou dobře čitelné a neobtěžují. Je to velmi návyková věc, kterou jsem si rychle oblíbil. Usnadňuje kontrolu okamžité rychlosti bez toho, abych musel sklopit zrak na přístrojovou desku.

Prosklená střecha je téměř nevyužita

V autě se dobře sedí, při ostřejších průjezdech zatáček nikdo ze sedadel nevypadává. Komfortnost sezení se projevila na delších prázdninových jízdách, kdy jsem ani po přibližně 600 km necítil výraznou únavu svalů.

Prostor pro ostatní členy posádky je dostačující, ba až velkorysý.

Zavazadlový prostor je variabilní a objemný. Někdy se i sám divím, co všechno se mi tam podařilo dostat.

Hlučnost v prostoru posádky je minimální. I při jízdě po dálnici se dá bez problémů komunikovat nebo poslouchat tichou hudbu.

Vozidlo disponuje výkonnou klimatizací. Zejména v letním období dokonale zajišťuje komfort pro osádku.

Prosklenou střechu považuji za luxusní výstřelek bez většího efektu. Využívám ji nejvýše jednou za rok při přejezdu přes horské cesty. Tehdy se osádka může kochat výhledy podobně, jako doktor v podání Rudolfa Hrušínského ve filmu Vesničko má středisková. Jinak ale zhoršuje pevnost plechového skeletu vozidla.

Při opravě zapomněli správně uchytit stabilizátor motoru

Vozidlo servisu v pravidelných intervalech stanovených výrobcem v autorizovaném značkovém servisu. Bohužel, už se mi stalo i to, že mi ve značkovém servisu po opravě "zapomenuli " správně uchytit stabilizátor motoru.

Ano, omluvili se mi za to, ale pocit hořkosti ve mně zůstal.

Méně nespolehlivé už to auto asi ani nemůže být

Spolehlivost - největší bolístky vozidla. Alespoň v mém případě.

V autorizovaném servisu už se cítím jako doma. Ne, že by se mi to tam nelíbilo, ale jsem tam až příliš často. Auto prošlo více jak 19ti záručními opravami, které můžu doložit doklady ze servisu.

Nejprve to byly menší chybičky:
• chrastění nesprávně nastavených zadních dveří, chybný couvací senzor, dvakrát výměna těsnění víka hlavy válců, výměna vadného čerpadla chladicí kapaliny, výměna zobrazovací jednotky "Nomad", následně její porucha.

Náročnější opravy:
• dvakrát výměna rozvodového řetězu ( 1. krát při cca 14 000 km, 2. krát při cca 35 000 km ), dvakrát porucha spalovacího systému.

Peugeot 3008 Milana Smutka

Peugeot 3008 Milana Smutka

V říjnu 2013 nakonec vyměnili motor ( po cca 44 000 km ). Podle autorizovaného servisu to měl být nový motor. Doklad, jestli je to opravdu tak, nebo zda nejde o repasovaný kus, mi nedokázali předložit.

Po výměně motoru se stala třetí porucha spalovacího systému. Údajně za to může nesprávně nahraný software.

Voda v chladiči vyvřela při rychlosti 130 km / h

Mimochodem, loni ( 2013 ) mi auto při cestě na dovolenou z ničeho nic signalizovalo přehřátí chladicího systému. Laicky, vřela voda v chladiči. Stalo se to při jízdě po dálnici při rychlosti 130 km / h. Bylo to horor.

V chladicím systému chybělo asi litr kapaliny. Příčinu vzniku této poruchy mi ve značkovém servisu do dnešního dne neuměli kvalifikovaně vysvětlit.

Asi jsem měl jen "štěstí", že jsem si koupil poruchový kus. Jeden z tisíce? Z milionu?

Známý má podobný model vozu, ale s naftovým motorem, a skoro si ho nedokáže vynachválit.

Čtenářský test publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autoři:

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz