skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test: Na první jízdě s Peugeotem 308 SW nás zaujal nový tříválec

  8:57aktualizováno  8:57
Nárůst vnějších rozměrů je více poznat v kufru než ve vnitřním prostoru pro posádku. Nový tříválec Peugeotu 308 SW má dost síly a pracuje kultivovaně.

Peugeot 308 SW | foto: PeugeotRastislav ChválaSME.sk

Peugeot po dobrém startu základní verze řady 308 přichází s rodinným kombi. Automobilka má od uvedení Peugeotu 308 už 80 tisíc objednávek.

Ačkoli je 308 ve Francii nejprodávanější kompaktní auto a třetí ve své třídě v rámci Evropy, kombi muselo nutně následovat. Podle odhadů bude kombi každý třetí prodaný Peugeot 308.

Natáhli zejména rozvor

Z nového Peugeotu 308 SW doslova sálá rozměrová nadřazenost oproti základní pětidveřové verzi. Kombi je delší o 33 centimetrů a rozvor narostl o nezanedbatelných 11 centimetrů.

Mezigenerační nárůst délky oproti minulému 308 SW je osm centimetrů a rozvor povyrostl o dva centimetry. Akorát novinka je nižší o nezanedbatelných šest centimetrů. To prospělo vzhledu, ale ne výšce nad sedadly. Právě to byla oblast, v níž byl předchůdce jeden z nejlepších na trhu.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW

Už při prvním posazení na zadní sedadla nám bylo jasné, že celých jedenáct centimetrů se nepřeneslo do prostoru na nohy. Nakonec to potvrdily údaje výrobce, který deklaruje posunutí zadních sedadel o tři centimetry.

Z našeho pohledu mají zadní opěradla poměrně strmý sklon. Kombi má však vzadu více místa než krátká verze a to ji favorizuje na delší cesty se čtveřicí dospělých.

Šlo víc o kufr

Celé prodloužení karoserie i rozvoru v podstatě spolkl zavazadlový prostor, který se stal v poslední době hitem konkurenčních kombi. Objem 610 l vyrovnává hodnotu, jakou nabízí Škoda Octavia Combi.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW

Ve srovnání s Octavií je tvar kufru v Peugeotu blíže k Volkswagenu Golf. Čili je užší, delší a dost vysoký. Vysoký ale úrovní uchycení krycí roletky. Golf připomíná také pravidelným tvarem a rozmístěním kolejnic a výbavou kotevních prvků.

Tříválec dostane automat

Vedle velkém zavazadlovém prostoru zažívá premiéru v Peugeotu 308 SW přeplňovaný tříválcový motor 1.2 THP. Výrobce nabídne verze s výkonem 81kW/110k a 96 kW/130k.

Samozřejmě volba na první jízdě padla na silnější alternativu se 6 - stupňovou manuální převodovkou.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW

Slyšeli jsme slib, že od léta přijde přeplňovaný tříválec i s novou 6 - stupňovou automatickou převodovkou.

Motor asi nejvíce osloví energickým tahem od nízkých otáček. Jistěže mu můžete stoupnout na krk a točit i do 6000 otáček za minutu, ale je poznat, že stavěný byl hlavně do města, kde potřebujete často krátkodobě, ale intenzivně zrychlit odspodu.

V obrovském kombi není handicap výkonu v podstatě cítit.

Tři válce neslyšíte

Verze s tříválcem by měla být o 100 kilogramů lehčí a tím pomůže malému motoru. Peugeot sáhl i po nastavitelné charakteristice plynového pedálu.

V režimu Sport, který se aktivuje tlačítkem u řadicí páky se celý přístrojový panel přepne do červené barvy, řízení ztuhne, zrychlí se reakce akcelerátoru a do interiéru začne přes reproduktory proudit jakože sportovnější zvuk. Tedy, klasické kombi podlehlo novým trendům.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW

U motoru o objemu 1,2 litru a třemi válci nejvíce rozesměje indikace plnícího tlaku turba. Za příplatkový režim sport nemusíte vyhazovat peníze, protože celý působí velmi uměle.

Toto velké kombi má jiné kvality, ztělesněné v zavazadlovém prostoru a lahodné jízdě. Zásadní také je, že podle zvuku sotva postřehnete, kolik válců pod kapotou pracuje.

Peugeot si dal záležet na kvalitě vypracování interiéru, odhlučnění auta a nastavení podvozku. Uvidíme, jak bude 308 SW jezdit v našich domácích podmínkách a pod plnou zátěží.

základní parametry
značkaPeugeot
model308 SW
motorizace1,2 THP
objem ( cm 3 ) / počet válců1199
výkon (kW ( k) )96 ( 130 )
točivý moment ( Nm )230
dojmy z motorutichý a pružný v nízkých otáčkách
reakce na plyn / start stopprůměrná, lepší ve standardním než sportovním režimu
pohotovostní hmotnost ( kg )1190
převodovka / počet stupňůmanuální / 6
kvalita řazeníprůměrná
typ pohonupřední
rozměr a typ pneumatik225 / 45 R17
řízení a vedení stopyprecizní
odhlučnění podvozkuvýborné, zejména na kvalitním asfaltu
komfort podvozkuna vyšší úrovni
asistenční systémyvyšší standard třídy
výhled od řidičevýborný
posed za volantemtřeba si vyzkoušet, nemusí lahodit každé postavě, komu sedne, ten si bude pochvalovat
ovládací prvky a navigacenový systém, má svou logiku
grafika displejůprůměrná
nastupovánípřiměřené třídě a určení auta, předchůdce měl vyšší vstupní otvor zadních dveří
užitná hodnota a kufr patří mezi nejlepší ve třídě, zejména objemem a délkou kufru
zaměření vozurodina a firmy
celkový dojempokračuje v dobře nastoupeném trendu krátké verze

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz