skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Podstatně větší Toyota Corolla přichází na trh

  6:00aktualizováno  6:00
Jeden z nejprodávanějších automobilů na světě přichází ve své 11. generaci i na český a slovenský trh se dvěma výbavami a třemi pohonnými jednotkami. Hybrid zatím chybí.

Toyota Corolla | foto: ToyotaSME.sk

Toyota Corolla je nejprodávanější automobil na světě. Přesto, že ve Fordu by vám řekli něco jiného, ​​nic to nezmění na tom, že od roku 1966, kdy byla na trh uvedena Corolla první generace, prodala japonská společnost na celém světě více než 40 milionů vozů s tímto názvem.

Dnes již 11. generace dorazila i na český a slovenský trh a novým zevnějškem a technikou zabojuje o svůj podíl na trhu.

Nová Toyota Corolla, dlouhá 4 620 mm, široká 1 775 mm a vysoká 1 465 mm, je o 80 mm delší a o 15 mm širší, ale přitom o 5 mm nižší než předchozí model. Nová Corolla je představitelem nejnovějšího vývojového stádia designového jazyka značky Toyota.

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Corolla by měla být navržena tak, aby kladla co nejmenší odpor vzduchu. Díky různým aerodynamickým "drobnostem" koeficient odporu vzduchu klesl z hodnoty 0,29 jen na 0,27.

Chce být větší a prostornější

Pasažéři budou profitovat ze zvětšeného rozvoru os kol o 100 mm z 2 600 mm na 2 700 mm. Toyota slibuje i kvalitně zpracovaný interiér a "výjimečný vnitřní prostor". A i díky tenčí konstrukci opěradel předních sedadel mají cestující na zadních sedadlech k dispozici o 92 mm větší prostor na nohy.

I přes zkrácení zadního převisu karoserie nové Corolly o 25 mm, zavazadlový prostor narostl na slušných 452 litrů.

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Konstruktéři si pohráli i s odhlučněním automobilu. V zájmu minimalizace pronikání hluku motoru do kabiny byla zvětšena celková plocha tlumicí vrstvy v palubní desce a do prostoru mezi kapotou a podběhy kol byl přidán další materiál pohlcující zvuk.

Všechny přístroje a ovladače související s řízením a obsluhou vozidla jsou rozděleny do horní, zobrazovací zóny a dolní, ovládací zóny, což má usnadnit obsluhu různých funkcí a minimalizovat rozptylování pozornosti řidiče. Nová Corolla bude standardně vybavena dvouzónovou klimatizací.

Sociální sítě se nevyhnuly ani Corolle

Ani modelu Corolla nemusí chybět multimediální systém s dotykovou obrazovkou a navigací. Systém je schopen připojit se prostřednictvím mobilního telefonu na internet a nabídnout přidanou hodnotu například v podobě bodů zájmu a využitím map společnosti Google.

Kromě toho systém pomocí funkce Touch 2 & Go Apps poskytuje přístup k on-line obsahu, sociálním sítím a různým aplikacím ke stažení, například ke sledování cen pohonných hmot, počasí a informací o parkovacích místech.

Součástí výbavy nové Corolly může být i parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist).

V nabídce se třemi motory a ověřenou technikou

Aktuální ceny na českém trhu

Toyota Corolla

Toyota Corolla

výbava Active

od 364 900 Kč

výbava Style

od 444 900 Kč

Ceník Toyota.cz platný
od 1.8.2013

Zájemci o novou Corollu si budou moci vybrat ze tří motorizací a dvou stupňů výbavy. Základem se stane benzínový 1,33-litrový motor Dual VVT-i s výkonem 73 kW (100 k), který bude v showroomech označen cenovkou od 14 990 eur.

Silnější, 1,6-litrový zážehový agregát Valvematic s výkonem 97 kW (131 k) nabídne japonská značka na našem trhu od 15 690 eur.

K dispozici bude jediný naftový motor a to čtyřválec 1,4 D-4D, který v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou spotřebuje v průměru 4,1 litru paliva na 100 km. V nižší výbavě Active se na náš trh dostává s cenou 17 290 eur.

Všechny motory v nabídce jsou kombinovány s již zmíněnou šestistupňovou manuální převodovkou. Vozidla s 1,4-litrovým motorem D-4D mohou být vybaveny i automatizovanou manuální převodovkou Toyota MultiMode a 1,6-litrový zážehový motor je možné kombinovat s novou automatickou převodovkou Multimode S.

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Nová Corolla, stejně jako její předchůdkyně, využívá osvědčenou kombinaci přední nápravy se vzpěrami MacPherson a zadní nápravy s torzní tyčí.

Automobil je vybaven celkem 7 airbagy, a to čelními airbagy řidiče a spolujezdce, kolenním airbagem řidiče, dvoukomorovými bočními airbagy na předních sedadlech a bočními hlavovými airbagy po celé délce bočních oken.

Vozidlo standardně dostalo protiblokovací systémem ABS s funkcí elektronické distribuce brzdné síly (EBD) a brzdovým asistentem (BA). K dispozici jsou systémy kontroly trakce (TRC) a regulace stability vozu (VSC). Vozidla se systémem VSC jsou doplněny i o vylepšený asistent rozjezdu do kopce.

Fotogalerie

Článek publikujeme ve spolupráci s auto.sme.sk

Autor: , SME.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz