skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test: Nissan Note má vynikající výbavu, ale neodstranil nedostatky

  6:00aktualizováno  6:00
Praktický Nissan Note nás potěšil výbavou, dobrou spotřebou a variabilitou vnitřního prostoru. Potřebuje ale dozrát a zbavit se nedostatků.

 Hned po krátkém seznámení s Nissanem Note nás překvapilo množství asistenčních systémů, které nejsou běžně dostupné v této třídě.

Nissan Note

1,5 dCi

Spotřeba v testu:
4,7 l/100km


Cena verze od:
od 18 190 eur

NÁZOR:

Note to s cenou verze přestřelil, proto raději oželíme nadstandardní výbavu a volíme verzi Visia za přijatelnějších 13 890 eur. Tím však přijdeme io zadní posuvnou lavici, která je dostupná pouze ve verzi Tekna. Nissan s dieselovým motorem poslouží na silnicích první třídy a dálnicích, kde svou přijatelnou spotřebou dává na chvíli zapomenout na své nedostatky.

Asistent změny jízdního pruhu, ale hlavně upozornění na vozidlo nacházející se v mrtvém úhlu, je v ulicích města vítanou a při pohledu na auto i jeho třídu nečekanou pomůckou.

Přináší výbavu v jednoduchém zpracování

Nádech vyšší třídy přináší 360 stupňový pohled z ptačí perspektivy na situaci kolem auta zobrazenou na 5,8 palcovém displeji.

Oproti novému Nissanu Qashqai zaostává kvalita zobrazení. Na druhé straně Note funkčně nabízí to, co má BMW, akorát interpretace je v podání Note podstatně horší.

Detekce pohybu v okolí auta vás upozorní na překážku v jeho bezprostředním prostoru zvukově i obrazově, pomocí čtyř kamer umístěných ve zpětných zrcátkách a obou náraznících.

Méně zdatným řidičům pomůže při parkování v blízkosti obrubníku či jiné překážky pohled kamery na pravý přední blatník a jeho okolí, který je dostupný jako druhá alternativa k 360 stupňovému pohledu shora.

Je to praktická pomůcka, kterou jsme rádi vyzkoušeli při parkování v dnešních úzkých parkovacích boxech. Pro někoho to může být reálný důvod ke koupi Nissanu do města.

Je úsporný, ale slibovanou spotřebu nedosáhne

Pod kapotou testovaného Note pracoval dobře známý naftový motor od Renaultu s objemem 1,5 litru.

Starší ověřená pohonná jednotka je v Nissanu úsporná, o čemž svědčí i celková spotřeba během testu na úrovni 4,7 litru.

Prakticky neustále měl Nissan zapnutý eco režim, ale potenciál pro snížení spotřeby tu stále je, protože během testu jsme střídali jízdu po dálnici a ve městě s minimálním podílem okresních silnic.

Když jsme se dostali na cestu první třídy, většinou následovala krátká jízda, během níž se motor nestihl ohřát a to celkové hospodárnosti nepřálo.

Nízké spotřebě v testu pomohlo dobré zpřevodování, když při dálniční ( tachometrovou ) rychlosti motor točil na pátém rychlostním stupni příjemných 2450 otáček za minutu.

Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba 3,6 l/100 km je však při běžné jízdě více než optimistická.

Vypnutím eco režimu se výrazně zlepšila reakce auta na stisk plynového pedálu, což dobře padne při předjíždění.

Ve městě a při ustálené rychlosti na dálnici nebo prázdné silnici první třídy, kde nepotřebujeme zbytečně prudce akcelerovat, doporučujeme jezdit v Eco režimu.

Rachotí pořádně

Kulturou chodu nás Note neohromí, protože v určitém úzkém spektru otáček nás rušily nepříjemné vibrace nebo rezonování od výfuku.

S pětistupňovou manuální převodovkou jsme byli spokojeni i kvůli dobře navrženým převodům. Jedinou výtku směřujeme k přesnosti řazení zpátečky, která ne vždy zapadla napoprvé.

Podvozek byl na náš vkus hlučnější při procházení drobných nerovností, ale s těžkým naftovým motorem se vypořádal dobře, zejména při nájezdu do zatáčky.

Na kluzkém povrchu jsme cítili slabší odezvu podvozku vůči reálné situaci na silnici.

Nedostatky interiéru zklamaly

Interiéru a dílenskému vypracování na první pohled nelze mnoho vyčíst a potěšil také dostatek odkládacích prostor.

Později při používání auta však vystoupily na povrch nedostatky. Vrzající otevírání boxu před spolujezdcem by prospěla kapka oleje.

Odskočení vnitřního krytu pravého předního sloupku jsme pomohli dobře mířeným úderem pěstí. Pak už pevně držel a lícoval, ale to měl dělat v novém autě už na začátku.

Variabilitou vyniká

Z pohledu vnitřního prostoru je na tom Nissan více než dobře a za to vděčí zejména posuvné zadní lavici.

Ta se dá posouvat sice pouze vcelku a ne delene, avšak i tak nabízí dobrou variabilitu mezi vnitřním prostorem na zadních sedadlech a velikostí zavazadlového prostoru.

Objem kufru lavíruje od základních 295 litrů, přes slušných 381 litrů po posunutí lavice, až po 1465 litrů při sklopených sedadlech. Ty se sklápějí téměř do jedné roviny s vrchním patrem dvojitého dna kufru.

Nissan Note

Nissan Note

Posuvná lavice je nastavitelná ze zavazadlového prostoru a z místa zadních pasažérů.

Nissan Note

Nissan Note

Pohled z ptačí perspektivy je v dané třídě nadstandardním prvkem, kvalitou zobrazení zaostává.

Nissan Note

Nissan Note

Výhled šikmo dopředu zhoršuje dvojitý přední sloupek.

Nissan Note

Nissan Note

Jinak spolehlivé ovládání navigace dostalo zabrat při detailním seznamování se se systémem a zamrzlo.

Z testovacích poznámek
Značka a modelNissan Note
verzeTekna
Cena modelu od / verze od ( eur )10 990/18 190
motornafta; čtyřválec; objem 1461 cm3; přímé vstřikování Common Rail
Výkon - kW (k) / při otáčkách ( ot. / min )66 (90) / 4000
Krout. moment - ( Nm ) / při otáčkách ( ot. / min )200/1750
Typ převodovky / počet stupňůpětistupňový manuál
Zrychlení z 0-100 km / h - výrobce / test (s)11,9 / neměřeno
Brzdná dráha 100 km / h - 0 ( m )neměřeno
Pružnost 70 - 100 km / h ( s)neměřeno
Otáčky při rychlosti 90 km / h (ot. / min.)1700 na pátém rychlostním stupni
Otáčky při rychlosti 130 km / h ( ot. / min. )2450 na pátém rychlostním stupni
Stav tachometru ( km )6318
Spotřeba - výrobce / test ( l/100km )3,6 / 4,7
Objem palivové nádrže ( l )41
Dojezd na nádrž v testu - po rezervu ( km )673
Typ a rozměr pneumatikDunlop Sport Bluresponse 195 / 55 R16
Pohotovostní hmotnost / užitná ( kg )1129/486
Objem zavazadlového prostoru (l)295/1465
Rozvor náprav; délka, šířka, výška ( mm )2600; 4100; 1695; 1530
motorstarší diesel od Renaultu, nutí řidiče držet auto v mírně vyšších otáčkách v kontrastu s dnešním trendem snižování otáček a brzkého řazení, dobrá spotřeba je dosažitelná díky eco režimu, čímž se zhorší reakce auta na plyn
převodovkajedinou výhradou je řazení zpátečky, která někdy nezapadla napoprvé
podvozekhlučnější na nerovnostech, slabší odezva, zejména na kluzkém povrchu
interiérnedostačují vypracování interiéru, vrzající box před spolujezdcem; sedadla jsou z kůže a textilu
posed řidiče a výhledposed je v pořádku, výhled šikmo dopředu zhoršuje dvojitý A - sloupek
Ovládání palubního systému / navigacepalubní systém je třeba ovládat dvěma tlačítky vedle volantu, což je nepraktické, navigace - dotykový displej, dobré ovládání
Grafika displejů a zobrazováníod nového modelu bychom čekali víc, protože bude v prodeji delší období a technika pokročí, dnes však splňuje dobrý průměr
Přední světla technika a účinekhalogen, s dobrým účinkem
Odemykání / vstup do autabezklíčový vstup
Pohodlí nastupování dopředu a dozadunastupování bez problémů či výraznějších omezení
Nastavování sedadel vpředu a vzadupákový mechanismus, sedadlo řidiče nastavitelné i výškově; vzadu je posuvná celá lavice jediným nastavitelným prvkem
Sklápění opěradel ve druhé řaděz auta, dělená 2:1
Využitelnost kufru a praktické detailydva dost nepraktické háčky, náklad se špatně věší, dvojité dno a posuvná zadní lavice ( posouvání z auta i z kufru ) zvyšují variabilitu prostoru, sklápění skoro do roviny s kufrem
Rezervní kolo - přístupdojezdová rezerva v kufru
Čistota obsluhy vozidla ( ostřikovač, nastupování, tankování )klasický uzávěr hrdla nádrže, nálevka do ostřikovače je dobře přístupná

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autoři:

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz