skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test: Subaru XV ukázalo všeobecné nadání

  16:30aktualizováno  16:30
Nový kompaktní crossover přišel na trh oproti konkurenci poměrně pozdě, ale univerzálností vyráží dech. Ve městě se chová obratně navzdory pohonu všech kol a terén mu chutná. Akorát bude třeba zvážit výběr motoru.

Fotogalerie

Přivítání jara bylo se Subaru XV symbolické, protože v okolí Brezna byl v lesích ještě sníh, na stráních bláto, ale asfalt hlavních silnic byl už suchý. V hlavním městě pršelo a stupňoval se podvečerní dopravní chaos. Takže jsme potřebovali auto pro všechno.

V různých prostředích včetně dálnic jsme provětrali XV, protože právě tohle auto má být univerzální. Opravdu hrálo všemi barvami jara a nikde nepropadlo. Dokonce ve městě příjemně překvapilo ovladatelností a výhledem od řidiče.

Akorát ten diesel se strašně dlouho zahřívá a s filtrem pevných částic by ve městě trpěl. Proto je jediná schůdná alternativa benzínový motor 1,6 a převodovka CVT. Takovou verzi jsme později vyzkoušeli také a neztratila se ani v terénu. Bude však jen pro řidiče nevyžadující dynamiku .

Podívejte se na video, jak se choval testovaný Boxer diesel a Subaru XV v různých prostředích. Pokud jednou přijde vylepšení modelové řady XV doporučujeme méně "cetek" na displeji, přestože monitor ekonomiky jízdy je výborný. Jazykově lokálně hovořící navigaci jsme ani nečekali. Subaru XV není nejlevnější ve třídě, avšak cena nabídnutým vlastnostem sluší.

Kupuji - nekupuji

Auto je tak zábavné a snadno ovladatelné, chybí mu pouze vypínatelný stabilizační systém, aby bylo více radosti v terénu a na sněhu. Tím, jak jezdí, mne dostalo, proto kupuji. Rastislav Chvála
 

technické parametry
Motor 2,0 Boxer Diesel
Zdvihový objem ( cm3 )1998
Výkon ( kw ( k )) 108 (147)
Při otáčkách ( ot . / min . ) 3600
Emise CO2 ( g / km )146
Pohotovostní hmotnost ( kg ) 1425
Objem zavazadl. prostoru ( l ) 380 - 1270
Zrychlení 0-100 km / h ( s)9,3
Maximální rychlost ( km / h ) 198
Spotřeba město ( l/100 km ) 6,8
Spotřeba mimo město ( l/100 km ) 5,0
Kombinovaná spotřeba5,6
Cena na českém trhu od včetně DPH579 000 Kč
Cena testovaného modelu ( eur )32 790 , -

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz