skok na navigaci skok na obsah

Automodul.cz

Test: Toyota Yaris Trend provokuje ozdobami a výbavou

  8:10aktualizováno  8:10
Šikovné auto vypadá díky doplňkům jako hybrid, dobře brzdí, ve městě mnoho nespotřebuje, ale ve výbavě nemá úplně všechno.

Toyota vstoupila do nového roku s předsevzetím udělat model Yaris atraktivnějším a obyčejnou verzi přiblížit vyzdobení hybridu, který se ujal nad očekávání dobře.

Například jen na Slovensku je každý šestý prodaný Yaris hybrid. Nebýt automatické převodovky CVT s honosným označením Multidrive S, nebyl by důvod testovat auto s výbavou, jejíž seznam si každý může prohlédnout na internetu.

Nakonec virtuálně nelze "vnímat" vyšší pocitovou kvalitu plastů, o kterou se Toyota s modelem Yaris snaží. V tomto ohledu má být Trend ještě o stupínek výše a být "trendovou" záležitostí do města.

Toyota Yaris Trend

Toyota Yaris Trend

Peníze rozhodují vždy

Navzdory jakékoliv emocionální náklonnosti k autu, dnes musí být trendy hlavně cena. Výbava Trend v akci je přilepena jen knejsilnějšímu benzínovému motoru 1,33 Dual VVT-i s výkonem 73 kW a na výběr jsou dvě převodovky.

Šestistupňová manuální a Multidrive S, kterou jsme měli v testovaném vozidle. Mimo akciových cen může mít výbava Trend i diesel 1,4 D-4D s 66 kW. Verze Trend je vedle Yarisu Hybridu nejdražší výbavou za 13.190 euro (manuál) a 14.440 euro (Multidrive S) čili je to nejdražší cesta k modelu Yaris.

Vylepšení a přidaná hodnota však mají zaručit, že Yaris Trend je nejlevnější nejdražší volba. Ačkoliv výbava Trend má vzhledem k ceně slušnou váhu, nedělejte si naděje, že jí patří všechno v ceníku od vrchu po spodek.

Za alarm si zaplatíte a za povinnou výbavu taktéž. Pokud chcete automatickou dvouzónovou klimatizaci testované verze namísto manuální, Trend ji nabízí za zvýhodněnou cenu.

Toyota Yaris Trend

Toyota Yaris Trend

V Yarisu však dostanete tempomat, sportovní posilovač řízení, dvoubarevné slitinové rámy, zadní světla s LED, chromovaná zpětná zrcátka, zadní parkovací kameru, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a zatmavená boční skla.

Chromované rámečky najdete vždy a téměř všude, navíc dostanete kožený volant, hlavici řadicí páky se zvýrazněným prošíváním, speciální čalounění, samozřejmě kompletní bezpečnostní výbavu a LED denní světla.

Tuning od výroby

Za dané peníze je Trend docela dobrá nabídka v případě, pokud chcete mít jiný a hezčí Yaris před domem. Zevnějšek výrobce trochu přezdobil, ale tuning navenek nevypadá úplně levně. Navíc máte jistotu, že jsou to všechno originální doplňky z výroby. Více než karoserie zaujalo precizní zkrášlení interiéru bílou a oranžovou.

Zatímco ve standardním Yarisu se vyšší vnímaná kvalita vnímá obtížněji, tady to trefilo do černého. Zejména volant padne do ruky jako ulitý. Celou dobu testu se nám zdálo, jakoby bylo to auto zpracováním o třídu výš.

Toyota Yaris Trend

Toyota Yaris Trend

Spousta bílé pálí periferně do očí na slunci nebo při podvečerní jízdě. Do města je to pěkná kombinace a taková jsou i sedadla. Speciální tkanina střední části pomáhá odvětrávat a snižovat pocení na zádech i pod zadkem.

Akorát sedáky mají tvarování jako pohovka u babičky. Jejich plytkost vyhovuje snadnému nastupování ve městě, ale ne zatáčkám horských průsmyků.

Paradoxy sportovního režimu

Díky akciové výbavě Trend jsme alespoň poznali, jak jezdí Toyota Yaris s automatickou CVT převodovkou Multidrive S a zároveň nám měřicí technika vyvrátila klamné pocity. Převodovka v plně automatickém režimu mění převod kontinuálně a proto se může stát, že otáčky motoru si drží jednu úroveň a mění se pouze rychlost auta.

Ve městě je to příjemné a dokonce i úsporné, protože pokud není třeba velké zrychlení, motor točí ideálních 2100 otáček za minutu a převod kolísá podle potřeby. Dokonce v ulicích města hravě zvládnete jízdu pod šest litrů.

Toyota Yaris Trend

Toyota Yaris Trend

Pohotovost převodovky a extrémně jednoduchá obsluha městu doslova lahodí. Dokonalý soulad benzínového motoru 1,33 Dual VVT-i a převodovky Multidrive S dokáže narušit dálnice a zejména kopce. Tehdy si motor poskočí do vysokých otáček a zpívá vysoké tóny. Pak není divu, že v dálničním tempu motor atakuje sedmilitrovou spotřebu.

Na klikatých cestách jsme nabyli dojem, že je lepší zvolit manuální režim a využívat výchozí pozice variátoru převodovky. Zdánlivě dynamičtější jízdu vyvrátilo měření.

V pružnosti ze 70 na 100 km / h zvítězil plně automatický režim se skučícím motorem o čtyři desetiny sekundy před manuálním, v němž po plném stisknutí plynu převodovka "podřadila" a pak měnila převod skokově s jemným poklesem tahu. To bylo pomalejší než kontinuální změna převodu.

Yaris Trend 1,33 Multidrive S bude dobrá volba do města pro lidi, co chtějí výbavu, automatickou převodovku a vylepšení vzhledu nechají na automobilku.

Kupuji - nekupuji

Interiér mi doslova lahodí a Yaris Trend není k zahození ani zvenku, ačkoliv nejsem fanouškem třpytivých vylepšení. I do města je s lehkým nastupováním a bezklíčkovým vstupem velmi praktické. Dokonce nejsem proti automatickým převodovkám, ale chci lepší odezvu mezi koly a motorem. Nekupuji. Rasťo Chvála

Fotogalerie

Technické parametry
ZnačkaToyota
ModelYaris Trend
Motor1,33 Dual VVT-i
Počet válců / ventilů4/16
Zdvihový objem (cm3)1329
Výkon (kw(k))73 (99)
Při otáčkách (ot. / min.)6000
Kroutící moment (Nm)125
Při otáčkách (ot. / min)4000
Emise CO2 (g / km)118
Převodovkaautomatická
PneumatikyBridgestone Ecopia
Rozměr pneumatik 195/50 R16
Pohotovostní hmotnost (kg)1110
Objem palivové nádrže (l)42
Objem zavazadl. prostoru (l)286
Zrychlení 0-100 km / h (s)12,3
Maximální rychlost (km / h)175
Spotřeba město (l/100 km)6,3
Spotřeba mimo město (l/100 km)4,6
Kombinovaná spotřeba (l/100km)5,3
Spotřeba v testu (l/100km)6,1

 Článek publikujeme ve spolupráci se auto.sme.sk

 

Najdete na iDNES.cz

technická podpora: +420 734 517 369, eduard.vachovec@automodul.cz
AutoModul.cz | obchod@automodul.cz