skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test: Nový Volkswagen Golf není úplně dokonalý

  12:44aktualizováno  12:44
Golf sedmé generace zůstává věrný své pověsti robustního a kvalitního auta. Je vzorem v bezpečnosti a lehkosti ovládání. Největší dojem udělal úsporný a silný benzinový motor 1,4 TSI.

Test: Nový Volkswagen Golf není úplně dokonalý | foto: VolkswagenRastislav ChválaSME.sk

Už jsme si zvykli, že kompaktní Volkswagen se jménem Golf velké revoluce tvarů nepřináší. Sedmá generace přišla poměrně brzy a motivovaná konkurencí se chce ukázat v nejlepším světle.

Navzdory technické náročnosti projektu a díky zcela nové modulární platformě, která umožňuje v koncernu efektivně stavět z modulů auta různé velikosti, zůstala cena zachována. Samozřejmě auto s výbavou již není zadarmo, a to byl i případ testovaného vozu za více než 670 tisíc korun.

Test: Nový Volkswagen Golf není úplně dokonalý

To je skoro jednou tolik, než za základní model za 350 tisíc korun. Alespoň jsme vyzkoušeli verzi s nejvyšší výbavou a novými technickými vymoženostmi. Po tisíci ujetých kilometrech chválíme asistent jízdního pruhu, který dokáže chvíli sám řídit auto podle čar.

Reaguje i na starší a dokonce jiné, než bílé čáry. Motorista však za něj zaplatí příplatek více jak deset tísíc korun. Za férovou cenu považujeme příplatky za aktivní tempomat a systémy nouzového brzdění.

Kolegové s příplatkovým sportovním podvozkem se stěžovali na jeho umělou tvrdost a bouchání při přejezdu nerovností. Náš Golf měl standardní a překvapivě komfortní podvozek na pneumatikách s vyšším profilem.

Test: Nový Volkswagen Golf není úplně dokonalý

Tuto kombinaci doporučujeme každému, neboť Golf doslova žehlí cestu. Komfort podvozku je na té nejvyšší úrovni a překáženo nám jen velmé zasahování stabilizačního systému do řízení auta ve slalomu a v okruhové zkoušce.

I při běžné jízdě v ostrých zatáčkách se nám zdál systém ESP velmi přestrašený a zbytečně přísný. Lahodnou jízdu s Golfem umocnil motor 1,4 TSI přeplňovaný jen turbodmychadlem.

 Standardní podvozek preferuje měkkou a komfortní jízdu. V dynamických disciplínách brzdila Golf elektronika a nevypínatelný stabilizační systém. Zejména při výjezdu dlouho trvalo, než ESP povolilo motoru potáhnout naplno.

Motor vyniká spotřebou

Oproti předchozí verzi má motor výbornou spotřebu a vyniká dynamikou. Průměr 6,8 litru na 100 km bez zvláštní sebekontroly je v testu úžasná spotřeba.

Vedle snížené úrovni aerodynamického hluku bylo slyšet motor víc, než bychom od fajnového auta čekali, ale vše vyvážil poměrem dynamiky a spotřeby.

Jeho pružnost z 70 na 100 km / h je doslova excelentní. S motorem jsou dobře sladěny převody, ale tradičně přesné kulise řazení chyběla pověstná lehkost. Musíme říci, že v pohybu řadicí páky je Hyundai i30 lepší.

Test: Nový Volkswagen Golf není úplně dokonalý

První Golf měl oproti sedmému o 23 centimetrů kratší rozvor, byl o více než půl metru kratší, o pět centimetrů nižší a o 19 centimetrů užší. Vážil o dobrých 300 kilogramů méně.

Našli jsme nedokonalosti

Při hledání nedokonalostí ve všech směrech důmyslně učiněného auta jsme narazili na komplikované nastavování intenzity osvětlení přístrojů, na slabé osvětlení interiéru LED diodami, které jsou bodové a neosvětluje celek a nečekali jsme již klasické otočné víko nádrže.

Dvojité dno zavazadlového prostoru má dvě polohy. V nižší zůstane na překlenutí schůdku mezi dnem a sklopeným opěradlem šikmá plocha. Objem a využitelnost zavazadlového prostoru zůstala na běžné úrovni nižší střední třídy.

Test: Nový Volkswagen Golf není úplně dokonalý

Škoda, že při výrobě tuhé karoserie se Golf neumí zbavit vysokého středového tunelu vzadu a poměrně vysokých prahů, které trochu překážejí při nastupování. Panoramatická střecha přináší příjemné prosvětlení velkého interiéru a zároveň bere prostor nad hlavami, protože mechanismus střechy si své vyžaduje.

Na první pohled není vidět všechno to, co užíváním asi každý ocení, obrovskými a dobře tvarovanými boxy ve dveřích počínaje a sedadly konče.

S jedním turbem pracuje 1,4 TSI úsporně a dnes nepotřebuje ani ozdobný kryt. Spotřeba 6,8 litru byla na danou jízdu výborná. Konečně jsme zažili pocit, že přeplňovaný motor má dobrou spotřebu i při normální jízdě.

Volkswagen použil pro svůj nejdůležitější model vysoké standardy a ukázal, že umí udělat auto na každý den. Informační displej palubního systému dokazuje, že standardně ve většině koncernových aut dostupný displej nestačil a musel přijít nový, větší a přehlednější.

Test: Nový Volkswagen Golf není úplně dokonalý

Test: Nový Volkswagen Golf není úplně dokonalý

Snadno se v něm orientuje a po stránce zobrazení a funkcí se stává lídrem. To však neznamená, že bylo dobré, aby se vše nastavováno přes menu, protože například osvětlení přístrojového panelu je lepší dělat potenciometrem někde na přístrojové desce.

V cenové hladině testovaného modelu by se hodil i bezklíčový vstup do vozu a startování tlačítkem. Golf komunikuje mimo jiné i v českém jazyce a většinou detailů dává najevo, že při jeho tvorbě mysleli na uživatele.

Zadní sedadla jsou jedna báseň, potěší tvarem vypracováním a smyslem pro detail.

Zlomovým Golfem byla čtvrtá generace, s robustní karoserií, plynovou vzpěrou pod přední kapotou a nadčasovým interiérem. Golf IV je dnes vyhledávaným ojetým autem, které si navzdory věku drží vysoké ceny.

Kupuji - nekupuji

Vyzní to velmi stádovitě a neoriginálně, ale kupuji. Není to dokonalé auto, avšak nejlépe ve třídě. Momentálně určitě.

Volkswagen Golf 1,4 TSI Highline
Cena modelu od 474.900,-  Kč
Motor 1,4 TSI
Objem (cm3)1395
 Výkon (kW (k)) 103 (140)
Při otáčkách (ot. / min.)4500-6000
Průměrná spotřeba (l/100km)4,7
Zrychlení z 0-100 km / h (s) 8,4
Maximální rychlost (km / h) 212
Převodovkamanuální
Počet stupňů 6
Servisní interval (km / rok)30 000 (variabilní) / 1
Základní objem kufru (l)380
Pohotovostní hmotnost (kg) 1293

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz