skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test mého auta: Větší kola přinesla Volkswagenu Passat stabilitu

  7:57aktualizováno  7:57
Volkswagen Passat Marcela Feča má motor, o kterém někteří tvrdí, že je nejhorší, jaký německý koncern vyrobil. Podle Feča je třeba dbát na údržbu.

Větší kola přinesla Volkswagenu Passat stabilitu | foto: Marcel FečoSME.sk

V rubrice "auto.sme.sk - test mého auta" nám čtenář Marcel Fečo představuje Volkswagen Passat 3C ( B 6 ) sedan, ročník 2005, modelový rok 2006 ve výbavě Highline. Je to klasický dvoulitr TDI s výkonem 103 kW ( 140 PS ) a šestistupňovou DSG převodovkou.

Pro tento model jsem se rozhodl zejména proto, že už předtím jsem měl Passat B5. Byl jsem s ním nadmíru spokojen. Beru to jako přirozený posun k novějšímu modelu.

Passat 3C je manažerské vozidlo, pohodlné, prostorné s velkým kufrem. Je vhodné pro čtyřčlennou rodinu na cestu na dovolenou k moři.

Auto je nižší, kola větší

Jízdní vlastnosti jsou výborné. Svým zásahem jsem je asi trochu vylepšil. Z kvality některých dílů či částí motoru jsem ale dost zklamaný.

Jedinou velkou úpravou na autě bylo snížení vozu asi o 4 cm a změna kol ze 17 " na 19 ". Nyní mají pneumatiky rozměry 235/35/19.

Větší kola přinesla Volkswagenu Passat stabilitu

Takto se sice vozidlo stalo tvrdším při přejezdu nerovností, ale získalo větší stabilitu, lépe sedí na silnici. Bylo to výborné řešení, protože auto využívám na dlouhé cesty.

Volkswagen Passat 3C vyžaduje pravidelný servis a údržbu

Při koupi ojetého Volkswagenu Passat 3C nezanedbejte v žádném případě informace o jeho předešlém servisování. Toto auto je velmi náchylné na zanedbaný servis.

Základní věci, jako vstřiky, zda spojka, mají hranu životnosti do 150 tisíc kilometrů. Přesto netvrdím, že tyto kilometry jsou rozhodující.

Pokud má ale auto najeto více než 150 tisíc kilometrů, zjišťoval bych, zda byly vstřiky měněny a zda spojka nevydává kovové zvuky při vypnutí auta. Ty zvuky jsou příznakem konce životnosti setrvačníku.

Dojdílný setrvačník se prý dá u manuálu nahradit jednodílným a zvýší se tak životnost spojky. Zda se ale něco změní na komfortu jízdy, nedokážu posoudit.

Nedoporučuji však takový Volkswagen Passat kupovat člověku, který se o něj nebude starat. Pokud chce někdo Passat jako běžné rodinné auto, tak by si měl vybrat motorizaci 1.9 TDI.

Motor nepatří mezi nejhorší na světě

O některých dvoulitrem se říkalo, že jsou nekvalitní a poruchové. Já mám v autě motor, který byl označen jako nejhorší dvoulitr, jaký kdy Volkswagen vyrobil. Je 16 - ventilový s kódovým označením BKP.

Větší kola přinesla Volkswagenu Passat stabilitu

U mě se ale špatné zkušenosti jiných nepotvrdily. Motor nepodstoupil úpravu chipem a musím říct, že funguje skvěle a bez poruchy.

Na autě už mám najetých 270 tisíc kilometrů, takže 16 - ventilový motor nemůže být ten nejhorší na světě, jak jsem se dočetl.

Pozor na hřídelku olejového čerpadla

Jeden složitý zásah byl ale přece jen potřebný: výměna hřídelky olejového čerpadla. Je to problémová součást motoru, i když pouze 4 - eurová záležitost.

Mě autorizovaný servis neupozornil na potřebu výměny této hřídelky. Dozvěděl jsem se to z jiných zdrojů. Obávám se, že na výměnu této hřídelky vás neupozorní žádný autorizovaný servis.

Nesetkal jsem se ani s praskáním hlavy válců, což také mnozí motoru mého Passatu vyčítají.

Převodovka potřebuje pravidelnou výměnu oleje

Mezi pravidelné servisní práce patří už jen klasická výměna rozvodů každých 120 tisíc kilometrů a výměna motorového oleje. Výrobce doporučuje vyměňovat olej každých 30 tisíc kilometrů, ale já jsem ho raději měnil každých 15 tisíc.

K DSG převodovce nemám žádnou výhradu. Je úžasná. Řadí krásné, rychle a plynule. Je však třeba dbát na pravidelné měnění oleje v ní. Ten se mění každých 65 tisíc kilometrů. Je na to dost choulostivá.

Výměna včetně materiálu a práce stojí přibližně 200 eur.

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autoři:

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz